AAAVVVV for S…. svamp på brystvorterne

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 AAAVVVV for S…. svamp på brystvorterne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Amningen er gået rimelig problemløst for os indtil videre. I starten gjorde det skideondt – men efterhånden er det blevet normaliseret.

Men så er det pludselig begyndt at gøre ondt igen. Hamrende ondt. Så jeg ikke kan lade være med at skrige (den stakkels dreng)… Jeg er ret sikker på at det er svamp. Samuel har haft trøske igennem længere tid og vi behandler med brentan mundgel, som jeg smører ham med (eller smører på sutten). I starten behandlede jeg også mine brystvorter, men efter et stykke tid gad jeg ikke længere – det er sgu ret bøvlet at smøre brentan på brysterne hele tiden.

Jeg smører hele tiden nu til gengæld – for nu kan jeg ikke holde det ud længere. Det føles som om nogen skærer i brystvorten, især den venstre, når jeg ammer. Og det er selvfølgelig faldet sammen med at Samuel vil have mad hele tiden – tror han har appetitspring. Eller også har jeg ikke bare nok længere. HAn virker i hvet fald ofte utilfreds og vil have mere.

Nogen ideer til andet, jeg kan gøre? Udover brentanen altså?

Kh Anne Mette

Anonym
    Gæst

Hej Anne Mette
    Av av av, nej jeg kan desværre ikke komme med et guldkorn, men bare sige stakkels dig!
    Jeg fik lyst til at skrive en kommentar til dig om det du skriver om at du måske ikke har mælk nok, fordi Samuel virker utilfreds og vil have mere. Jeg har en eller anden dyb tro på at jeg har mælk nok, så når Malte, ligesom Samuel vil ammes meget ofte og indimellem bliver gal når han så ligger der, så tror jeg enten han søger trygheden eller er ved at sætte mælkproduktionen op pga øget appetit. Min Malte vokser præcis som han skal og det er min rettesnor for at han får nok.
    Han spiser nemlig meget hurtigt og ja, tro på at selvfølgelig har du nok mælk, der kan være 1000 andre grunde til at Samuel ikke gladeligt gufler i sig eller vil have meget ofte.

God bedring med svamp og bryster…..

Gitte og Malte 03.10.06

Anonym
    Gæst

Har du prøvet suttebrikker? Det kan skåne dine vorter lidt, for de går hurtigere i stykker, når der er svamp.. Og får Samuel nok brentan, når han bare får det på sutten?

Knus fra Cristina og Sebastian 26 dage

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.