Forkølet?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja de små pus kan blive forkølede… Min lille Marius har også været det – dog ikke så slemt at hans næse skulle suges.
    Men en måde at gøre det på er at først dryppe lidt saltvand eller mm i næsen og så suge bagefter – det hjælper og det er den måde vi suger de små, når de er indlagte…
    Knus Sille

SaniasSanias
    Medlem

Astrid blev snottet og nøs da hun var 11 dage, ved ikke om hun var forkølet. Det varede ca. 4 dage. Om aftenen på 2. dagen var hun så snottet, at vi måtte suge hendes lille næse for snot.
    Jeg ringede og snakkede med min læge, da jeg jo var dybt ulykkelig over at min lille datter var blevet snottet.
    Jeg fik har at vide, at vi kun måtte suge, hvis næsen var helt tilstoppet(derfor vi sugede), da man jo irriterer slimhinderne i næsen ved at suge, og dermed er med til at der skabes mere snot.
    Man kan få nogle saltvands dråber på apoteket til at dryppe i næsen, ellers skulle modermælk være lige så godt ifølge min sundhedsplejerske.
    Sabrina og Astrid 7 uger idag

Anonym
    Gæst

Samuel snøvler lidt i dag – og indimellem virker det som om han har svært vedat trækkevejret gennem næsen. Det forskrækker ham, så græder han og snøvler endnu mere og kører sig selv helt op, det lille pus. Han lyder også lidt nasal, men jeg kan godt nok ikke se noget snot.
    Kan de blive forkølede allerede? Og er der noget man kan gøre? Synes det er synd han bliver bange…

Anne Mette og Samuel 8 uger i dag

Hej.

Vi har haft og har stadig lidt samme problem og jeg kan varmt anbefale saltvand som du kan købe på apoteket i sådan nogle små ampuller.
    Det letter ihvertfald en hel på vores søns vejr trækning.

Chris og Casper 8 uger

MaruskaMaruska
    Medlem

Hej Annemette,

Ja Elliot er nu snottet på 5 uge og det er vist helt normalt. Elliot er dog ikke tilstoppet men man kan høre det når han sover og så nyser han også indimellem. Men der er nok ikke så meget at gøre når man har større børn i huset.

Håber at Samuel hurtigt kommer over det.

Knus Merethe

gokkengokken
    Medlem

Frederikke har været godt snottet i en lille uges tid nu.

Vi drypper næsen med saltvand, det kan du lave selv 1 tsk til ½ liter kogende vand. Opskriften er fra min sp.
    Ellers kan du drikke kamillethe, de gode egenskaber fra kamillen går nemlig i mælken og virker ligeså godt som hvis vi gav dem det at drikke.

Knus Maj
    Frederikke 4 uger idag 🙂

JuhulieJuhulie
    Medlem

Her i huset bruger vi også saltvandsampuller. Det kan godt lyde lidt voldsomt, når det løber ind og snottet løber ned i systemet – sådan som det gør for Lærke, så er hun ved at kløjs et øjeblik, men det er det hele. Man kan også risikere, at det hele lige pludselig bare vælter ud af næse og mund, bare så du er forberedt. Desuden har vi lagt et par bøger under hovedenden af liften, så den står lidt skråt. På den måde løber al snottet ikke op i hovedet på hende og lukker til når hun sover – det gi’r alle en langt roligere søvn, og hun ligger stadig fladt med hovedet.

God bedring!
    Julie og Lærke 5 uger +1 dag

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.