Er vores børn i virkeligheden kun i vejen?????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Er vores børn i virkeligheden kun i vejen?????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Ny Holstebro kommune har i hvert tilfælde nogle rigtig skønne planer med vores børn.
    De små skal i bh når de bliver 2½.
    Før-skole-børnene skal flyttes fra bh til SFO ½ år før skolestart.

Det giver ringere arbejdsvilkår for dp’erne, som fremover skal have 3-5 børn under 2½ år.
    Det giver så sandelig også ringere kår for bh-pædagogerne. Flere blebørn, flere små som ikke selv kan klare af- og påklædning og generelt bare skal hjælpes mere. Så bliver der igen mindre tid til større børn.
    Børnene bliver nok de største tabere.
    Det er langt fra alle 2½ årige, som rent udviklingsmæssigt er klar til at komme i bh. Bh er ikke indrettet til de mange ekstra sovebørn og blebørn. Der bliver færre ture ud af huset for vores bh-børn. Og meget meget mere.

Højst sandsynlig må vi selv sørge for at få passet ungerne i næste uge, for hvis politikerne ikke giver sig, så strejker dp’erne og pædagogerne. Og de har min fulde opbakning.

Der er lavet en hjemmeside hvor man kan give sin støtte, hvis man har lyst. Der kan man også læse meget mere detaljeret om, hvilke konsekvenser dette vil få.

http://www.det-er-en-ommer-arne.dk

Annette – som faktisk synes at mine unger i forvejen vokser alt for hurtigt, som det er.

Irene1667Irene1667
    Medlem

Ja, og vi skal stadigt gerne få flere børn, så Danmark kan “køre rundt”!!!

Men alligevel fatter folk det ikke, og stemte på F(j)ogh m.fl. til valget!!!

ÆV, stakkels unger, det er faktisk snart så skidt, at vi har overvejet at en af os dropper jobbet, vi flytter ud på landet, i en billig bolig, og passer vores børn selv, så de da kan få en ordentlig opvækst, med voksne der har tid til, at lære dem at være hensynsfulde og næstekærlige, så de rent faktisk GIDER hjælpe med at holde “maskinen” i gang, når de bliver voksne!!!!!!!!

Kh Irene -der ikke fatter, at det ikke kan gøres bedre!!!!

leandeleande
    Medlem

ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal sige er helt enig med dig, men tror lidt at jeg tænker kan det blive værre nu???????? men sådan har jeg tænkt de sidste par gange. Det jeg ikke forstår er at pæd. snart sier op og finder et andet arb. statistik siger at en pæd. bliver i faget i 10år, men det tal tror jeg snart ændre sig-.For ikke at tale om de dejlige dynamiske, harmoniske, sociale, opdragede m..m børn der kommer ud af det NOT.
    Men det er altid let at sige ja men pæd. drikker kaffe og ryger smøger det er deres skyld. Flere skemaer og flere test pædagogerne skal lave- det skal få dem på rette kurs.
    pyha tror jeg kan blive ved leande

nu4mornu4mor
    Medlem
    nu4mornu4mor
    Medlem

Jamen jeg er da så enig. PÅ den ene side får vi at vide der bliver født for få børn og på den anden side når vi så får dem er vilkårne ikke rimelige. Samfundet ser det ikke som en kvalifikation at man har børn. Og så er der jo ikke den store status i de fag der har med mennesker at gøre.
    Jamen jeg blvier sgu så harm når jeg hører alle de mærværdige påfund.

Nanna

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.