Andre med alvorlige baby-abstinenser?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Andre med alvorlige baby-abstinenser?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    UniMorUniMor
    Medlem

Ih, altså! Har lige set en nyfødt i TV og begyndt næsten at tude!

Så fandt jeg Albertes baby-album nr. 1 frem og SÅ begyndte vandfaldet! Den anden dag var den også “gal” da jeg sad og så baby-video klip igennem…. “Jeg vil have en ny baby!!!” siger mine mor-hormoner! Det er jo nok en (irrationel) reaktion på, at jeg synes Alberte bliver så stor, så stor. Hun kan så mange ting, og er så selvstændig at det er helt skræmmende nogen gange. Samtidig flipper jeg måske lidt ud over at barslen nu er helt slut-prut og den nye hverdag m. komme sent-hjem arbejds/studie tider er begyndt…

SUK! Men jeg synes altså bare at det er gået ALT for stærkt og at jeg slet ikke har nydt det nok, mens hun var helt lille-bitte, og ikke syntes der var noget bedre end at ligge og putte hos moar..
    Tudefjæs- I know! og jeg nyder hende skam også nu og er da VILDT stolt af hende, jeg synes bare det går så stærkt. Andre der har det på samme måde?
    Lige nu må jeg indrømme at jeg er misundelige på jer oktober-mødre der snart skal have baby igen! STORT tillykke-på-forskud kram til jer!
    Nå- vil I seng og se om jeg kan liste en hånd ned til englebassen der sover trygt i tremmesengen ved siden af mig!
    Knus
    Babysyg Camilla

JuhulieJuhulie
    Medlem

jeg synes også det går MEGA stærkt, sandsynligvis især fordi Lækre Lærke nu er blevet til La’migfåmeremad-Lærke. Hun er begyndt at svare etc., og jeg husker det som igår, da jordemoderen svuppede hende ud af mig og nærmest kastede hende op på min mave, så jeg var ved at kaste hende videre (er virkelig dårlig til at gribe, så alt, der kommer imod mig i høj fart, bliver som regel pareret… meget meget dårlig refleks, når det er ens eget nyfødte barn, der kommer flyvende). Hvor er der bare sket sindssygt meget det sidste år.

Men alligevel er det nok min kæreste, der er hårdest ramt af baby-abstinenser. Jeg vil da blive vildt lykkelig, hvis jeg bliver gravid i nær fremtid og vi har ikke siden Lærkes fødsel gjort noget for at forhindre det. Men jeg mangler ikke noget, jeg har faktisk nok. Jeg har alt, hvad jeg kunne ønske mig og tuder mere af ren og skær lykke end pga. babyabstinenser m.v.

Julie – har lige sendt skruk Lærkefar på golfferie i 3 dage.

marabou4marabou4
    Medlem

Overhovedet ikke 🙂
    Jeg var sammen med en nyfødt i går, og det eneste jeg kunne tænke på var, hvor skønt det var, at mit eget barn er så selvstændigt, at han er mobil, at han griner, snakker, laver sjov, kan spise en bolle på farten, er nysgerrig, er pæn, er kærlig, er bestemt….

Jeg ELSKER den dreng, og fatter slet ikke at han er blevet så stor. Andreas mener det er fint, at være enebarn, og at vi ikke skal have flere børn. Jeg VED at Jeppe ikke skal være enebarn, men der må gerne gå 3 år, før projekt lillesøster starter op.

Meeen Camilla, så må I da bare igang igen 🙂

Anne

Anonym
    Gæst

Jah, både og! I går var vi på baby-kig, hos lille William på 2 uger, 3400 g og 52 cm. Nøj, han var bette og stadig helt krøllet sammen, lå knirkende i armene eller i liften og kiggede forsigtigt med sine store øjne.. Men så så jeg på min store dreng, der går rundt og snakker, spiser rigtig mad og reagerer på alt hvad der sker med et “a deeeeeee”, “bil” eller “ah-ah” (det sidste betyder nej, ligesom vi siger til hunden.. :o) ).

Jeg vil meget gerne have en ny bebs – og endnu mere når flere af mine nye kolleger går rundt med fine maver på. Jeg vil også! Men samtidig, så nej! For jeg er bange for en ny graviditet og hvad der så vil ske med vores lillle familie. Så indtil videre er det nok mest nej… Men jeg glææææder mig til oktober 06’ernes små brødre og søstre kommer til verden!! 🙂

Kh fra Cristina

Mejse2006Mejse2006
    Medlem

Nixen bixen, ingen skrukhed her. Men det er nok også fordi jeg har truffet beslutningen om at jeg har nok i mine 2 unger og alderen er imod mig. Så ikke flere små unger til mig før børnebørn….

knus
    Majken
    som ikke må lade sig friste

molly23molly23
    Medlem

jeg er ved at få kolde fødder… får så dårlig samvittighed overfor mathias fordi han jo stadig er så lille.. ved ikke hvad jeg havde regnet med, men måske at han var lidt større inden nr 2 kommer.. og der er jo kun 7 uger til termin…
    puuhh jeg kan blive helt dårlig over tanken- og tænke at jeg ikke får tid til lilleprinsen… men det skal jo nok gå når det er tid… på en måde har jeg fortrudt, men på den anden side glæder jeg mig jo helt utroligt til at få lille pigen i armene…
    og opleve det hele igen.. på både godt og ondt…

molly- lettere panisk…

UniMorUniMor
    Medlem

Hej allesammen!
    Til Molly: Du skal ikke have dårlig samvittighed overfor Mathias synes jeg- det kangodt være det koster lidt opmærksomhed nu, men så giver det så meget andet i det lange løb: de to vildbasser kan næsten ikke undgå at blive meget tæt på hinanden og kan rigtig rotte sig sammen imod I voksne ;0) Det skal nok blive godt, selvom det blir hårdt i en periode. Så nyd du roligt din mavse OG din lilleprins.
    Til I andre:
    Jeg tror også jeg skal på baby-kig snart, så jeg kan huske hvor bøvlede sådan nogle små pus er!! Har faktisk en fætter eller 3 (!!!) der snart skal have bebs’er så jeg må hellere lige fedte mig lidt ind der ;0) Min mand og jeg snakker da nogle gange om at Alberte skal have en lillebror (jeg siger: gerne 2, men manden er skeptisk!!), men ikke før mor her er færdig med studiet (=motivation for at skynde mig lidt) Jeg længes bestemt heller ikke efter morgenkvalme, tung mave, forpustethed, bækkenløsning, plukveer osv.! Og især ikke risikoen for et nyt kejsersnit! Men det bagefter- DET er sgu da meget sjovt.
    I mellemtiden nyder jeg ballade-prinsessen, som heldigvis godt gider kramme-kramme-kysse lidt en gang imelllem!
    Knus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.