? til dem med STORE børn.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 ? til dem med STORE børn.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

Vores ældste, Laura, blev 5 år i sidste uge. Hun har fået et par rokketænder. Det er de to forreste tænder i undermunden.

Jeg synes bare, at det er alt for tidligt. Hun bør vel ikke begynde at tabe tænder før om et års tid eller sådan. Eller hvad?

Hun mangler også en af de øverste fortænder, men det er efter et cykelstyrt.

Hvad er jeres erfaring?

Annette – som synes at ungerne bliver alt for hurtigt store.

Twins06Twins06
    Medlem

Min mellemste datter blev 5 år i marts, og hun har 3 rokketænder… Hun er dog noget utilfreds over, at de endnu ikke er faldet ud, for mange af veninderne – på samme alder – har allerede tabt en eller to rokketænder…
    Min ældste datter tabte den første tand, da hun lige var fyldt 5 ½ år, så bare rolig det er helt “normalt”, med de rokketænder…
    Og de kommer bare til at se så meget “anderledes” ud, de kære unger, når de begynder at få blivende tænder i overmunden…:-)

Twinso6

missmothermissmother
    Medlem

Hej Annette

Amalie på nu 5½ år tabte sine forreste tænder i undermunden da hun var 5 år og 3 mdr.

Jeg syntes også det var tidligt, men fik at vide fra tandlægen det var helt normalt fordi hun kun var ca. 5½ mdr. da hun fik de tænder og de sidder kun i munden i ca. 5 år.

Så hvis hun fik tænder tidligt ja så ryger de også ud tidligt.

MVH
    Rikke med en Amalie, der nu har 4 nye tænder (de 2 der er blevet erstattet samt 2 nye kindtænder) samt 4 rokketænder.

hedegaardhedegaard
    Medlem

Dejligt at blive beroliget med, at hun er helt normal.

Annette

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.