HJÆLP

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    cilja2cilja2
    Medlem

Hej,

maaske er der en naerve i nakken eller oevre ryg, der er klemt?? Forvredet?? Kigger han mest til en side?? Min lille Carla har en nerve klemt (men hun skriger slet ikke) vi skal til en orthopaed her i december. Saa hun kan blive “sat paa plads”.

Det er ofte MEGET smertefyldt for de smaa, hvis de har nogle spaendinger i hals/nakke. Tit skyder man nemlig bare skylden paa maven, hvis nyfoedte graeder.
    En`af mine foraeldres venners lille dreng skreg i 6 uger foerend man fandt ud af at han havde braekker kravebenet.( under foedslen!!! ) Noget laegerne IKKE ALTID OPLYSER OM!!!

Jeg synes at skrigeture i op til 6 TIMER er helt vildt. Det tror jeg ikke kun er maven! Jeg ville faa ham tjekket! Det arme pus!

Knus Camilla og Carla 09.10.06

Anonym
    Gæst

Åhh.. et medfølende suk fra en medsøster. Min lille Herman lider af samme “anfald”. Jeg spurgte sundhedsplejersken vedr. kamillethe. Svaret var at jeg kunne komme en lille theske sukker til 1 dl the. Vi har også prøvet det der i DK svarer til Mylicondråber (her hedder det Lefax, men det er samme virksomme stof, der er der i). I vores tilfælde har han faktisk skreget endnu mere de dage han har fået dråberne. Hvad grunden hertil så end var, så er det i hvert fald et faktum, at dråberne desværre ikke virker i vores tilfælde. Et andet råd skulle være ingefærthe. Men Herman ser godtnok ked ud af det, når vi forsøger at gi ham det… smager vist ikke godt, iflg. ham. Suk, vi har indstillet os på, at det nok ikke bliver anderledes førend han runder de ca. 3 måneder (han er nu 1 md). Håber alt det bedste for dig.

Hej
    Jeg giver drengene en tynd blanding i sutteflaske( en lille)
    med lidt sukker i. Sundhedsplejersken sagde at de må godt få det flere gange om dagen bare det ikke erstatter et helt måltid, så de får ca 20-25 ml pr gang..

Håber det hjælper på ham!

Line mikkel og malthe 12/9-06

maj1605maj1605
    Medlem

Min lille søn på 3 uger har nogle gevaldige skrigeture, nogle gange i op til 6 timer. Vi har prøvet at være til zoneterapi, men det har ikke hjulpet noget. Jeg har hørt at Kamillethe skulle virke beroligende på maven, hvis det er altså er den han har ondt i. Er der nogen der ved hvor meget han må få og giver I det fra en flaske eller en theske?? Håber nogen kan give mig et svar.

Anonym
    Gæst

En del steder anbefaler man ikke længere kamillete på grunda f risikoen for allergi (der er jo en masse plantesporer i). Man kan også nøjes med sukkervand, der virker smertestillende. Jeg bruger 2 tsk rørsukker til 1 dl vand og giver ham ca. 10 ml.

Du kan jo prøve. Det er en hård omgang når de ikke vil stoppe med at skrige. Vi har også prøvet zoneterapi uden videre held. Måske kraniosakral-terapi kunne være noget for jer? Eller kiropraktik? Måske der er noget i nakken eller ryggen på jeres barn.

Kh ANne Mette og Samuel 7½ uge

Anonym
    Gæst

Hej
    Vores lille Caroline er nu 23 dage gammel og har ligeledes haft en del skrifeture mange timer i træk. Vi har nu været til kiropraktor med hende to gange – helt harmløst – hun giver hende nærmest en form for massage. Caroline ligger bare og nyder det. Vi fik at vide at hun havde noget i den midterste del af rygsøjlen som generede – denne del går ind og påvirker maven, så derfor de mange ulykkelige timer. Allerede efter første bahndling har hun virket meget mere tilpas og rolig. Hun har ikke de samme krampagtige skrigture. Vi har nu været afsted to gange og skal afsted igen på fredag. Jeg kan kun anbefale det. det er jo så skrækkeligt synd for de små pus!
    Venlig hilsen Mette

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.