Johannes er blevet til Rudolf med den røde…………

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Johannes er blevet til Rudolf med den røde…………

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

… røv.

Øv, ligesom jeg synes det er ved at blive godt, vågner han med en fyldt ble, og så starter det igen. Lige for tiden fylder han også bleen mange gange om dagen.

Jeg har indtil nu kunnet klare det med zinksalve, når han blev rød. Men denne gang synes jeg ikke det er nok.
    Han skriger og vrider sig, når jeg gør ham ren. Det er så synd for ham.

Annette

Har i ikke vidundermidlet, der bare hjælper med det samme.

karinanjkarinanj
    Medlem

Googledronningen slår til igen…

http://www.mor-far.dk/forum/archive/index.php?t-10341.html

Der ser ud til at være en masse gode råd.

Karina

nu4mornu4mor
    Medlem

Jeg synes at sæbe,vand oginotyol salve er den bedste løsning ved rød røv. Lortesaft ætser sådan så væk med det. Salven sætter så en fed hinde. Men ja jeg kan få næsten ondt når de bare skider og skider og bliver røde og hudløse.
    Håber snart det går over.

Nanna

Irene1667Irene1667
    Medlem

en stofble.

Klipper den i stykker, der passer ned i bleen, (sådan på størrelse med et stykke toiletpapir)

Så koger man dem

Så lægger man dem i en skål på badeværelset, så de stadigt er lidt fugtige.

Så lægger man sådan en fugtig klud på numsen, (vrid den lige, så den ikke driver) nede i bleen hver gang man skifter (hvilket man gør dobbelt så tit som ellers)

og så forsvinder den røde mås

Aner ikke hvorfor det virker, men det gør det altså.

-og så god bedring til Johannes, det er da bare synd, det må gøre rigtigt ondt på ham…

KH
    Irene.

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Hej Anette

Når det er morgenbleen, kan I også vælger kun at tørre det værste væk og så skylle resten af med håndbruseren, det er jo mere skånsomt, når du slipper for at skulle “skrubbe”. Han kan stå op i brusekabinen mens du order det. Han skal vel alligevel have det meste af tøjet af for at komme i dagstøjet? De der kogte klude har jeg også hørt en masse godt om, men ikke prøvet.

/L

frodinafrodina
    Medlem

Vi har haft stor glæde af pentatonol salve (stavet forkert). En ganske harmløs billig salve man kan købe på apoteket. Virker også til solskoldning, tørre læber, albuer, knæ og tatoveringer:-)

EnemeneEnemene
    Medlem

er en tjæresalve, og den er bare effektiv. Den har tage rød røv på meget kort tid her, og er meget drøj i brug

God bedring

Lene

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

Jeg spurgte på apoteket, og fik udleveret Inotyol. Jeg smurte det på om aftenen inden han blev puttet, og næste morgen så han fin ud.
    Men det går lidt op og ned med maven for tiden, og én fyldt splat-ble, så er den gal igen.

Hov, måtte lige ind og filtre ham ud af lamelgardinerne.

Tak for alle rådene.

Knus Annette

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.