HJÆLP!!!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    lenolwlenolw
    Medlem

Hej.
    Kan godt forstå du er frustreret. Fik du lægen til at veje ham? Jeg havde det på samme måde med min lille pige. Hun kunne sutte hele dagen og sove godt om natten. Det viste sig at jeg ikke har mælk nok, og efter vi er begyndt med tilskud oveni, har vi endelig fået en rytme i dagtimerne også. Men snak med din sundhedsplejerske først, man kan hurtigt se på vægten om de får nok at spise.
    Held og lykke.
    Lene, Johannes 3 år og Oline 5 uger

maj1605maj1605
    Medlem

Jeg er ved at være rigtig frustreret.
    jeg har en lille søn på 4 uger, som græder meget, rigtig meget. her de førset uger har det mest været om eftermiddagen og aftenen, men de sidste par dage har det været hele dagen. I går sov han slet ikke fra vi stod op kl.8 og indtil kl 16.00, hvor han så sov i 2 timer, så sov han først igen da vi gik i seng kl. 22.45. Han sover ok om natten, jeg ammer ca hver 3. time.
    Om dagen vil han gerne spise hver time og helst længe. Det er også det, at få lov at ligge ved brystet, der er det enenste, der kan få ham til at falde til ro, når han skriger. I dag har han lagt ved brystet fra kl 11.00 og indtil kl.13.30 næsten uafbrudt, han spiser selvfølgelig ikke hele tiden, men tager en mundfuld engang i mellem. når jeg prøver at tage ham væk fra brystet skriger han bare igen. det er næsten ikke til at holde ud mere. er der andre der har oplevet noget lignende??? Jeg har tænk på, om jeg ikke har mælk nok, men om natten er det jo ok for ham, at spise hver 3. time, så ville han vel også brokke sig der, hvis der ikke var nok.
    Jeg har været ved læge for at få ham tjekket, men de siger, at han ikke fejler noget. knus Majbrith

Anonym
    Gæst

Har du prøvet en kiropraktor?? min venindes søn har også haft 3 uger med skrigeri og trøstespisning, 1 gang hos kiropraktor og så var det væk. Du kan også komme til at Overfodre din dreng, så han får mavekneb. Prøv at give ham mad og så gå en tur med barnevognen.
    børn er jo forskellige, så det er svært med at sige hvad det præcist kunne være.
    Op med humøret, selvom det er hårdt.
    Knus fra sarah

elin_melin_m
    Medlem

…ved ikke om det er løsningen, men har du tænkt på at han kan have et enormt suttebehov, og derfor var en sut måske det rigtige.

Det var bare min første indskydelse, da jeg læste dit indlæg. Men tal med din sp, de har oftest nogle rigtig gode ideer til hvad man kan gøre eller ikke gøre.

hilsen Elin

maj1605maj1605
    Medlem

Ja han får nok at spise. Han vejede 4200 ved fødslen og da han var knap 3 uger vejede han 4700, så han tager fint på.

maj1605maj1605
    Medlem

Sut vil han overhovedet ikke ha, når han er det humør, så græder han bare endnu mere. måske sutter han lige et par gange, men når han finder ud af at det ikke er mit bryst, bryder han ud i gråd igen. Min sundhedsplerjerske siger jeg bare skal lade ham sutte, jeg føler ikke rigtig jeg kan bruge hende til så meget..

anja69anja69
    Medlem

Det lyder desværre akkurat som vores Filip. Han sov ikke i løbet af dagen, skulle bare ligge ved os hele tiden, eller gås med i barnevognen. Ved aftensmaden skulle den ene af os gå rundt med det skrigende barn og den anden prøvede at spise (selvom appetitten ikke er stor med så meget gråd i huset) og først kl 23 faldt han til ro og sov så fint om natten med amning hver 2-3 time. Vi prøvede kiropraktor, zoneterapeut, mylicondråber og intet hjalp. Men da han var 2.5 måned begyndte det at blive bedre og da han var 3 mdr kunne han sove et par timer et par gange om dagen i barnevognen. Så der er håb, men det er sindssygt hårdt mens det står på. Jeg fik svigerforældrene til at komme ud 3 gange om ugen og gå at par timer med barnevognen, så jeg fik hvilet mine ører eller afreageret med noget motion.
    Håber det snart går over,
    Anja

marabou4marabou4
    Medlem

Hej Majbrith, det lyder virkelig hårdt!!!

som du måske/måske ikke har læst udfra andre indlæg herinde, så er vi en del for hvem det har været en kamp at få de små til at acceptere sutten. Og selvom det virker som et overgreb, så kan du prøve lige så forsigtigt, at holde på sutten så den ikke smutter ud af munden på ham, og samtidig nusse ham på kinden, så du trigger suttereflexen. For os tog det næsten 14 dage fra vi først introducerede ham for sutten, til han accepterede den. Og nu elsker han den.

Hvis du ikke allerede er “plus medlem” her på netdoktor, så kan jeg kun anbefale det. Både sundhedsplejersken og jordemoderen giver nogle meget grundige svar på de spørgsmål man stiller dem. Jeg har fået flere løsningsforslag som var meget brugbare, og når du ikke føler du kan bruge din egen SP til ret meget, så kan du måske bruge lidt on-line assistance. Bare et forslag.

Mange hilsner
    Anne & Jeppe (nu er det næsten helt sikkert det navn han får)

ThotteThotte
    Medlem

Jeg føler med dig… din dag minder fuldstændig om min fra Patrick var 0 dage til han var 2½ md, da vi fik sat hans dag i rutine, han fik mad og søvn.

Hvis der er noget jeg skulle gøre om var det at supplere med flaske i nogle dage imens jeg pumpede ud (så mælkeproduktionen bevares)… men så vil jeg vide om det er sult. Og i så tilfælde vil jeg enten sætte min produktion op ved at punpe ud eller ved at give mere tilskud. Jeg vil på ingen måde amme mere om natten, som nogle sundhedsplejesker råder… om natten skal der lades op til dagen!

Noget andet og væsentligt er… at hvis din søn er gladest om morgen og bliver mere og mere ked af det jo længere han er vågen… så er træthed også en VIGTIG faktor! Sådan en lille størrelse skal ikke være vågen mere end 1½-2 time før han er tæt på overtræt… og så er der ballade. De er for overgearede til at sove, for trætte til at spise. Og sulten og træt er en skrækkelig coctail. Nogle børn giver tydligere tegn end andre og jeg husker dage hvor alt hvad jeg lavede var at prøve at få Patrick til at sove.

Endelig fik jeg en skøn sundhedsplejeske, der understregede vigtigheden i at skabe en dagsrutine for mad og søvn, samt en soverutine og så holde ud indtil den er feset ind hos den bette. Det kan være en bestemt sang, en bamse, sutten, en bestemt farve klud for barnevognskalecen. Når du er sikker på at han er mæt… så må du eller din mand ud med barnevognen, brosten plejer at virke, men du må regne med noget brok fra bettemanden til han forstår formålet. Og hvis suttebehovet er højt, så må en sut på banen. Du skal ikke blive overrasket hvis han falder i søvn, men vågner efter 20 min, hvis barnevognen stopper sin rokken. Babyer under 12 uger sover i 20 minuters intervaller med 5 minuters dyb søvn og skaber sove associationer som skal være på plads før de kan falde i søvn igen fx. sut i munden, barnevognens rokken mv. Lidt ligesom vi ubevist tjecker om alt er som det skal være, når vi kommer op i den lette søvn om natten. Ved 12 ugers alderen skifter babyer søvnmønster over til vores søvnmøster… altså 45-50 minutter dybsøvn og 5 minutter let søvn. Babyer der bare har sovet fint fra fødslen har fået skabt “gode” søvnvaner” hvor forældrene ikke skal hjælpe med at falde i søvn og gen-falde-i-søvn… men lige nu er det vigtigst at din søn får sovet og spist… og “dårlige” vaner kan ændres igen.

Vi har haft MEGET glæde af Gina Fords: The New Contented Little Baby Book, som vi læste om i Bladet Vores Børn. Det er vores lille guide, så vi altid er lidt foran mht. forandringer i søvn og mad.

Håber at der er noget af det her du kan bruge… og skriv hvis der er mere du kunne tænke dig at vide…jeg har flere bud. Men prøv dette først… og tro på dig selv. Du er en super mor, men de små kommer ikke ud med brugsanvisning. I skal lære hinanden at kende… og det går ikke altid gnidningsfrit.

Hvis du bor i på sjælland komme jeg gerne og går en tur med barnevogne og sørger for at du får noget at spise :o) Jeg husker det som var det igår. Men jeg lover dig DET BLIVER BEDRE… MEGET BEDRE… og du vil elske det! Snart sker det noget vidunderligt… I begynder at forstå hinanden.

Charlotte og Patrick 11 mdr. en glad bulderbasse der vitterlig løber rundt nu :o)

JuhulieJuhulie
    Medlem

Min datter græder ikke ret meget. Men det gjorde mine bryster på et tidspunkt. Hun lå gerne og hyggede ved brystet også når hun ikke var sulten og til sidst fik jeg en gnaveblære på enden af den ene vorte. SÅ var det tid til sut!! Vi prøvede 4 forskellige før vi fandt en, der passede den lille dame, så måske I skal prøve jer lidt frem, hvis han ikke vil tage sutten. Hvis han tager ordentligt på er det bare med at få ham lært, at mors bryst ikke er alt i denne verden så du kan få lov at være andet end madkasse hele dagen.

Held og lykke med det.
    Julie og Lærke (181006)

elin_melin_m
    Medlem

…det er da en rigtig øv sp! Man kan sgu da ikke bare råde en frustreret mor til at han bare skal have lov at sutte løs, man bliver da slidt op.

Min sp rådede til sut, men den skulle prøves første gang når barnet var glad og tilfreds, og så kan det godt være man skal være ret ihærdig, altså holde på den, kilde med den oppe i ganen og nusse på kinden samtidig. De første par gange kan de godt se ud som om de er ved at brække sig, men det er ok, der sker ikke noget.

Som en anden skriver kan det også være man skal prøve flere forskellige, ligeledes skal du ikke købe dem som typisk hedder 0-3 mdr. for de er som regel for små iflg. min sp.

Håber du snart finder en løsning uanset om det må være sut eller noget andet i trænger til.

hilsen Elin

leandeleande
    Medlem

hejsa jeg må lige skrive med. Tænker umiddelbart han får for meget mad, og har mavekneb pga. det. han tager fint på. at han ikke sover og skriger i alle de timer- lyder helt klart – undskyld- at han også er overtræt også er helt umulig at få til at sove. er der en der kan aflaste dig dig så du kan få hvilet ørerne og måske sovet lidt ( simon havde kolik fra 3uger- 8uger gammel kiropraktor og zone 7 gange hjalp). ved bare hvor lettere sindsyg man kan blive af et barn der skriger i så mange timer uden at man kan gøre noget- så er det lige meget hvad der er galt

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.