Sove udenfor?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vores Freja skal bestemt også sove udenfor….på et tidspunkt. Jeg vil dog lige vente til der er kommet lidt mere rytme i tingene. Desuden synes jeg stadig hun er lidt for “bette”. De store har jeg også ladet sove inde de første uger – indtil jeg havde det godt med det. Jeg har dog aldrig gået med barnevognen, netop fordi de jo vågner når den stopper – med mindre man går i 100 år!
    Venlig hilsen
    Mor til Freja 26.10.06

Jeg skal bare lige høre, hvordan har jeres babyer det med at sove udenfor?.

Man siger jo, at børn har rigtig godt af at sove ude og kan ta“ nogle dejlig lange lure derude. Det har vi altså bare lige glemt at bestille et barn der kan!!.
    Emma kan ligge og sove i barnevognen i lang tid, når jeg går med hende, men så snart vognen ikke kører mere, går der kort tid og så vågner hun. Det samme hvis jeg lægger hende ud uden at gå tur og jeg ved hun sover, så går der kort tid og så vågner hun. Nogle gange skal hun bare lige ha`sutten og så kan hun (måske) ligge i 5 min. mere. Hvis jeg så tar`hende ind og sætter hende på sofaen i hendes pose kan hun nogle gange godt sove 1 – 1½ time mere ( ikke hvis hun er sulten eller skal skiftes selvfølgelig ).
    Jeg har besluttet mig for at bruge denne uge på at lære Emma, at det er dejligt at sove ude ( hendes mor er sikker på, at hun vil syntes det er dejligt at sove ude, når hun først får det lært ).

Nogen tænker måske, hvorfor skal hun sove ude?, men jeg syntes, at det er rigtig dejligt, at hun kan få den friske luft, når vi nu har har muligheden for det. Det er også rigtig dejligt, når Liv er hjemme, så skal vi ikke tænke på at hun måske ikke skal råbe højt fordi Emma sover

Emma ligger ude i sin barnevogn nu og har faktisk sovet i ca. 1½ time, hvor jeg kun har været derude 2 gange :-).

Ha`det rigtig godt

Sveskepigen og Emma 131006

Jeg vil bare lige sige, at jeg går altså kun med hende, når jeg har været ude og handle eller har gået en tur for motionens/hyggens skyld. Det er så der hun vågner, når jeg lader hende stå ude for at sove videre.
    Hvis jeg når der til at jeg bare kan lægge hende ud og måske vugge lidt og så gå, så vil det bare være fantastisk. Det kræver jeg dog ikke, at hun skal kunne lige i øjeblikket, bare hun vil sove i et par timer ( bare 1 time ). Det kan vi med vores store pige, jeg kan bare ikke huske, hvor længe der gik.

Hun har sovet i ca. 2 timer nu :-)))) Kryds lige finger sammen med mig for at hun er ved at lære det!!

Sveskepigen og Emma

Hej Sveske 🙂

Din beskrivelse, kunne ordret komme fra mig. Sådan er/har vores Ole også haft det med sin barnevogn indtil nu. Til stor irritation for hans mor… Det er lidt sjovt, at vi danske mødre bare VIL ha vores børn til at sove ude, der er vist ikke andre lande der ser sådan på det.

Ole er 8½ uge og er indenfor den sidste uge begyndt at tage længere stræk i barnevognen, her i formiddag faktisk 3 timer !!!
    Så der er håb forude, jeg håber i hvert fald det ligesom er blevet integeret hos lillemanden nu..

KH
    Marina

Anonym
    Gæst

Vores store pige lærte aldrig at sove i barnevognen uden at den kørte. Det var så frustrerende, for hun sov så længe barnevognen bevægede sig + 5 min. Og så vågnede hun. Dengang boede vi på 3. sal, så det blev til mange mange ture op og ned af trapperne. Det ændrede sig lidt efter hun blev 8-9 mdr. – men hun tog aldrig de lange lange lure i barnevognen (i det hele taget sov hun ikke så meget).

Ingrid bliver puttet i barnevognen og blev det fra hun var lidt over en uge gammel. Et par gange har vi bare kunne lægge hende ud, andre gange (som i dag) har det krævet en lille gåtur. Hun sover nu på 2. time derude og har kun lige skulle rokkes lidt med en enkelt gang (men nu bor vi heldigvis i hus, så det er markant lettere).

Mvh Majens og Ingrid (291006)

Anonym
    Gæst

Frederikke må først når hun vejer 4 kg ifølge SP, men så skal hun også udenfor.
    Nu er hun på vej til de 4 så det vare nok ikke så lang tid.

Johanne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.