Nu med dræn

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

I torsdags fik Johannes så lagt dræn. Nøj, hvor han lugtede ud af ørerne efterfølgende. Vi fik at vide, at der havde været meget sekret i mellemørerne, så vi er da glade for at det blev gjort.

Han er blevet meget gladere, efter at han er begyndt at gå. Får slet ikke så mange hysteriske anfald længere.
    Han siger da også et par ord efterhånden: far, mor, mam, vov, nej, Laura osv. Men mon ikke det bliver til mere, nu hvor han hører bedre?

Annette

nu4mornu4mor
    Medlem

Det må man da håbe. Det er jo også nu her deres sprog for alvor kommer igang.

Nanna

Smilla22Smilla22
    Medlem

Emilie fik dræn i engang i efteråret. Hun har siden haft 4 MØB, men dog uden nogen form for problemer og søvnløse nætter(Heldigvis).

Mht om sproget kommer nu, vil jeg sige at Emilie ikke har været hæmmet af hendes sprog udvikling. Jeg vil umiddelbart sige, at hun hører lige så godt som før. Og siger de samme ting som før, der er måske kommet et enkelt nyt ord siden hen.

Kh Camilla

zolzikkezolzikke
    Medlem

Min dreng skal ha dræn i i overmorgen. Ørelægen har sagt at han ikke må dykke til svømning, men ellers er der ingen restriktioner mht til badning osv. Men fra andre har jeg hørt at de skal ha vandskyende vat i ørerne ved hårvask osv.

Hvilken besked har I fået??

Mvh zolzikke + adam 25.09.06

RikkseRikkse
    Medlem

Nøj hvor er det længe siden…
    Lea fik dræn i den 21. dec. Vi har fået vores dejlige glade datter tilbage (på nær når der skulle dryppes ører).
    Det har hjulpet meget på hendes sprog og hun er begyndt at råbe meget mere – hun troede vist hun også gjorde det før.
    Mht restrektioner har vi ingen fået, og ørerlægen og vi har også skyllet dem siden, så hvorfor vat i ved badning??

Rikke

leandeleande
    Medlem

hejsa tillykke. efter et par mdr med søvnløse nætter fik simon også dræn i starten af december. siden har han væsket ud af ørerne, så drænet ikke har virket. han har også haft ,mellemørebetændelse i mellemtiden et par gange mere. sidste nyt er at dræn ikke virker og i søndags sprang begge trommehinder. pencelin igenogigenigenigen. suget i ørerne igen. også så bare vente på d. 1feb. hvor han får nye lagt. jeg blev helt glad da jeg læste at det virker hos nogen så er da da håb, for vi er så påvirket af alle de søvnløse nætter. vi er på 4 mdr. nu. han når lige at være i vug i ca. 3 dage bang så er vi der igen. han er glad om dagen nu, det er somom han har vænnet sig til at det gør ondt når han ligger ned og skal sove. dybt tragisk og meget tappert syntes vi. men gud hvor vi bare håber at det virker næste gang- ‘ørelægens kommentar imandags- det her er en hård nyser- jo tak.
    leande 15+2

Smilla22Smilla22
    Medlem

Efter Emilie fik lagt dræn i, havde hun som sagt 3 MØB oven i hinanden.. Men i og med hun havde dræn i, har hun ikke ondt. Det flyder bare fra ørene, og der er intet at bemærke ellers. Hun sover og spiser som hun skal.
    Nu har vi haft snart en måned uden nogen art af MØB…Håber det fortsætter!! Sidste gang fik jeg lov at prøve med øredråber- magtede ikke at hun skulle have 3 pencillin kurer oven i hinanden-hendfes stakkels mave og ikke mindst imunfordsvaret ville da blive skudt i sænk.. Så selvom der var skrig og skrål ved drypningen,virkede det lige så godt-om ikke bedre…

Igår var vi til tjek…Begge dræn sidder som de skal, og ørene er tørre og fine..så jeg gik glad og lettet derfra(selvom Emilie uheldigvis har fået et dårligt indtryk af ørelægen og skriger i vildensky ved synet Af ham). Men han er utrolig rar, og helt stille og rolig.

Mht svømning fik jeg af vide, at hun endelig måtte fortsætte.. men kun svømme i overfladen.. ikke noget med at dykke…

Held og lykke den 1 feb leande-krydser fingre for de holder denne gang.

kh camilla

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej Zolzikke.

Vi fik at vide at vi ikke skulle gøre noget særligt, dog må vi ikke sprøjte vand direkte i ørerne på ham. Hmm, det plejer vi nu heller ikke at gøre.

Da den store fik dræn i for 4 år siden, fik vi at vide, at vi skulle bruge vandskyende vat ved bad og svømning. Men sådan ændrer de fleste anbefalinger sig jo.

Knus Annette

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.