2 dage alene hjemme med to børn!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 2 dage alene hjemme med to børn!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu varer det kun timer før min mand er hjemme igen. Han kørte tirsdag aften da vores datter på 3 år var puttet. Så jeg har haft to døgn alene med begge børn. Det er gået rimelig fredeligt, men det er jo også på bekostning af min 3 årige, som har måttet se en del tv og lege selv.
    Badning og putning er klart det mest udfodrende, men Malte har været med inde og putte storesøster og har heldigvis været rolig og stille så hun kunne få sin historie og 10 minutter uspoleret mor-tid.

Han skal afsted igen i næste uge, og dte bliver vist til tre gange putning på egen hånd, pyhh det er ikke min favoritlivvstil for tiden, at være alene mor. Så savne rjeg virkelig at have bedsteforældrene tæt på, det havde været dejligt…….

Kh Gitte og Malte 6 uger + 2 dage

elin_melin_m
    Medlem

…3 børn på henholdsvis 5, 2 og 0 år!

Det er første gang, så jeg håber ikke, at nogen kommer til skade, får hyleflip, ikke vil sove eller andre narrestreger.

Nå, men heldigvis er jeg kommet godt i gang med at bruge min slynge, så jeg har begge hænder fri, samtidig med at den mindste kan hænge på mig.

hilsen Elin

Anonym
    Gæst

Her har det også lige været alne hjemme i to dage med tre unger – men med svigermor overnattende – så jeg kan godt forstå at du mangler bedsteforældrende i nærheden… Min mand er i England en gang imellem, men jeg har alle 4 bedsteforældre og bror, svigerinde, svoger og svigerinde lige i nærheden, så jeg kan altså sagtens.
    Men det er godt at vi er kvinder – min mand havde ikke klaret at stå alene med tre børn, madlavning, oprydning, rengøring osv. Vi kvinder kan altså flere ting ad gangen…
    Knus Sille

Anonym
    Gæst

Pøj pøj Elin, ja det er jo lige en mere at holde styr på, så jeg håber alt går godt. Jeg synes jeg kunne mærke på Anna at hun godt vidste at vi var alene, jeg havde også sagt det til hende, så hun var forberedt på at der ikke vile blive meget alene voksen tid. Er det hele weekenden I er alene?

Kh Gitte, som heldigvis har fået min mand hjem igen.

Anonym
    Gæst

Tjaa Anaj69, hvis jeg havde et par guldkorn så skulle jeg gerne kaste dem hen til dig, men netop aftensmadssituationen er svær, om morgenen sidder Malte netop i skråstolen og så går det faktisk fint, i aftes skreg han også da vi skulle spise og jeg syne sjeg prøved ALT, det der virkede avr at ligge ham på et tæppe på sofane, med sutten og tysse kærligt, og så faldt han i søvn BANG! Så han var åbenbart træt. Det er ikke altid man kan læse dem, selv som supermor ;-))

Jeg har kapituleret og laver ikke selv mad når jeg er alene. Så får vi enten kold mad eller færdigretter, somiøvrigt er af bedre kvalitet her i England, synes jeg! Måske fordi de aldrig laver mad 😉
    Så skulderklap til alle os som klarer det alene, og som du skriver Sille så ville min mand have klaret sig selv om børnene, men ville ikke få vakset tøj, ryddet op og alt andet praktisk!

Knus Gitte og Malte 6 uger, Anna 3 år.

anja69anja69
    Medlem

Jeg er også i den lidet misundelsesværdige situation (synes jeg selv) at være alene med en 2-årig og en på 7 uger. Farmand tog afsted i mandags og kommer først hjem i midten af december. Jeg synes det er hårdt, idet jeg ikke har noget overskud til den ældste. Som Gitte (Gnof) også var inde bliver det til en del tv, men det har jeg rigtig dårlig samvittighed over. Og måltiderne kan vi heller ikke rigtig nyde, idet Felix hyler rigtig meget i de 2 perioder hvor vi spiser aftensmad og morgenmad, så han skal ligge hos mig. Jeg har prøvet at bruge en slynge, men den gider han kun at ligge i hvis jeg går samtidig. Hvis ikke han hylede ville jeg bruge skråstolen for den kan han godt lide at sidde i, men altså ikke når han har ondt i maven. Hvad gør I andre, som er alene med 2 små, ved aftensmaden. Eller I er måske så heldige at de mindste ikke har ondt i maven og kun vil gås rundt med. Jeg synes ihvertfald allerede jeg ligner/føler mig som en hængt kat- og har ikke engang overskud til idag at gå til babygymnastik som jeg ellers havde meldt mig til. Heldigvis får jeg noget aflastning af forældre/sviger i weekenden-det kan jeg se frem til. Jeg kan ikke forstå at jeg synes det er så hårdt- det er jo hvad kvinder altid har gjort-endda med mange flere børn, det burde ligge i generne. Men åbentbart ikke i mine- eller også er jeg bare for pivet.
    Guldkorn fra “alene”mødre søges- hvordan kommer I lettere gennem dagen og aftenen ikke mindst uden dårlig samvittighed og stress pga gråd???.

Lise6ALise6A
    Medlem

Maja – på 16 mdr har været syg siden søndag, så hun har været hjemme hos mig og lille Lea.lige nu sover de gudskelov begge to. Men hold op nogle formiddage. Der er edder-bankende hårdt!! Og Maja vil altså bare putte hos mig når hun er syg, så kan hun ikke lige forstå når Lea ligger og spiser. Og hvis Lea er vågen, når Maja skal skiftes, eller vi skal spise… PUHA så ligger hun og tuder… ÆV hvor er jeg også bar færdig!! Jeg tæller også bare minutterne til min mand kommer hjem. Jeg føler med jer allesammen! Kærlig hilsen Lise

elin_melin_m
    Medlem

…er snart gået, og det er gået overraskende godt! 🙂

Men nu går jeg natten imøde – uuuh skræk – lille Mia har det jo med at være vågen fra kl. 2-6, og 2-årige Ida vågner temmelig meget for tiden om natten, hvor hun lige skal trøstes.

Håber jeg selv når at få bare et par timer, for hvis jeg slet ikke får sovet, så bliver det stakkels familie imorgen. Nå, men så vil jeg overveje at sende de to store ned til naboen og lege, og så sove når Mia sover.

Hold ud alle sammen, og jeg skal i al fald huske mig selv på, frem for alt – bevar roen!

hilsen Elin

Anonym
    Gæst

Hej Anja.
    jeg er også alene med en på 2 og en på 8 uger. Min mand er tit ude at rejse, gerne flere uger i træk, og jeg må klare det som jeg kan, idet jeg ikke har bedsteforældre eller noget i nærheden. Synes det var rimlig hårdt i starten, hvor den lille også altid var ked af det når jeg og den 2 årige skulle spise. Det går dog heldigvis fremad. Jeg laver som regel mad om formiddagen, mens den store er i vuggestue. Dvs så skal maden bare varmes om aften, og jeg behøves ikke bruge tid på at stå og lave den. Når den lille er vågen har jeg hende ofte i slyngen. hun kan godt lide at sidde der så længe jeg er i bevægelse og jeg kan så gå rundt og ordne ting. Fordelenn ved slyngen er at det giver plus på nærvær / mor-kontakt kontoen ( i hvertifald for min datters vedkommende ) og det betyder at hun synes det er helt fint at ligge selv feks. på sit aktivitestæppe, mens vi spiser. På den måde har vi fået det til at fungere ved spisetiderne.
    Det med ondt i maven kender jeg fra den store. Hun ville også gås rundt med hele tiden, Der hjalp cykel øvelser og mave massage lidt, men andre gange var hun utrøstelig. så ja, der har jeg ikke rigitg nogen gode råd. Hvad med SP, kan hun ikke hjælpe dig ?
    Mn 2 årige ser også TV, jeg prøver så for vidt mulig at sidde sammen med hende og se det og tale om det vi ser. Det kan jeg gøre mens den lille ammer. Når der skal skiftes ble indrager jeg også den store, hvilket hun gerne vil være med til. Når vi børster tænder, har jeg den lille med i slyngen, og når der skal læses godnathistorie ammer jeg den lille, og håber på der er nogenlunde ro, så vi kan have en hyggelig stund. På den måde klare vi os gennem de vigtige ting, selvfølig er der til tider skrig og skrål både fra store og lille, men alt i alt går det fremad, jo mere vi alle tre lærer rutinerne.
    Håber du klarer den og held og lykke
    hilsen ann

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.