sex????

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter

Hej Lise.

Sex……hvad er det for noget? Jeg har godt nok hørt om det, men kan overhovedet ikke huske, hvad det går ud på ;o)

Her har vi desværre ikke været sammen i mange, mange måneder. Snøft! I graviditeten gik det bare lidt af fløjten til sidst, og jeg fik en Spr. ruptur, så jeg må slet ikke have sex før om 2-3 uger.

Men jeg SAVNER det helt vildt!!! Ikke at jeg har decideret lyst, men hold da op hvor jeg trænger til et godt knald ;o)

/Lisbeth…

rebekka7rebekka7
    Medlem

Ja, det er lidt hmmm ømtåleligt emne, men jeg er nødt til at spørge, og jeg håber I vil dele jeres erfaringer.

Hvordan står det til med lysten til sex? For mit eget vedkommende ligger den på et lille sted. Jeg er simpelthen for træt, og når der endelig er en stund, hvor det er muligt at dyrke det erotiske, så tænker jeg, at det kan næsten ikke betale sig at ‘gå i gang’ da den lille sikkert vågner. Jeg tænker en del på, hvornår lysten kommer igen. Jeg har talt med min kæreste, og spurgt om han savner sex. Han har det ligesom mig – træt og meget færre tanker omkring sex end tidligere – og mener at vi ikke skal forcere noget – det vender tilbage. Og det gør det jo nok også – men jeg får alligevel tanker såsom ‘ er det nu mig der er unormal’ hvad hvis den aldrig vender tilbage’ og ‘hvad sker der med parforholdet ?’

Er der nogen som kan nikke genkendende til dette?

Håber I vil dele jeres erfaringer emnet til trods!

kh

Lise

KiramikKiramik
    Medlem

Vi er også begge alt for trætte til den slags med to blebørn i huset. Når vi når sengetid er vi bare helt færdige. Det blvier kun til et lille kys og et kram.

jeg mindes godt de første gange, vi havde sex efter Freya var blevet født. Enten frygtede vi, hun skulle vågne og skyndte os helt vildt – eller også vågnede hun rent faktisk:-( Derudover havde jeg altid min BH på, for ellers væltede mælken bare ud. Vildt ufedt! Jeg kan også huske, at jeg absolut ikke havde lyst til at min mand rørte mine bryster i lang tid efter fødslen. Kunne slet ikke have, at de skulle være sexobjekter, når nu de var lillepigens spisekammer.

Men vores sexliv blev da godt igen, men som sagt kan man godt savne, at gøre det på andre tidspunkter end midt om natten. Kunne selvfølgelig gøre det, når den lille sov til middag, men der er bare så meget andet, man lige skal nå, når man har hus og have:-) Jeg glæder mig til børnene bliver større og skal på weekend hos bedsteforældrene:-)

Kira

Jeg er andengangs fødende. Og genkender meget vel det du skriver vi har det på helt samme måde. men jeg må desværre sige at sexlivet aldrig blev helt det samme efter den første, fordi at der altid er en anden i huset, så en lille hygger på køkkenbordet inden aftensmaden og den slags påfund, kan ikke lade sig gøre længere. man skal jo også have noget at se frem til når de flytter hjemmefra!!!
    Pia og Solbjørk 51 dage

Hmm hjemme hos os kører det faktisk ret godt… det bliver til et par gange om ugen men han er også god til at hele tiden forkæle mig så man har overskudet og lysten til det. Men nu er drengene også 10 uger imorgen måske det bliver bedre jo ældre de bliver, syntes man bliver mere vant til nattetjensen og slapper mere af i det hele taget. Måske man bare ikke skal tænke så meget over det og lade det komme af sig selv?

Line Mikkel og Malthe 12/9-06

SaniasSanias
    Medlem

Her er lysten til sex da heller ikke den største og trætheden har også sit at sige. Men sex er det dog blevet til et par gange. Tror det er meget normalt at lysten forsvinder da den lille tager meget opmærksomhed og energi.
    Herhjemme er det blevet til rigtig mange hyggelige putte-timer i sofaen med en god film.
    Sabrina

cilja2cilja2
    Medlem

Hej,

jeg kan ogsaa nikke genkendende til det. Men HELT AERLIGT: jeg goer mig ikke saa mange tanker omkring det! Jeg er 2 gangs foedende og oplevede det samme sidste gang. Jeg synes vi fik/har saa mange andre vaerdier sammen lige nu – min mand og jeg. Saa der er meget mere, der holder os sammen end SEX. Vi snakker aabent om det og har det begge paa sammen maade.
    Jeg synes generelt der er enormt meget fokus paa det med sex. Maaske har jeg en enormt forstaaende og maaske ikke helt saa sexkraevende en mand, men vi har aldrig kunnet ser problemet med mindre sex efter vi fik barn.
    Og efter Cilja VAR det anderledes. Det er aldrig blevet som foer, da man kunne gaa i krig over alt:-) MEN, livet bliver aldrig som foer naar man faar boern – and so WHAT??

Jeg kan slet ikke forestile mig sex nu – 6 uger efter.. mit aar – det kanjeg stadig “maerke”, og nej..min krop er ikke som den plejer. Udover det – har jeg det ogsaa saadan – bryster fyldt med maelk – dem skal der ikke liiiige pilles helt vildt ved:-)

Knus Camilla & Carla 6 uger

Hej Lise.

Ja, jeg har altså en helt anden holdning til det med sex!!

Jeg tror at nogen gange skal man gøre det for at få lyst, man kan godt nå et punkt hvor man kun fokusere på det besværlige i at få tid til det, at man helt glemmer hvor dejligt det er!
    Da jeg fik min første pige, mistede jeg fuldstændig lysten og det var først da jeg begyndte at tvinge mig selv til det, at jeg kom i tanke om hvor meget jeg havde savnet det.

Denne gang har jeg ikke samme problem, vi dyrker sex næsten hver dag, også selv om jeg tror den lille vågner, hun er så lille stadig at hun ikke aner hvad der sker alligevel!!

Håber virkelig alle i mødre derude får lysten tilbage, for selv om at det ikke er alt i et forhold, så fylder det ret meget alligevel! Det skal jo helst ikke ende med at man “kun” er far og mor, men også elskende!

Knus Britt

Nej jeg ved heller ikke hvad sex er længere. min mand fik ondt i ryggen i juni og derefter er der ikke sket noget. Tror også den store mave tog lysten fra ham, selvom jeg havde mega lyst under grviditeten. Øv. men nu er det omvendt… for mig er der lange udsigter…Kan slet ikke forestille mig det. Hvor jeg kan mærke at han er glad for at have mig tilbage i min gamle krop igen og kærtegner mig mere end han har gjort det sidste halve år. Desuden bløder jeg endnu, hvilket jeg troede bare skulle være sådan??? måske ikke… hvor lang tid efter har i blødt… der er gået 22 dage nu med blødning.
    Lisa

Hej Lise og jer andre..

Jeg er lidt på Britt´s side i denne sag..

Det er bestemt ikke lysten der driver værket hos mig heller. Men jeg ved af bitter erfaring, at “ikke eksisterende sexliv”, var en af grundende til mit forhold til min ex (med hvem jeg har mine to store børn), gik i stykker. Så jeg tror ikke man på længere sigt skal undervurdere, hvor meget sex betyder for et forhold.

Dermed ikke sagt, at en graviditet, fødsel og tiden derefter, ikke skal ha lov at ha lidt albueplads.

Jeg har det sådan, at jeg er l….træt om aftenen og kun kan overskue min hovedpude, indersiden af mine øjenlåg og at tælle på fingerne hvornår lillemanden vågner næste gang. Men jeg tvinger mig til at ha lyst, i hvert fald et par gange om ugen, for når vi kommer i gang, er det jo rigtig dejligt. Jeg kan nu godt abstrahere fra Ole ved siden af, indtil videre er han heller ikke vågnet undervejs 🙂
    Jeg synes også det er anderledes end før og det er jo min nr 3, så jeg skal arbejde hårdt på knibeøvelserne denne gang, kan jeg mærke 🙂 Hvordan har jeres understel det ?

De næste 4 dage er jeg i øvrigt alene med børn, da kæresten skal rejse med sit arb og der vil jeg da med god samvittighed overhoved ikke tænke på sex !!!

KH
    Marina

iceangeliniceangelin
    Medlem

Vi havde sex 9 dage efter jeg havde født.. Og 3 dage før :o) (dvs. indtil veerne begyndte.. Havde veer i 2 nætter inden vandet gik og fødte 29 timer derefter)..
    Nu har vi sex minimum 4 gange om ugen.. Før var det næsten hver dag, så det er ikke helt det samme.. Min lyst er ikke helt så stor som før, men min mand gør rigtig meget for at tænde mig, så jeg får lyst.. Han er dejlig omsorgsfuld og vil bestemt ikke have sex hvis jeg ikke har lyst..
    Jeg er også meget træt, men så ordner han bare de huslige pligter (når han har fri), imens jeg sover.. Også er jeg frisk og klar til en ordentlig omgamg gymnastik ;o)

Knuz Anja

at sige, at mine bryster absolut (som andre har nævnt) skal ha fred !!!
    Dem skal kæresten ikke bryde sig om at nærme sig. De er så ømme og forsuttede og fungerer KUN som madkasser i øjeblikket 🙂

Anonym
    Gæst

Helt enig. Man skal arbejde på det for at kunne mærke sin lyst. Kan godt nok ikke leve op til din imponerende kvote men er denne gang meget opmærksom på at min mand ikke skal sættes sidst på listen over opgaver. Kvinder skal efter min mening IKKE støtte hinanden i at det er ok ikke at gide sex ( medmindre man ikke er groet sammen eller har kolikbarn) Det gjorde mine veninder og jeg i flere år mens børnene var små. Rigtig dårlig ide. Undskyldninger er der nok af men faktum er at langt de fleste mænd søger bekræftelse gennem sex og at det er nødvendigt for langt de fleste ægteskaber at være mere end blot forældre. Husk at være kærester – det er faktisk noget af det bedste vi kan gøre for vores børn.

JuhulieJuhulie
    Medlem

Min kæreste er bange for at “hoppe på”. Han havde heller ikke lyst de sidste måneder af graviditeten, og nu er han bange for, om jeg nu også er vokset helt sammen. Jeg er ret sikker på diskussionen herinde kan hjælpe ham et skridt nærmere, når nogen af jer har været igang i ugevis nu..! Nøj hvor bliver jeg snydt!!!

Vi glæder os helt vildt til mere sex og hvis man bliver mere træt af at dyrke sex, bliver man heldigvis også gladere af det, så helle for at være mere træt, mindre trængende og mere glad!

Håber jeg kan holde mig vågen til efter champions league-kampen i aften, for den får jeg nok ikke lov at forstyrre med en nøgen stadig ikke alt for opstrammet krop 🙂

VI SKAL BARE HAVE GANG I NOGET MERE SEX NUUU!!

Mvh. Julie

leneskjoldleneskjold
    Medlem

Min datter er 4 uger i dag, altså 28 dage og jeg bløder stadig!!! Fødte ved kejsersnit, men man skulle vidst hverken bløde mere eller mindre af den grund..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.