Samme faddere til dåb nr. 2 ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Samme faddere til dåb nr. 2 ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    basmusiusbasmusius
    Medlem

Hej

Vi skal have døbt vores 2. søn i februar.
    Er der nogen der ved om der findes nogle uskrevne regler om hvem der skal være faddere til barn nr. 2 ?
    Altså, er det normalt de samme mennesker som til barn nr. 1 ? Og hvad med gudmor/far ? Er det almindeligvis den samme til begge børn – eller plejer det at være 2 forskellige ?

Vi kan selvfølgelig gøre hvad vi har lyst til – men det er jo meget rart at vide hvis man bryder nogle uskrevne regler 🙂

Mvh.
    Lene

Anonym
    Gæst

jeg kender ikke til nogle uskrevne regler – måske de findes i de enkelte familier.

vi har ved vores to børn vist opereret med en slags demokratisk princip:

faddere: en fra min familie, en fra min kærestes familie og en fra venne kredsen.

gudmor: ved den ældste var det mig, der bar, ved ´den næste min kæreste…

ulla

Mejse2006Mejse2006
    Medlem

Hej Lene,

ved barn nr. 1 følte jeg mig forpligtet til at vælge familie – “jeg er fadder til dine du er fadder for min princippet” ! Her ved barn nr. 2 føler jeg at jeg kan vælge helt frit, – så her kommer veninderne i spil- hvis de altså vil 😉

Jeg tror ikke at der er nogle uskrevne regler med barn nr. 2, så vælg hvem du vil.

knus
    Majken og Siri-Maj – som skal have ikke mindre end 5 faddere

Anonym
    Gæst

Vi har haft forskellige faddere og gudmødre/fædre til vores børn og her 3. gang bliver det også lidt forskelligt igen.
    Knus Sille

Anonym
    Gæst

Jeg kender heller ikke nogle uskrevne regler – heller ikke nogle skrevne.
    Vi har samme gudmor til vores børn, mens vi har valgt at de øvrige faddere er forskellige.
    Signe

Anonym
    Gæst

Det er helt op til jer selv hvem i vælger til nr 2.
    De skal bare selv være døbt.
    Kh Johanne

basmusiusbasmusius
    Medlem

Godt – så tror jeg at jeg skifter lidt ud i fadderne denne gang :o)

Mange tak for jeres var

Hilsen
    Lene

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.