MME

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Pernil03Pernil03
    Medlem

Min baby får supplering med MME – Allomin 1. Har indtil videre givet hende det der var blandet men løb tør inat og havde heldigivis købt pulver også, men gud hvor besværligt!
    Skal man virkelig hele den procedure igennem hver gang?
    Først koge vand og så vente på at det bliver præcis 50 grader hvorefter man hælder pulver i og så vente på at det bliver så koldt at baby kan spise det?! Der står på pakken at man helst skal lave det fra gang til gang!? Hvad gør i andre der bruger MME?

Nogle gange blander jeg det i varmt vand men for det meste blander jeg i koldt vand (det er ikke altid prinsessen har tid til at vente til maden bliver kold nok til at spise!).
    Når jeg har renset flasker koger jeg vand og måler af, stiller vandet i køleskabet til afkøling og blander så maden efterhånden som hun skal have den, varmer den blandede flaske i mickroovnen, det andet er alt for omstændigt og (efter min mening) slet ikke nødvendigt!!
    Andre gange blander jeg til et helt døgn, da mælken kan holde sig i 24 timer i køleskabet (anbefales ikke på pakken, men det står i div. bøger jeg har fået fra jm og sp) grunden til at det er sjældent jeg gør sådan, er fordi jeg bliver ukoncentreret og så kan jeg ikke huske hvor mange skeer jeg har puttet i!!

Det er sådan vi gør herhjemme og det fungere fint, Vicky tager på og har stort set aldrig mavekneb, så det kan jo ikke være helt forkert!?

Knus Britt

Pernil03Pernil03
    Medlem

Ja ok efter at have læst jeres indlæg 500.000 gange har jeg nu forstået at i blander før mikrobølgeovnen…..*G*…..tak for hjælpen! 🙂

Pernil03Pernil03
    Medlem

Kan godt være jeg er lidt tungnem…eller ammehjerne agtig men: hvad gør I helt præcis, varmer vandet før i putter pulveret i eller bagefter?

Anonym
    Gæst

Jeg har altid kogt vand stående, som jeg så varmer i micro’en, blander MME i. Og vupti så er maden klar på 30 sek!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.