Sut – hvordan får i jeres til at tage den…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Sut – hvordan får i jeres til at tage den…?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    betogbasbetogbas
    Medlem

Jeg er snart træt af at have et klynkende/grædende barn med et enormt suttebehov, og nu da hun er på flaske, kan jeg jo næsten med sikkerhed sige, at det ikke er pga. sult hun brokker sig.

Har i nogle gode råd til, hvordan man får den lille til at tage sut?

Har 3 forskellige slags, har prøvet med lidt sukker på og at holde den lidt fast, men sukkermetoden virker kun kortvarig.

Håber på nogle brugbare tips;-)

Knus Betina

Ja det kan vel være nemmere sagt end gjort, men jeg blev også bare ved og ved med at prøve. Og måtte holde den lidt inde i et stykke tid. Tog ca et døgn at vænne hende til den. Først var hun bare mega gnaven over at hun ikke bare kunne ta en tår i ny og næ når hun lå med den. Hun fik den på tiende dagen og i dag er den bare et HIT! Tror så også jeg har et meget barn der er åbent får nye ting, hun sutter ved brystet, silikoneknop, sutteflaske, sut … vi har efterhånden været igennem det hele. meget varierende og ikke for længe tror jeg har gjort at det har været nemt at vende tilbage til en gammel metode igen. Hun tager det hele, men det har også krævet tålmodighed.
    Lisa & Elina 22 dg

Vi blev ved og ved og atter ved. Hun er ikke altid meget for at tage den – som jeg siger herhjemme – så ved hun ikke, at hun godt vil have den ;o)

Så her bruges lidt magt…..når hun åbner munden, når hun græder så propper jeg den ind i munden på hende, og prøver at tricke sutterefelksen i ganen og holder på sutten, så hun ikke kan spytte den ud. Onde mor! I starten så det nærmest ud som om hun var ved at brække sig af den!!!

Efter lidt lidt, hvor hun gumler og prøver at få det væmmelige stykke gummi ud af munden, så finden hun ud af, at hun kan sutte på den…..og så beholder hun den……….en rum tid. Det er/var lidt af en kamp, men det går bedre nu.

Jeg ville ellers også have foreslået det meget upædagogiske råd med lidt sukkervand, men det har du allerede forsøgt.

Bliv ved Betina……!

Knus
    /Lisbeth…

Hej Betina.

Du kan prøve at nusse hende på kinden når hun skal tage den, det stimulere sutterefleksen og ellers rykke den lidt rundt inde i munden når hun har taget den.
    Det har taget Vicky 3 uger at lære at bruge sut og stadigvæk er der tider hvor hun er svær at overtale!

Held og lykke med det, knus Britt

marabou4marabou4
    Medlem

vi måtte også presse lidt på før den blev accepteret. Og stadigvæk er det ikke altid han er klar over, at han gerne vil have den.. men det vil han altså. Det er også som om, han ikke altid ved hvordan han skal håndtere den, så den popper ud af munden flere gange, inden han har ordentligt fat.
    Jeg spurgte SP inde på “Plus” om hvordan man kan gøre sutten mere attraktiv, hun svarede (ikke overraskende) at det er et skråplan at dyppe den i forskellige søde sager, men at jeg kunne prøve at binde en lille klud i den, som jeg selv har haft inde på kroppen i et par timer. Jeg ved ikke om det var det der virkede, men det er da et forsøg værd.

Og så var det den gode gammeldags sut der virkede herhjemme. Den anatomiske ville han overhovedet ikke kendes ved.

Held og lykke med projektet, det er det hele værd!!

Anne

SaniasSanias
    Medlem

Her er sutten ikke et hit. vi har prøvet 3 forskellige typer “med magt”!!!
    Astrid er bare ikke til sutten, men fars finger, (ikke mors) er bare noget af det bedste, når man skal hyggesutte lidt.
    Sabrina og Astrid 051006

ugehrtugehrt
    Medlem

faktisk rart at høre jeg ikke er den enest der har en søn der ikke altid bare lige tager sutten. Vores første dreng tog den med det samme på 12. dagen. Jeg introducerede sutten på 12. dagen for Mikkel også, men det er ikke så tit han har taget den de sidste 10 dage. Han får det også til at se ud som om han er ved at kaste op over den eller kvæles i den, men jeg bliver ved – mener som nogen af de andre at han ved bare ikke at han gerne vil have den 🙂

Jeg prøver også at holde den inde lidt og ellers flytte den lidt rundt i munden i håb om at tricke sutterefleksen i ganen. Har været ved at miste modet lidt, men er blevet lidt mere fortrøstningsfuld efter jeres indlæg.
    Hilsen Ulla

stiniistinii
    Medlem

Jeg var bare fast besluttet på at Kirse skulle tage sutten.
    Silas hang nemlig konstant ved babsen og selvom han måske ikke spiste så meget af gangen, så betød det at hans mave aldrig rigtig fik ro – og så havde han ondt i maven. Den dum, ond cirkel.

Kirse har vist prøvet 4 forskellige sutter. Da jeg fik hende til at tage den, var det med hjælp fra Mylicon-dråber som smager sødt. Efter hun havde fået dråberne, stak jeg sutten i munden på hende. Så lagde jeg hende ind til mit bryst og gik rundt og “vuggede” hende.
    Andre gange puttede jeg sutten i munden på hende efter at have ammet hende – lige i det hun slap brystet. Og så lod jeg hende ligge med næsen mod mit bryst.
    Hun er meget glad for at have sin klud ved næsen når hun sutter på sutten – tror at duften er dejlig. Faktisk vil hun gerne have kluden helt op over øjnene ;o)

Hun har også lavet bræk-fornemmelses-lyde…
    Og jeg har været ved at give op flere gange.

Men hold da op hvor er hun bare blevet rolig nu – hun har meget nemmere ved at finde til ro. Og mine bryster slipper for at blive suttet på flere gange i timen ;o)

Så hold ud!!! Det er det hele værd.

Silas tog først sut da han var 7-8 måneder og jeg ikke ammede mere.

Kh Stine

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.