total og aldeles umulig!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 total og aldeles umulig!!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Pia.

Sådan havde Kristian det for 2 uger siden, nu er det ved at stilne LIDT af, men kun lidt. Jeg skrev om det mange gange dengang for det var VIRKELIG belastende.
    Det passer fuldstændig på det der står i bogen om springene, at være vrøvlet, svær at gøre tilpas, sove dårligt og miste appetiten osv osv.

Jeg er sikker på at det bare er en periode, om end det er en slem én denne gang. Giv tid, giv tid og så hjælper det på det.

Her bøvler vi også med nattesøvnen (eftermiddagene er blevet lidt bedre) men i nat ville han have flaske BÅDE kl 1 og 4 (“normalt” kun kl 4 ved stadig ikke helt om det er vane eller sult at spise kl 4), så han var billig til salg da vækkeuret ringede kl 5.20, ufff og jeg var IKKE udhvilet til en ny dag på job.

Håber på snarlig bedring hos både Emma og Kristian 🙂

/Janni

chuckychucky
    Medlem

jo måske er det tigerspringet… nu håber jeg at vores mange forsøg i aften på at gøre nattesøvnen bedre vil give pote. Hvordan går det med dit nye job?

Pia

chuckychucky
    Medlem

-Ja sådan er emma om eftermiddagen…. I starten gav jeg det bare skylden at hun var træt efter en dag i dp, men nu ved jeg ikke rigtig om jeg kan bruge den længere. Hun er begyndt at sove ca 3 timer til middag i dp og står altså så op omkring kl. 15. Så kan det jo ike rigtig passe at hun allerede er træt mellem 16 og 16.30 igen. Har forsøgt med eftermiddagslur men det vil hun ikke! Hun spiser ikke ret meget aftensmad – ja nærmest ingenting, men er bare pylret og direkte umulig at gøre tilfreds. What to do???!?
    Jeg aner efterhånden ikke hvad der kan være årsag til at hun er sådan om eftermiddagen, men det er godt nok hårdt når man lige kommer hjem efter en lang arbejdsdag og tror man skal slappe af. Hun ved ikke hvad hun vil, men brokker sig bare konstant.
    Og så et andet problem er blevet hendes nattesøvn. Hun vågner rigtig mange gange og skal have sin sut, og så vågner hun også altid rigtig rigtig tidligt om morgenen og er klar til at stå op. Og med tidligt mener jeg nogle gange kl 5 – også lørdag og søndag 🙁
    Det værste af problemerne er godt eftermiddagene… Jeg er sikker på at vi nok skal få styr på nattesøvnen på et tidspunkt. I aften har vi givet øllebrød efter aftensmaden for lige at være sikker på at hun blev ordentlig mæt (og tøsen åd en hel portion så det er åbenbart aftesmaden der ikke er go nok). Og så holder vi hende vågen lidt længere + vi har prøvet at hæve hovedenden lidt i sengen. Hmm er spændt på om noget af alt det giver gevinst i nat 🙂
    Det blev vist lidt rodet, sorry 🙂

Pia -Enormt træt af umulig baby hver eftermiddag

Anonym
    Gæst

Ja, nattesøvn det er guld værd, når man skal op og virke på et job.
    Det går helt fint med jobbet. Det er S…. hårdt at komme igang, men det kender du jo. Vi skal op vildt tidlig for at nå det, men sådan er det jo (frygter bare vinteren, uhhh).
    Men det er rigtig søde kollegaer og et godt sted, så jeg skal nok blive glad for det. I øvrigt er det rart at komme til at bruge min uddannelse igen, så alt i alt skal det nok blive godt, selvom det kræver lidt tilvænning dette nye liv.
    Det er kun et vikariat på 11 mdr, så kan vi jo prøve om det går, og se det an til den tid igen.

/Janni

Anonym
    Gæst

Jeg kender det! 🙁 Bassen bøvler, vil ikke spise og ikke sove, ikke lege…INTET, heller ikke hænge.. Bare op og ned og rundt og frem og tilbage – hele tiden! Vi har prøvet med mad, når vi kommer hjem og en lur omkring kl 17, men intet hjælper… Idag fik han en bolle, da vi var ude og se baby (nøj, han var SÅ lille og så fin, med masser af mørkt hår! :D) og ville så ikke spise mad, da jeg tilbød det lidt før 18. Og så åd han næsten en hel rundtenom rugbrød m leverståhej, lige inden sengetid… Hm, sikke en masse sludder.. Undskyld, ved ikke lige hvad jeg ville med det.. 🙂 Men altså: jeg kender det og har desværre ingen løsning.. Håber I får en bedre nat? Forresten hjælper det på nattesøvnen her, at han kommer ind i smørhullet. Tror han savner sin mor og far og trygheden…

Det er en FAAASEE!

Knus fra Cristina

Lise6ALise6A
    Medlem

hej pia. jeg håber det går godt for jer i nat!! og det med de eftermiddage kender jeg kun alt for godt!! lea startede dp for snart 3 uger siden, og det tager vist på kræfterne… og det smitter helt vildt på hendes søster!! :o( men (når vores hverdag nu starter “rigtigt” imorgen) så vil jeg når vi kommer hjem lige sætte mig ned med dem og få en tår og drikke og evt et lille stykke frugt, også sætte mig ned på gulvet og lege med dem inden jeg skal lave mad…
    knus lise

Anonym
    Gæst

Bare lige en natroderis-opdatering herfra.

Jeg prøvede i nat – da sutten ikke længere var nok for Kristian, at tage ham over til os. Har hele tiden troet at han ville lave fest der midt nat hvis han kom over til os, men kl var 5 til morgen og vi skulle snart op, så det skulle prøves.

Jeg tog ham over til os, han snakkede nogle minutter og møffede lidt rundt, men så faldt han i søvn igen.

Under normale omstændigheder ville jeg have stukket ham en lille flaske, men det skal vi vænnes fra, så nu bliver det smørhullet fremover, for han var ikke engang vild sulten til morgenmad, så
    det er ikke af sult han vågner ml 3 og 5 hver nat.

Så blev jeg så klog. Havde ellers lagt op til en kold tyrker her i nat, men det udskyder vi lidt igen og ser om det ikke kan gøre det med et lille smørhul i stedet 🙂

God weekend til alle arbejdende og barslende kvinder :o)

Hilsen Janni

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.