Panik over fødselsdagsønsker

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Panik over fødselsdagsønsker

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    nu4mornu4mor
    Medlem

Hvad skal jeg ønske til Søs 1 års fødselsdag. Vi har alt fra de 3 store piger.
    Nogle gode forslag? Ting som er fuldstændig uundværlige som jeg bare ikke har opdaget?

Nanna

missmothermissmother
    Medlem

Hej Nanna

Hvad med Søs ønsker sig oplevelser med bedsteforældrene?

F.eks. tur i Zoo, Tivoli, Bon Bon land osv. eller bare pasning når far og mor trænger til en fri-aften.

MVH
    Rikke

Anonym
    Gæst

Høh…. jeg synes det er svært, og der er endda kun arvegods fra en storesøster….

Har givet flg. ønsker til familien:
    slaskedukke, børne bord bænke sæt, tøj (bare for at hun får lidt sprit-nyt, og i mangel af bedre ønsker), hvide bodyer med lange ærmer og penge.
    Har så været så fræk at skrive, at hun IKKe ønsker sig legetøj, vi har sgu nok skrammel allerede…

Så ikke den store inspiration herfra, men vil følge tråden med interesse….

/Rikke -ideforladt!

Irene1667Irene1667
    Medlem

Jeg vil også sige oplevelser…

Har I ikke en eller anden form for Zoo eller noget andet spændende tæt ved jer? Så kan hun jo ønske sig et årskort (evt. kan hun ønske sig årskort til alle i familien, så hun ikke skal alene derind…)

Ellers har jeg ikke mange ideer, men jeg kan da poste Elliott’s ønskeseddel, så kan det jo være, at den indeholder noget, der er uundværligt for lille Søs…

Here goes:
    -Tøj (ikke alt for ?pussenusset? ? jeg er jo lidt rå, og vil ikke være for vattet at se på i vuggeren..).str 98 og opefter f.eks:
    -IdaT: Gule bukser, trøje eller t-shirt med giraffer.
    -Mala Trøje/T-shirt med blå/turkise fisk.
    -Natdragter, med trykknapper i begge benene. (Ikke med lynlåse, de niver i flæsket.)
    Forskelligt legetøj til børn fra 12 måneder
    -Gerne i træ. (IKKE putte-kasser, bamser eller lignende – dem har jeg nok af.)
    Fra trævarefarikkernes udsalg:
    -Æggetårn (http://www.traevarer.dk/Legetøj.79.aspx?recordid79=42)
    -Fiskebåd (http://www.traevarer.dk/Legetøj.79.aspx?recordid79=47)
    -Bilbane. (http://www.traevarer.dk/Legetøj.79.aspx?recordid79=46 )
    Fra ?Den gamle Skole? (http://www.gamleskole.dk/shop/frontpage.html ):
    -Bløde biler. Varenummer: J119
    -Krammebuggyer. Varenummer: J109
    Fra ?KREA?:
    -?Min første bil?. Varenr: 85014523 (http://www.krea.dk/katalog/396/3189 )
    Fra IKEA:
    EKORRE gyngeelg (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50060713 )
    Sassy: (Kan bl.a. købes i BabyBoom (http://www.babyboom.dk )
    -Fotoalbum.
    -Sassy ? Stableklodser.
    Diverse:
    -?Den store åh abe sangbog?
    -Halfdan Rasmussens ABC. (Udgave MED cd)
    -Fischer Price “little people” legetøj (Det er forresten meget billigere i Føtex/Bilka end i legetøjsbutikker.)
    -Motorcykel, den gode gamle blå/røde, med gummihjul, så underboen ikke bliver træt af mig. (se evt. i legekæden.)
    -Hammerbrædt. (Det gode gammeldaws.)
    -Lego Duplo Primo.

Vi har glemt, at skrive bøger på, Elliott ælsker bøger, (ligesom sine forældre) så dem kan han jo aldrig få nok af…

Håber du kan bruge noget af det.

God fornøjelse med ønskeliste-forfatteriet 😉

KH
    Irene.

missmothermissmother
    Medlem

Nå så er jeg nok også lyseslukker når jeg kan meddele man kun kan få Lego Duplo Primo som brugt, da Lego ikke længere producerer det.

Rikke den 2. lyseslukker

Anonym
    Gæst

….at underboen ikke kan høre de der hjul? Da vi boede i vores -ellers fantastiske lejlighed i Århus- var et KÆMPE minus overboens dreng, der lystigt rullede afsted på sin scooter. Gennem stuerne ud og hen af gangen, gennem stuerne ud og hen af gangen osv…. Ikke et sekund var vi tvivl om, hvor han befandt sig.

Jeg skriver det ikke fordi, jeg ikke under Elliott noget sjov på en scooter, men fordi jeg straks fik højt blodtryk ved tanken om overboens -ellers søde- men meget støjende dreng…

/Rikke -lyseslukker….? og glad for at bo i eget hus….(-:

nu4mornu4mor
    Medlem

Alle 3 slags legoklodser, scoter med og uden gummihjul men selvfølgelig kan jeg godt se at en drengeønskeliste rummer visse anderledes ønsker.

Nu har vi jo ikke de mest aktie bedsteforældre (det er kun min mor der har set Søs) så jeg tør sgu ikke overlade hende til nogle af dem.

Jeg var lige ved at rode i vores gemmer efter sko til Søs og fandt så en mere kasse med tøj str 80 jeg havde glemt. Ja jeg kunne da godt genkende det men blev sgu alligevel lidt pinlig til mode. Vidste I at i 1997 da jeg fik min første var orange og gul og sådan en hidsiggrøn virkelig hot? Og så sad tøjet mere løst end i dag? Søs det stakkels barn må leve med det.

Vores badeænder er blevet rådne så der var jo et oplagt ønske og så uldbodyer og lange underbukser, det må blive hendes ønsker (Ophidsende ikke) Nu er det jo heldigvis mest papiret der interesser damen så det går nok.

Så kommer julen jo hvinende lige om lidt med problemet endnu engang.

Nanna

quantumquantum
    Medlem

Mys mormor er handicappet og kan ikke handle selv. Hun stikker istedet os en 100kr seddel en gang imellem som ryger i sparegrisen. Jule og fødselsdagspenge ryger også i, og bliver sat ind på en konto vi allerede har oprettet. Jeg havde selv sådan en konto fra min bedstefar.

Anja

Anonym
    Gæst

Rosa har af mormor og morfar ønsket sig en tur til Lalandia, hæ hæ :-). Men jeg vil som en anden også sige at ønske sig oplevelser er en go ide.
    Camilla.

Irene1667Irene1667
    Medlem

Hvad mit? eller dit? Fordi mit indlæg var enormt langt… -men sådan er jeg bare 🙂

Kan godt se, at I må have alt, så det lyder da som nogle gode ønsker du har fundet ud af.

Husk, at ønske jer badeænder UDEN hul i, så bliver lille Søs ikke syg af de grimme baktusser, der lever i sådan nogle. Bl.a. BR har nogle i deres babysortiment, der er uden hul. -nogle fisk, frøer osv… (Godt nok i hård plast, men så er de jo også sjovere at smide på gulvet ikke…)

-og til Rikke -lyseslukker: Jeg ved godt, at de stadigt larmer, men det er meget mindre, end dem med plasthjul med riller under… (Dem, der boede her før havde tvillingedrenge på 2 år, og hver dreng havde 5 køretøjer med plasthjul, -man kunne ikke føre en samtale heroppe når de var hjemme/vågne- så underboen overlever nok vores ene med gummihjul…)

-Rikke 2. lyseslukker: Det vidste jeg ikke, men havde dog en anelse om det. ÆV altså. Det er ligesom det der musik-duplo de lavede engang, Elliott’s fætre har det begge, og det er mega fedt, men det laver de heller ikke mere… ÆV ÆV ÆV!!! (-og de har begge små søskende der arver det fra dem… Dobbelt ÆV!!!)

Vi har også lavet en børneopsparing til Elliott, og så har vi lavet en bedsteforældre opsparing, så penge fra “bedster” og div. familiemedlemmer ryger derhen… -rigtigt smart. Han får pengene, når han bliver 18, så kan han jo betale indskuddet på en lejlighed.

KH
    Irene

leandeleande
    Medlem

Hejsa. tja simon har altmuligt legetøj også dublo. >Også så er det snart jul, så vi gemmer legetøjet til der. Vi har faktisk opdelt vores ønsker til de forskellige.
    Regntøj
    gummistøvler
    flyverdragt
    uldent blåt undertøj
    søs fenger vuggevise
    savlesmækker- kan ikke få for mange af dem
    gavekort
    1 stk legetøj fischerprice tøj ( man trykker på skorstenen også kører toget med klodser i vognene)
    Jeg ville ønske et zookort hvis jeg ikke havde det i forvejen. elsker zoo, og det bliver kun sjovere og sjovere jo ældre han bliver.

JsLeneJsLene
    Medlem

Vi sad i går aftes og diskuterede, hvad Marianne skal ønske sig. Med den liste med links du har lavet – ja, så slipper vi vist helt for at gå i panik :-))

Vi husker at skrive bøger på – for Marianne elsker nemlig også sine bøger og hun kan godt lade være med at sutte på dem :o)

Mange hilsener
    Lene

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.