Andre med hyperaktive børn?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Andre med hyperaktive børn?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Johannes er total hyperaktiv.
    Han er igang i alle hans vågne timer, og jeg har aldrig 2 minutters ro, før han sover.
    98% af tiden løber eller hopper han i stedet for at gå.
    Skubber konstant en stol hen til køkkenbordet, for at komme op og pille i alt muligt.
    Han kan slet ikke sidde stille ved bordet når vi skal have aftensmad. Jeg forventer ikke, at han skal sidde helt stille og spise pænt, men han fiser jo op og ned af stolen. Det ender altid med, at han ikke får ret meget aftensmad.
    Hvis han ikke får sin vilje, flipper han totalt ud.
    Han slår og hiver i hår mange gange hver dag. Nogen gange uden grund. Det virker nærmest som om det er blevet en dårlig vane.

Jeg kan slet ikke genkende den aktivitet fra pigerne.
    Nu skal han snart til 2 års us, og jeg har tænkt mig at snakke med lægen om det. Det er altså ikke normalt, og det er begyndt at bekymre mig.

Hans sprog er temmelig dårligt, han har ikke ret mange rigtige ord. Der var en talepædagog ude og se på ham i februar. Jeg ved faktisk ikke om det er planen at hun skal følge op på ham. Dengang fik vi at vide, at der ikke var noget galt med hans sprogudvikling.

Han trækker virkelig tænder ud, og jeg synes at det er udmattende at være hans mor. Jeg er begyndt at glæde mig til at han bliver ældre, så vi i det mindste kan forstå alt hvad han siger.

Annette

karinanjkarinanj
    Medlem

Hello sis…

Jeg har svaret dig inde på oktober 06

Karina

nu4mornu4mor
    Medlem

Jeg kan godt kende noget af det. Jeg synes de har perioder hvor de er belastende hele tiden. Det er ukoncentreret om at spise, svært ved selv at falde i søvn, svært ved selv at holde sig beskæftiget selv og i konflikt med alle om alt.
    Søs har lige haft en periode hvor hun end ikke kunne acceptere at sidde i badekar. Det var det forkerte legetøj, op og ned ad vadekarret og hun skulle betemme hvor vi skulle side.

Jeg vil endnu engang gentage at jeg synes alderen 8 mdr-2 1/2 år er den værste. og indtil 11 år, jeg har ikke prøvet mere)Man skal altid holde øje med dem.

Måske bruger han alt sin energi på at rumle rundt og derfor er han ikke så hurtig til at snakke som de to store?

Måske kan det give dig ro at snakke med lægen, så gør endelig det.

Nanna (som synes det er en hård tid)

missmothermissmother
    Medlem

øøøøhhhhhh var det lige Kasper som beskrevet der – det tror jeg.

Den eneste forskel er mine piger har haft lige så meget krudt i bagdelen – de brugte bare krudtet på en anden måde.

Herhjemme er alt der er koblet til en stikkontakt interessant og man skal være efter ham hele tiden. Det tog mig knap 2 uger at få Kasper til at holde fingrene fra komfuret (han lavede en stunt allerede samme aften som vi var flyttet ind – tændte for en plade og på komfuret lå toppladen til opvaskemaskinen, som smeltede og gav en meget grimt stank i huset samt nogle grimme brune kanter på det spritnye komfur!!!)

Sprogligt er Kasper først lige begyndt at vise sin kunnen ved næsten hver dag at sige et nyt ord – men stadig har jeg kun hørt ham komme med en 2 ordssætning 3-4 gange. Og det han siger er det vist kun mig og Amalie der forstår, men som SP sagde han snakker – bare på sit eget sprog så der var ikke noget at være nervøs for, de for os kendte ord skulle nok komme og det ser ud til hun får ret.

Og Nanna jeg vil ikke give dig nogen erfaring med teenagealderen for der har jeg kun de ondeste, ledeste og mest sårende erfaringer, som jeg tror kun de færreste får lov at opleve!!!! :'(

MVH
    Rikke, som snart gerne vil finde udgangen fra helvede!!!!!!

leandeleande
    Medlem

Hejsa hmmm ved ikke helt hvor jeg skal starte, men blev glad da jeg læste dit indlæg. Du har beskrevet simon. Sprogligt siger han lyde som mor og far forstår. alt har fået lyd istedet for ord. så han er kommet igang.
    hvad angår aktivitet, så er legen arggggggggggggggggg og løbe rundt helt fantastisk når han ikke aner hvad han skal lave. at slå og hamre med ting den fase er ved at være ovre- håber jeg. ( manden havde hørt at at når børn hamre osv. så bygger de hjernebroer, så det skal tage det positivt).
    simon er begyndt at lege meget mere selv nu. og er startet på legen hvad er det???
    nå en stor rodetur. men det korte af det lange er at han lyder helt normal, og ja kender også andre mødre med drenge som pænt kan sidde stille, og nej sådan er simon ikke.
    lende

leandeleande
    Medlem
    missmothermissmother
    Medlem
    missmothermissmother
    Medlem
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Jeg er glad for at høre, at der er andre børn, som er som Johannes.
    Må indrømme, at de dage hvor jeg har mere overskud, synes jeg heller ikke at han er så slem.

Måske er han bare en rigtig dreng, som vi tit har fået at vide.

Knus Annette

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.