Trøske???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Leonora har måske lidt trøske. Lægen mente ikke hun havde trøske, ligeledes den ene sp, men den anden sp mente, at hun havde (og hun så altså bedst efter). Så nu er vi igang med,at vaske med danskvand. Men hvornår er det lige, at det er smartest at vaske barnets mund og mine brystvorter (før eller efter en amning)???

Efter jeg er begyndt at vaske brystvorterne, er de blevet mere ømme. Det kan jo skyldes trøsken, men det kom altså, da jeg begyndte at vaske brystvorten efter amning. Jeg kan ikke se belægninger på brystvorten, kan man det hvis man er blevet smittet?.
    Ømheden kunne muligvis også skyldes, at brystvorten ikke får lov at tørre med mælk på (som jeg ellers plejer).

Pernille og Leonora

Anonym
    Gæst

Trøske/svamp kan man sagtens have i brystvorten uden at kunne se det. Så er brystvorten bare avav-øm og måske lidt mere rød end vanligt. Jeg har i hvert fald haft meget ømme brystvorter, efter Lærke havde trøske. Man skal “vaske” brystvorter og babys tunge efter amning.

Jeg afprøvede kun danskvand en enkelt dag, da Lærke fik trøske. Det havde tiltaget meget i løbet af den dag, så jeg fik ret hurtigt fat i mycostatin (svampemiddel) i stedet. Og da Lærke fik det på tungen 4 gange om dagen, gik der kun to dage – så var det væk. Husk at smøre brystvorterne også, så I ikke smitter hinanden med det. Og man skal blive ved i nogle dage efter, trøsken er væk.

Maria C og Lærke 110806

Da mikkel og malthe fik det sagde min læge at man skullw vaske dem inden de spiste i danskvand og brystet efter. Købte også noget trøske saft i håndkøb på apoteket som jeg dryppede på sutten et par gange om dagen og smurte lidt på brystet af. Det
    var faktisk væk i løbet af et par dage og de havde RIGTIG meget af det!

Held og lykke,
    Line mikkel og malthe 12/09-06

gokkengokken
    Medlem

Var i ved lægen for at få det konstateret, eller hvad har i gjort?

Jeg har nemlig mistanke om at Frederikke har fået det, og jeg har fået ondt i venstre bryst. Det er sådan nogle små jag der kommer, det er ligesom det starter i spidsen af vorten og går indad.
    Frederikke har tyk hvid belægning på den bagerste del af tungen, som vi ikke kan vaske væk.

Lyder det som trøske? Skal jeg tl lægen med hende?

Knus Maj

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.