arp!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Håret falder ikke af. Du kan forebygge arp ved at frotttere hendes hår når hun har været i bad, med flad hånd og håndklædet.
    Ellers kan du bruge en tættekam til at løsne det efter du har putte babyolie i håret og ladet det virke natten over.
    Der findes også noget salve salisylvaseline 2%, og det findes vist også som shampoo…
    Held og lykke med at gøre lillepigen fin igen…
    Sille og Marius 24 dage gammel

dsorensendsorensen
    Medlem

Min datter har en kænpe hårprangt, hvilket vi er meget glade for. Jeg har nu lige opdaget at hun har fået noget der ligner arp. Det er godt nok ikke gult, men mere ligesom skæl.. Er der nogen der ved hvad man kan gøre – og falder håret af i forbindelse med arpen?

Anonym
    Gæst

Hej

Vi har lige været igennem en intensiv arp-kur herhjemme :O)

Jeg prøvede først det med at lade babyolie sidde i håret natten over, men det kunne faktisk ikke løsne arpen. Så gjorde jeg det, at jeg smurte godt med olie på – og lige bagefter brugte tættekammen. Maja blev helt rød i hovedbunden, men arpen løsnede sig, og vi skulle kun igennem den lidt hårdhændede behandling 3 gange, så var arp (og en slem lugt af gamle hudceller!!!) væk! Hun er nu blød og fin igen.

Så mit råd er: på med olien og brug tættekammen lige efter…

Kh Hanne og Maja 130906

dsorensendsorensen
    Medlem

tak.. Jeg har nu brugt olie (fra matas) Kender I en der er bedre?

Bliver olien opløst af shampoo?

Anonym
    Gæst

Hej
    Malte har også en smule arp, jeg putter lidt olivenolie i håret som han sover med. Næste dag bruger jeg en tættekam og det virker!!!
    Hans virker også som skæl, og det tror jeg arp i mild grad gør.

Kh Gitte

leneskjoldleneskjold
    Medlem

min datter har også sådan noget skæl/arp i hovedbunden. Jeg har også redt med tættekam, men jeg synes at der kommer hår med af når jeg reder… Det er meget i midten af hovedet, og og jeg vil jo ikke give hende en skaldet plet så hun skal have hentehår helt fra spæd ;-). Falder hårdet slet ikke med af ved jer andre?
    Hilsen Lene og Kirstine 3½ uge

pinamorpinamor
    Medlem

Her er der også arp under den mørke hårpragt. Jeg gør ligesom Hanne .- på med olie, og så rede efter med tættekam. Jeg har gjort det flere gange på en uge. Det er vist pga. dårlig blodcirkulation i hovedbunden der nemt kommer arp. Derfor skal man rede håret/hovedbunden gennem med tættekan hver dag. Det gør ikke noget den bliver lidt rød – det lægger sig hurtigt igen. Olien kan forøvrig vaskes af med lidt shampoo. Jeg vasker dog ikke – putter også olie i badevandet, så håret er lidt fedtet i forvejen – men forsvinder efter en dag (vi aer meget *s*).
    Til sidst – jeg har læst at de fleste babyer taber det medfødte hår, når de er 4 til 6 mdr. gamle. Det er noget med, at hårene der alle har været i hvilefasen udskilles = falder af på een gang. Lidt ligesom mange kvinder får høje tindinger og generel håraffald nogle mdr efter fødsel. Jeg fik meget høje tindinger efter min søns fødsel (ca. 5 mdr. efter) og mistede meget hår. Min søns medfødte hår faldt af en uge før han blev 3 mdr.
    Så jeg forventer også at Cecilias fine hårpragt er på lånt tid. Men hader, at mit eget nok også falder af…øv.

Knus Pina + Cecilia 21.09.06

Anonym
    Gæst

Hej Lene
    Jo der falder faktisk lidt hår af, men Malte har i forvejen tabt håret på issen, sååå….. Det ville jo nok være faldet af alligevel. Det er ved at vokse frem igen og er altså faldet af før vi begyndte med tættekammen.
    Kh Gitte og Malte 6 uger og 4 dage

Anonym
    Gæst

Min svigerinde bruger madolie, i stedet for babyolie, da hun synes det lugter bedre. :o) Og det virker lige så godt!

Sebastian har ikke arp (7-9-13!), men vi bruger en blød børste, når vi pusler. Han elsker det og det stimulerer blodcirkulationen.. 🙂

Cristina og Sebastian 26 dage

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.