Modermælk-holdbarhed-24timer???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Modermælk-holdbarhed-24timer???

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Jeg har nu forsøgt en enkelt gang at malke ud. Jeg læste et sted at modermælk i køleskabet kan holde sig 24 timer.. Jeg delte op så hun fik et par timer efter udmalkning men 2 portion gemte jeg til dagen efter. dvs 18 timer efter hvor det var helt klumpet så jeg smed det ud. Turde ihvertfald ikke bruge det. Har i oplevet noget lign? Hvorlang tid efter har i kunne bruge modermælken?

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Hej Lisa
    I min “babyhåndbogen” skriver de 3 døgn i køleskab v. 6 grader og 3 mdr i fryser v -18 grader i skoldede flasker. Skal mælken fryses må den højst være et døgn gammelt. Det er rigtig at fedtet fra mælken sætter sig op ad siderne af flasken efter lidt tid, men jeg tror ikke der er noget problem i det. Det bliver opløst ved genopvarmning. Hilsen Lone

24 timer – siger de på sygehuset og det skal køles ned hurtigt – det vil sige i små portioner evt stillet i koldt vand. 3 mdr i fryseren.

kh

Line

JuhulieJuhulie
    Medlem

Når jeg malker ud, får jeg som regel brug for mælken igen i løbet af et par dage, så den havner altid bare i køleskabet. Når den er helt afkølet deler den sig ligesom nymalket komælk, men den flyder fint sammen igen, når den så bliver varmet op. 3 døgn i køleskab er jeg også med på.
    Mvh. Julie

Lise6ALise6A
    Medlem

jeg skal lige til malke ud nu, kan jeg fryse det ned i en flaske??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.