farveskift i bleen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 farveskift i bleen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det grønne afføring er vist tegn på maveproblemer. 🙁
    Min sp siger, at spinatgrøn er tegn på dårlig mave, men let grøn (svagt lyssegrønt) er tegn på lidt luft i maven.

Jeg kan huske, at Veronika fik dårlig mave med hyppige grønne afføringer, efter jeg formastede mig til, at spise indisk mad engang (normalt havde hun afføring 1-2 gange om ugen).

Pernille

dsorensendsorensen
    Medlem

Indholdet i min datters bleer, som i øvrigt er fyldt hver gang, er begyndt at skifte farve. For det meste er det helt gult, men indimellem er det grønt (som grønlangkål). Er der nogen der ved om det er normalt?
    Dorte

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Indholdet i Carolines ble skifter også mellem remouladegul og spinatgrøn. Hun har luft i maven i perioder og det er tydeligvis på de tidspunkter at afføringen bliver grøn. Jeg ringede til lægen så sent som i morges for at spørge til det, og hun sagde at det var meget almindeligt. Jeg fik besked på at “cykle” med hendes ben, massere hendes mave blidt i urets retning og bære hende over min arm, mens hun ligger på maven. Jeg har allerede prøvet alle tingene, men synes ikke rigtig at det hjælper.
    Hilsen Mette og Caroline 19 dage

dsorensendsorensen
    Medlem

hej igen

tak for svar… Smilla viser ikke tegn på mavekneb i forbindelse med de grønne bleer, så jeg ved ikke helt. Måske er det noget jeg har spist?

Anonym
    Gæst

Vores lille Herman døjer med mavekneb (jeg HADER ordet kolik, kald det dog, hvad det tydeligvis er… øh, altså i Hermans tilfælde er den helt klart gal med maven).

Hans afføring er mest remouladegul, men også ofte grøn, dog lys og ikke spinatgrøn. Jeg fornemmer en klar sammenhæng mellem den grønne afføring og de dage, hvor han har det værst.

Min sundhedsplejerske, som egentlig er jordemoder (én og samme sag her i Tyskland) siger også, at det er helt normalt, når der er maveproblemer. Åhh, hvor jeg dog håber at han snart får det bedre – igår var helt skidt, han skar ansigter og kunne ikke finde ro fra tidlig eftermiddag til kl. 1 i nat. Stakkels lille fyr.

Nå, men det skulle altså ikke være noget “farligt” med den grønne afføring, så vidt jeg er orienteret.

JuhulieJuhulie
    Medlem

Lærke kørte med grønne bleer i over en uge. SP sagde, at det var tegn på, at hun bekæmpede en infektion. Passede meget godt eftersom jeg havde lidt ondt i halsen. Da min halskradsen gik over blev bleerne gule igen. Nu har hendes far været syg i hele denne uge, og idag kom den første grønne ble i over en uge så igen. Hun er ikke sløj eller noget og det er ikke farligt, det er bare tegn på at immunforsvaret er kommet på arbejde.

Der er ingen sammenhæng mellem farven i bleen og mavekneb her i huset heller.

Mvh. Julie og Lærke 4+1

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.