Hva’ har I i madpakken?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Hva’ har I i madpakken?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja, jeg er jo startet efter barsel, og har i aften smurt den første madpakke. To flade med leverpostej og spegepølse og et par gulerødder…. Det blir sgu nok lidt trivielt i længden….. Er ikke den store kreative sjæl i et køkken, og nok også en lille smule kræsen….

Inspiration søges…. Hvad har I i madpakken??

/Rikke -ualmindelig uopfindsom i madpakke-regi.

leandeleande
    Medlem

Uhha, skal i have madpakker med. I sommerferien har børnene madpakker med og som regel ryger rester fra aftensmaden bedre ned for det bliver lige varmet i mikroovnen. Ellers vil jeg foreslå blande det lidt med rugrødsmadder og boller. noget grønt og noget frugt. Når i nu skal have madpakker med så ved jeg ikke hvor meget mad der er inkluderet i vug. Så frugt og grønt kan spises på andre tidspunkter, de bliver jo sultne de små
    leande
    leande

Anonym
    Gæst

Det er kun mig der skal have madpakker med…. Børnene er i dp hvor der jo er fuld forplejning….

/Rikke

Sacha1Sacha1
    Medlem

Jeg starter på arbejde på mandag og har også tænkt meget over hvad jeg skal have med så det ikke bliver for kedeligt… et giver nemlig bare alt for let undskyldning til at spise det usunde som altid kan fås på min arbejdsplads…:0)

Umiddelbart tænker jeg på at tage sandwich med. Bage eller købe boller og så fylde dem med forskellige lækre sager. Fx:
    – Æg og rejer
    – Kogt kyllingekød og bacon eller ananas
    – Serranoskinke og gedeost
    – Røget laks og hvidløgsflødeost
    – Fetaost og tørret abrokoser blandet med rosmarin
    – En god pate og rødløg
    – Chorizo pølse og mantego ost

Osv…. Man kan altid peppe det lidt op med lækre smørrelse af avokado, pesto, hummos eller tapanade!
    Dertil vil jeg tage forskellige slags frugt og grøntsager med som kan skæres ud derhenne så det forbliver frisk.
    Håber det kan inspirere :0)

Knus Sacha (Der hader madpakker!)

leandeleande
    Medlem

okay, ja det kender jeg noget til. kender godt det med at efter et stykke tid så er leverpostejmadder kedelige. En stor bolle eller halv flUte med noget grønt og pålæg på, også nogle stykker frugt det er jeg nok mest til, men samtidig så skal det være nemt. Så det ender med; leverpostej, kødpålæg, ost, makrel ( dåsen med), også ellers fyld med salat, agurk,tomat rød peberfrugter m.m.salater med brød ved siden af.
    men jeg kan også godt finde på at tage rester af aftensmaden
    med.
    leANDE

Mejse2006Mejse2006
    Medlem

Sacha Sacha Sacha,

du er et madøre søde…

knus
    Majken

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Wow Sacha, der gav du da lige en masse god inspiration!

Vil tilføje (fra mit knap så opfindsomme køkken):
    Sandwich med rucula, seranoskinke og brie
    Sandwich med sure agurker, frikadelle, remoulade

Pølsehorn, kom dem i fryseren og put dem direkte i madpakke fra fryseren, så er de tøet op til frokost.

Pirogger: Vel en slags lukket minipizza med fyld, som fryses ned.

Følger denne mad-tråd, selvom jeg er fra Oktober :0)

/Lone

nu4mornu4mor
    Medlem

Vi har lige fået microovn på mit arbejde, så nu står den på rester fra aftenen før. Hov det lød ikke særlig lækkert. Rester. Men jeg elsker varm mad til frokost og så noget salat til.

Og så kan jeg varmt anbefale de der bokse med klicklåg. De er både i rund og firkantet.

Mine store piger får yogurt med musli, koldskål, frugtgrød, risalamande(noget der minder om) med som eftermiddagsmad. Og de er helt tætte. Jeg regner selv med at jeg kan have suppe med.

Nanna (som snart skal lave madpakke til 6, altså både frokost og eftermiddagsmad, suk, hvor ville jeg ønske vi havde kollektiv bespisning)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.