Vaccination

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

På tirsdag skal Malte vaccineres for første gang, her i England skal babyer vaccineres ved 8, 12 og 16 uger, så det er jo tid til først “skud” i næste uge. Han får det samme som ved den danske 3 mdr.s vaccination med også pnumococcal vaccination og ved 12 uger får han en menigitis C vaccine, som man ikke får i DK. Vi er jo på juleferie i DK, da Malte bliver 12 uger den 26.12. Så den anden vaccination får han i DK, så må han få sin menigitis C vaccine når vi er tilbage i England igen. Det har givet mig en masse tanker, om hvordan det skulle løses når vi ikke var her ved den 12 ugers vaccine, men nu er det løst.
    Vigtigst er det at han får dem når han skal så han er beskyttet bedst muligt.

Det må jo blive i januar at alle jeres oktober babyer skla vaccineres for første gang. Er spændt på om han reagerer, storesøster Anna reagerede aldrig på sine vaccinationer udover skrig når hun blev stukket.

Gitte og Malte, 7 uger og 1 dag

MaruskaMaruska
    Medlem

Hej Gitte,

Lidt nysgerrige blev Malte vaccineret, da han blev født med bcg vaccinen? Skal nemlig vælge om Elliot skal have den.
    Vi har lidt samme problem, da vi flytter til Dk i januar og herover er det samme program som England. Men jeg tror vi venter så vi køre efter dansk system istedet for. Den ekstra Menigitis er pga der er så stor dødlighed i både England og Irland. Matthew har jo fuglt det irske system. Han her desværre reageret til dem alle…..

Knus Merethe og Elliot 17.10.06

Anonym
    Gæst

Er lige lidt nysgerrig… hvad er det for en meningitis vaccine? I DK vaccineres mod hæmofilus influenza, som kan føre til meningitis Er det det samme?
    Mine børn har heller aldrig reageret på vaccine, når de har været babyer og Anton havde trylleplaster på da han blev vaccineret da han blev 5.
    Knus Sille

Anonym
    Gæst

Hej Merethe
    Nej, her i Buckingamshire får de kun vaccine mod Hib B eller bcg hvis mor er hib B positiv eller barnet er særlig udsat!
    Hvor spændende at I flytter til DK i januar, altså for good? Det vidste jeg ikke, hvor skal I bo? Vi flytter tilbage til april-maj 2007.

Kh Gitte og Malte 03.10.0

Anonym
    Gæst

Hej Sille
    Det er Meningitis C der er ekstra.
    Så han får både mod hæmofilus influenza og meningitis C, og ved 2 mdr. får han også pnumoccocal et eller andet, ved du måske hvad det er? Så vidt jeg kan regne ud er pnumo jo noget med lunger….

MaruskaMaruska
    Medlem

Hej Gitte,

Are in two minds, om jeg skal gi’ Elliot Bcg, Matthew fik den aldrig… og i Dk gi’ man den ikke.

Jep det håber jeg jo det bliver, altså for good… Manden er jo irsk så det er jo noget af en omvælting. (Det bliver sikkert også en omvælting for mig – har boet her i 7 1/2 år). Men han er positiv opsat på det og er igang med at lære dansk. Vi flytter til Jels, hvor vi skal til at bygge. Og så er vi tæt på mine forældre der bor i Haderslev… Det bliver bare så fedt. Kan bare ikke vente til det bliver januar.
    Har i besluttet, hvor i skal bo når i vender hjem ad?

Knus Merethe

Anonym
    Gæst

Jeg kender slet ikke meningitis C – arbejder ellers på den børneafdeling, der modtager meningitisbørn.
    Pneumokokker er en bakterie der kan forårsage en meget farlig art af meningitis og dem der får den form skal hurtig behandles ellers kan den vær dødelig ret hurtigt, den er meget smitsom.
    Skal lige amme….
    Sille

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.