Børneværelse/inspiration

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Børneværelse/inspiration

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    JuhulieJuhulie
    Medlem

Endelig er vi næsten fremme ved malerarbejdet i et indtil videre 1-årigt renoveringsprojekt (når denne etape er slut, mangler vi stadig halvdelen). Det første rum, der er klar til maling er Lærkes børneværelse, og vi roder lidt rundt mellem det klassisk lyserøde prinsessetema og så noget lidt mere natur-fe-agtigt. Jeg tror det bliver det sidste.

Fordi de gamle vægge alligevel skal rives ned, har jeg “fået lov” at male på dem, da vi flyttede ind for 1½ år siden. Over vores seng har jeg malet et stort rødt bonsaitræ, som Lærke bare er fuldstændig hypnotiseret af, så et træ skal hun i hvert fald have.

Jeg har siddet og surfet rundt af flere omgange (kender I det, hehe), og faldt på et tidspunkt over en type tapet, som faktisk er et stort billede, der passer til en lille væg. Det forestiller noget skovsø-agtigt vand og siv og dyreliv, så det ser ud som om man sidder ved en skovsø og leger, når man sidder på gulvet foran. Det er mere som om man er med i et eventyr end som et fotografi. Er der nogen af jer, der har nogen anelse om hvad det er/hvor det kan findes, for jeg fik aldrig siden markeret (DOH!), og det ville være rigtig god inspiration til maleriet af værelset.

håber nogen kan hjælpe.
    Mvh. Julie og Lærke 181006

Anonym
    Gæst

Jeg har kig på noget til Sebastians nye værelse i Viborg, på dette link: http://www.signmyroom.dk/ Der havde de i hvert fald sidst jeg kiggede, nogle ret fede vægdekorationer! Måske ikke helt det du havde fundet, men måske du (eller andre?!) kan blive inspireret.. 🙂

Knus fra Cristina

Anonym
    Gæst

vil da også lige vise det tapet vi har på Samuels værelse http://www2.tapet-cafe.dk/product_info.php?cPath=21_35&products_id=285
    – bare i sådan en svag grøn farve i stedet for den blå. Det er pisseflot, hvis jeg selv skal sige det. Og dyrt – så vi har det kun på den ene væg…

nå, men det havde intet med dit skovtema at gøre. Ville bare vise mit fine tapet frem…

Anne Mette

marabou4marabou4
    Medlem

Tapeter er HERLIGE!! Men det lyder da som om, du selv er så kreativ, at du selv kan male en fin skovsø.

Vi venter med at dekorere børneværelse til Jeppe kan gå. Men så tror jeg det bliver noget med nogle dyr. Noget ikke alt for naivistisk og absoult anti-Disney.

Mange hilsner
    Anne & Jeppe

Anonym
    Gæst
    JuhulieJuhulie
    Medlem

hej allesammen og tusind tak for hjælpen.
    Jeg fandt det jeg manglede på tapetshop og kæresten har godkendt, så nu skal jeg vælge farver og i silvan i næste uge. der var også rigtig gode ideer på de andre sider I foreslog, og jeg kan rigtig godt lide tapeten, du har valgt til Samuel, Anne Mette!
    ih hvor kan jeg bare ikke vente til det er færdigt, nu!!
    Hej fra
    Julie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.