Urolig om aftnen..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Urolig om aftnen..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    vindahl26vindahl26
    Medlem

Lille Julie er ofte meget urolig om aftnen nogle gang er det fra kl 16 andre gange er det senerer. Nogle dag skriger hun nærmest det meste af aftnen ind til jeg går op i sengen og lægger mig med hende og ammer hende så falder hun til ro. Er der andre der oplever at jeres små guldklumper har et bestmt tidspunkt hvor de er meget urolige og nogle gange meget sultne?? Nogle kalder det for ulvetimen men her er det hvist ulvetimerne…

Hilsen Trine

Jane01Jane01
    Medlem

Hej Trine!
    Det lyder meget som her hos os. Marco er mere aktiv, urolig, sulten osv. efter kl. ca. 17 og indtil ca. 22 tiden………egentlig heldigt nok at det er, når faren også er hjemme men på den anden side, så er der ikke så meget tid til “forældrehygge”. Ifølge min SP, så opfører Marco sig helt efter bogen, hmmmm!
    KH Jane

Anonym
    Gæst

Lyder som min William! Ofte vil han have mad (eller det er som om mad er det eneste der kan trøste!!) hver time om aftenen og det er også her han som oftest lider af mavekneb (eller hvad det er der driller, så han i den dejligste hyggestund lige pludselig kan skære ansigt og bryde ud i gråd uden varsel).

“Dejligt” at høre at han er normal ;o)

Hilsen Rikke og William 5 uger

Anonym
    Gæst

“Lige i forhold til jeres lille pige, så kunne det handle om at hun er ved at være så stor, at hun er begyndt at se mere omkring sig og således får betydeligt flere stimuli. Om aftenen er hun for træt og orker ikke mere, har brug for hjælp til at samle sig og få ro på og derfor græder hun. Det behøver således ikke kun at være tarmene, det kan godt være at I skal prøve at skærme hende og hjælpe hende til ro, f.eks. ved at lægge dig ind i et tilstødende lokale og amme, skrue lidt ned for fjernsynet osv.”

Rikke – med Astrid på lige knapt 7 uger

Anonym
    Gæst

Hejsa
    ja elias er på dette punkt også et barn ‘lige efter bogen’. Vores sundhedsplejerske siger at det er helt almindeligt, og at børnene tanker op til natten…
    ulla

Anonym
    Gæst

Vores mælke-produktion falder jo også om aftenen, så måske er det det?? Her er Sebastian også klart mere vågen og urolig om aftenen, men det er til at klare, for dels er Jacob hjemme om aftenen lige for tiden, og dels sover han stort set hele dagen.. endnu.. 🙂

Cristina og Sebastian 4+1

Anonym
    Gæst

Har bare én kommentar: “Du er ikke alene” !!!! Ok, så har jeg lige et par kommentarer mere: Herman har enkelte dage skreget så meget, at jeg er blevet så frustreret at jeg har været på nippet til fluks at ringe hysterisk til en læge, da jeg ikke har kunnet forstå, at “det skulle være normalt” (bliver så ked af, at der ikke er noget man kan gøre for at gøre det bedre for det lille pus). Men så har faderen stoppet mig, og dagen efter er det gået bedre, så mon ikke det virkelig ER helt normalt. “Kun” 2 måneder tilbage, hvis det passer, at det er en “3 måneders ting”….

rebekka7rebekka7
    Medlem

kender situationen. Min SP sagde også, at det var helt efter bogen. Hun fortalte, at årsagen til at de f.eks. gerne vil spise lidt men ofte om aftenen, er dels tarmene der rumsterer og derfor vil de ha’ mindre måltider, men også fordi de er trætte. Så de spiser lidt, men bliver sultne igen hurtigt efter, spiser lidt igen – problemet er hvis de ikke får sovet ordentligt mellem måltiderne – så er de nemlig for trætte til at spise ordentligt igennem. HUn foreslog, at hvis babyen var urolig og græd meget pga mavekneb, så kunne man give dem lidt sukkervand. Det skulle mætte lidt og virke smertestillende, så babyen falder til ro og får sovet ordentligt, og derfor frisk efterfølgende til et stort måltid.
    Sukkandet laves af en dl kogt vand og en spsk sukker. Vent til det er afkølet og giv babyen 2-3 teske fulde sukkervand. Vi prøvede her til aften og det virkede fint.

Lise

Anonym
    Gæst

Hej

Her hos os har vi faktisk ikke meget aftenuro. Nå vores datter har sovet ude i barnevognen eller hvor hun nu bliver lagt, så når hun står op er hun vågen 1 max 1½ time, så skal hun sove igen, og det skal hun også sent på eftermiddagen/aftenen. Det er 3-4 lur som er de væreste, for man glemmer tiden, midt i madlavning, fjernsyn, putning af andre børn. Prøv at holde øje med tiden.

Vi kan også finde på at lægge hende i barnevognen indefor, så ligger hun bare og kigger og prøver at slappe af, men det skal helst gøre inden hun kører sig selv om.

Michelle kan heller ikke lide at være for meget på arm, men ligge i skråstolen (som kan lægges helt ned) på tæppet eller andre steder for sig selv sidst på eftermiddagen/aftenen, det er godt. Nogle gange så er det også bare ok at sove på vores mavser. :o)

Håber nogle kunne bruge vores ideér.

Hej hej

Jette – mor til 3 skønne børn!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.