Ex-rygere hjælp mig

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Ex-rygere hjælp mig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    gokkengokken
    Medlem

Jeg er pt SÅ smøgsyg, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Jeg stoppede med at ryge 4 dage efter jeg fandt ud af jeg var gravid. Selvfølgelig var det hårdt, men jeg var jo topmotiveret så det gik godt.

Men nu er jeg bare så tæt på at starte igen. Især den sidste uge har det været slemt. Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Nikotinen er jo ude af kroppen for længe siden, så det er jo ikke det.

Jeg ved jo godt hvor skadeligt det er, både for mig og Frederikke. Men det hjælper bare ikke på trangen.

Nogen der har et godt råd?

Knus Maj og Frederikke ( der har taget 200g på 6 dage :-))

Anonym
    Gæst

Kan kun sige at du skal læse Allen Carrs “Endelig Ikkeryger”. Jeg stoppede ved at læse den, og den giver fremragende redskaber til at tænke anderledes og derved få bugt med trangen.

Held og lykke med det.

Anne Mette – snart 2 år siden sidste smøg…

Anonym
    Gæst

Hej Maj

Kender godt følelsen, stoppede med at ryge da jeg fandt ud af at jeg var gravid første gang. Holdt hele graviditeten og amningen – men savnede mine cigaretter meget. Så da jeg begyndte igen tog jeg en beslutning om at jeg ville nyde hver cigaret jeg røg – jeg røg kun udenfor og derfor begrænsede jeg min forbrug, men nød mine cigaretter mere.
    Ved denne graviditet er jeg også stoppet med at ryge – men savner stadig mine cigaretter, men er nu klar over hvorfor! Jeg stopper ikke for min skyld – men for babys og det var det samme ved første graviditet. Jeg har defor besluttet at denne gang skal der arbejdes med mine holdninger – så jeg ikke begynder at ryge igen. For verden er altså rarere og nemmere uden.
    Måske er det samme situation for dig – du havde måske heller ikke lyst til at stoppe med at ryge, men gjorde det for dit barns skyld, hvilket gør det svært ikke at begynde igen! Så mit råd må være – lad være for din egen skyld.

Carina 12+2 (juni-termin) (og som glæder sig til en smøg om 1 års tid – men håber at lade være)

Anonym
    Gæst

Jeg var også stoppet med at ryge…

Vi har døjet med kolik i nogle uger, og det tog bare pippet totalt fra mig! En aften stjal jeg en af min mands cigaretter og gik en tur, så tog han Astrid og mine ører fik fred.
    Jeg røg 5 sug af den cigaret – det smagte hæsligt – og alligevel er jeg ryger igen nu… Det er noget lort!

Der er ikke noget, der hedder “bare lige at ryge en halv, det starter jeg ikke igen af” eller “Jeg ryger kun en enkelt om dagen” – man er bare hooked igen, og det er så svært at stoppe igen.

Anonym
    Gæst

Hej Maj
    Jeg stoppede tilbage i 1999, og trangen vendte tilbage i flere år efter. HOLD UD for guds skyld, det holder op go du og din familie vil have bedst af at du lader være.
    Jeg har aldrig lyst til at ryge mere, der er langt flere fordele ved at være ikke ryger end ryger!!!!! Men som sagt havd ejeg trangen i mange år efter.
    Det er så flot at du skriver om din trang herinde, jeg håber virkleig du holder dig fra smøgerne, det er nu du skal stå fast, spis bolcher, gør noget andet, undgå de ting der især udløser trangen og tænk på at Frederikke intet positivt får ud af at du ryger, heller ikke en gladere mor, det er indbildning!!!! Hun har i den grad brug for og fortjener en røgfri barndom. Håber dette hjælper dig, HOLD UD!!!!!!!!
    Knus Gitte

GuldLyonsGuldLyons
    Medlem

Hejsa

Jeg er ved at læse omtalte bog – og glæder mig helt vildt til jeg har læst den færdig så jeg kan droppe uvanen – uden trang til smøger mv.. Du kan læse meget mere på http://www.easyway.dk/ – måske vi skal nuppe et kursus sammen *G*

Hilsner Gitte – snart x-ryger (jan 06 mor)

gokkengokken
    Medlem

Jeg kæmper forsat, men det er altid rart man ikke er den eneste.
    Det har sikkert en hel del at gøre med at jeg stoppede fordi jeg var gravid, ikke fordi jeg havde lyst.

Og Phylis tak for advarslen, jeg havde gået og tænkt ” nå ja en ½ skader vel ikke”. Men det gør den jo så.

Knus Maj – stadig røgfri

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.