Hallo i heldige oktobermødre!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Hallo i heldige oktobermødre!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Min mor blev sat i gang begge gange hun fødte. Men med mig gik hun tre uger over tiden, inden hun fødte (hendes barn nr. 2). Og jeg fødte 10 dage før termin. Så ingen overensstemmelse der. Med mindre der har været regnet forkert på hendes termin. Det tror jeg er ret sandsynligt.

Men det kan altså godt lade sig gøre at blive overrasket og føde før tid, selv om det er første gang.

Held og lykke!

Anne Mette

per0412per0412
    Medlem

Jeg ville høre alle Jer der har født.
    -Var der overensstemmelse med hvad Jeres mødre gik over eller før termins tid da de ventede jer i forhold til hvornår i fødte jeres små guldklumper. Grunden til jeg spørger er at nogle siger at det er arveligt, og det kunne da være interessant at sammenligne med “den virkelige verden”
    Er pt ved at eksplodere, men bliver ved med at få tudet ørerne fule om at jeg går 14 dage over tid hvilket ikke er til at bære.. Men måske er det realistisk?
    Mvh Pernille 37+5 (decemberterminen)

marabou4marabou4
    Medlem

Hej Pernille,
    Ingen overensstemmelse her; hverken med moder eller søster.
    Og ja, som Anne Mette også skriver, så kan man altså godt blive overrasket, selvom man er 1. gangsfødende. Jeg fødte 11 dage før termin.. eller det vil sige, det endte med kejsersnit.

Rigtig mange gange tillykke med graviditeten og den SNARLIGE fødsel :o)

Mange hilsner
    Anne & søn (igen uden navn… faderen har fået kolde fødder)

anja69anja69
    Medlem

Min første fødte jeg et par uger for tidligt, den næste 1 uge for tidligt. Min mor fødte sin første (mig) 3 uger for tidligt og min lillebror ca 1 uge for tidligt. Så det stemmer meget godt overens her- også med varigheden af fødslerne (16-20 timer første gang, 6-7 timer 2. gang).

Anja

Anonym
    Gæst

Hej Pernille
    Jge er selv født en dag før termin, go jeg fødte min datter som er vores første en dag før termin, dvs. en dag før scanningstermin og 8 dage før termin beregnet udfra mens.
    Vores søn født 03.10.06 er født 6 dage efter scanningstermin og tre dage før termin beregnet udfra mens!!!

Såå, ja første gang “gjorde jeg som min mor!” Anden gang var dte helt anderledes.

Jeg blev så overrasket første gang fordi jeg ikke troede man fødte før terminen med sit første barn!

Held og lykke, og ja de sidste uger er ikke sjove!

Knus Gitte og Malte, 6 uger og 6 dage

Anonym
    Gæst

Uh ha hvor kan jeg huske det….det er jo også kun 27 dage siden.
    Men desværre ingen overensstemmelse her heller (jo med min svigermor, men den gælder jo ikke rigtig…thi hi)
    Men det passer at min mor fødte forholdsvis hurtigt (på 6 og 4 timer) og jeg fødte fra første lille ve på hhv. 5 timer første gang, 40 minutter 2. gang og 45 minutter 3. gang….
    Held og lykke med fødslen og pøj pøj med de sidste uger
    Knus Sille og Marius 27 dage gammel

per0412per0412
    Medlem

– også fordi jeg har haft denne ubehagelige “murren” i ret lang tid.
    Og så er jeg bare dødtræt af at alle siger at jeg går 14 dage over tiden, for det har jeg da bestemt ikke lyst til.
    Kan se på jeres svar at der er håb forude. Jeg kan måske føde før termin (eller efter;0) for det så ikke ud som om der var overlast af “arvelige tendenser”
    Nåh men han komme jo når han er klar.
    Tak for svar
    Mvh Pernille 37+6

Anonym
    Gæst

Ingen overensstemmelse overhovedet.

Min mor har en gang født i 5-6 måned (dengang hed det en abort), og en gang født 1-2 uger før termin. Jeg har to gange født ca. 2 uger over termin og denne gang fik jeg ks en uge før termin, uden at der var nogen som helst tegn på at fødslen ville starte af sig selv, så jeg var nok gået over tid igen, hvis jeg skulle have ventet på at få veer.

Pernille

Jeg må sige at det stemmer ret godt her. Jeg blev født 8 uger før tid og fødte selv mine piger næsten 10 uger før tid. Min bror blev født 2 uger før tid så mon ikke jeg er heldig næste gang. Ellers må jeg jo knibe sammen i et par uger.
    Jeannette, Freya og Cecilie (3 mdr i morgen)

Anonym
    Gæst

Min mor blev sat i gang, da hun skulle føde – det var 10 dage før termin. Jeg er tvilling, og i 1980 blev man sat i gang et par uger før termin for at sikre, at bebserne havde det godt (eller noget…).

Jeg selv fødte en uge efter termin, men jeg blev jo heller ikke sat i gang…

Maria C og Lærke 110806

Hmm… jeg er født 14 dage over termin men mine drenge kom til verden 5 uger før tid… men det tæller nok ikke når det var ved kejsersnit…

Line mikkel og malthe 12/09-06

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.