lige et par spørgsmål…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 lige et par spørgsmål…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    siaoktobersiaoktober
    Medlem

hej lige et par spørgsmål..

hvor meget er jeres bebs vågen i døgnet…

og hvor meget pludre jeres bebser…

og så lige det sidste…
    hvor meget har i lagt de små bebs på maven for jeg synes at når sia lige har spist og ca en halv time til en time efter så falder hun i søvn og synes det er synd at vende hende på fuld mave…
    men når hun så kommer om gider hun ikke at løfte hovedt rigtigt..
    men holder det fint når jeg sidder med hende… men er der nogen som ved om det er normalt..

kh nadja og sia 6+6

ugehrtugehrt
    Medlem

Mikkel kører en rimelig fast rytme med ca. 3 timers søvn og vågentid ca. 1½-2 timer imellem. meget af tiden går dog med at amme, men ellers sidder vi og pludrer – klart mig der snakker mest 🙂 synes ikke han siger så meget endnu, men det sker da der kommer lyd fra ham. Ellers så er det vist bare mere generelt at lyden kommer fra ham når han grynter og er ved at vågne eller græder. Mikkel ligger på maven en til to gange om dagen, men ikke særlig længe af gangen. Han er rimelig mageligt anlagt, så det er ikke altid han gider forsøge løfte hovedet eller bevæge benene. Nogen gange ligger han bare og kigger eller lukker øjnene….Når vi sidder med ham i stolen og han ligger på vores maver og hygger sig, så kan han snildt løfte hovedet og også holde det lidt, så jeg er ikke så bekymret endnu.
    Hilsen Ulla og Mikkel 4 uger + 2 dage og Mathias (23 måneder)

prøv at ligge hende på manen på pusle puden og stryg hende fast op af ryggen det stimulere den lange ryg muskel og får dem ttil at løfte hovedet, det gør mine i hvert fald..

line mikkel og malthe 12/09-06

Anonym
    Gæst

Hej Nadja.

Sia lyder lidt som Sebastian.. Han sover meget, de fleste dage! Ca. 16-20 timer, og så bliver det ikke til meget liggen-på-maven.. Et par minutter på puslebordet og måske lidt på gulvet, her om aftenen, når han er mest vågen. Han holder også hovedet fint, når han ligger hos hos på skulderen eller sidder og snakker..

Han pludrer en smule, mest til bamserne på væggen ved puslebordet – også her han er nemmest at få til at smile rigtigt.. ÆV!

Jeg skal i mg, for første gang i morgen og da vil jeg da lige høre sp’en hvad hun siger. Så kan jeg jo vende tilbage med hendes svar til mig.. 🙂

Cristina og Sebastian 4+5

Anonym
    Gæst

Det er meget forskelligt, hvor vågen Ingrid er på et døgn. Hun vågner omkring kl. 8 i de her dage, er så vågen en lille time og sover så et par timer. Er vågen en time og tager så typisk et meget langt nap på 4-6 timer. Resten af dagen (aftenen) kører meget forskelligt, men typisk sover hun flere små lure (helst i armene) og ammer en del gange. Falder så i søvn til natten mellem kl. 23 og midnat. Ammes en gang om natten, hvor hun enten falder i søvn med det samme eller er vågen en times tid.
    MEN der er aldrig to dage der er ens og hun ændrer hele tiden på sine vaner.

Ingrid er begyndt at pludre til os den sidste uges tid. Man kan se hvordan hun koncentrerer sig for at få lyde ud af munden. Det sker et par gange om dagen, typisk når hun er mæt og tilfreds og inden hun bliver for træt. Kommer altid sammen med store smil.

Mavestilling…uha, det gør vi ikke meget i. Ingrid har endda ikke så meget imod det, de gange vi har gjort det. Men Ingrid tilbringer en del tid på armen og der ligger hun f.eks. hen over skulderen eller vi ligger på maven med hende på vores mave, så hun får trænet den vej. Hun løfter ikke hovedet selv (og kan heller ikke holde det), men det er tydeligt at hun er blevet mere stærk i halsmusklerne, for hun drejer let hovedet og er også begyndt at have kontrol over hovedet, når hun er mest frisk.

Vores store datter skreg hver eneste gang vi lagde hende på maven, så det var så svært at træne hende. Til sidst satte vi et spejl op på væggen over puslepladen (sat helt ned til højden af puslepuden). Det gav bonus. Hun ville gerne se babyen (sig selv), så hun begyndte at løfte hovedet.

Mvh Majens

vindahl26vindahl26
    Medlem

Julie vågner gerne ved 8 tiden er så vågen ca 1 1/2 timer hvorefter jeg lægger hende ud i barnevogner der sover hun ml. 2-3 timer og så op igen i 1/2 timer og ud i barnevognen igen i 2-3 timer aftnen er så lidt forskellig nogle gange hvis vejret er til det ryger hun i barnevognen igen (vil ikke soveinden for rigtigt) og sover ca 1 time og eller sider hun på armen og sover lidt. Har haft nogle meget urolig aftnen. Sover så i sin lift i soveværelset fra 22 – 23 tiden og er så vågen ca 2 gane i løbet af natten. Så ja for at svare på dit spøgsmål så er hun en del vågen især om aftnen.

Med hensyn til mave ligning så prøver vi at gøre det hver dag hun syntes det er meget sjovt i korterer perioder og er efterhånden ret god til at holde sit hoved og dreje et fra side til side.

Trine

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.