Den kære renlighed (storesøskende)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Den kære renlighed (storesøskende)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Vores store pige Laura 4½ var kun lige blevet 2 år da hun smed bleen. Også om natten. Hun har helt selv styret det, og vi har aldrig spurgt til om hun ikke lige skulle på toilet. Det var ganske enkelt bare for nem.
    Helena bliver 3 år i maj, og skal altså snart i børnehave. Jeg ville bare gerne at hun ville gå lidt op i det med at bruge potten/toilettet. Men hun er altså ligeglad.
    I morges tænkte jeg så at nu skulle det prøves. Bleen af og underbukser på. Mindede hende om det flere gange, og spurgte også til om hun skulle tisse, men nej.
    Så var det at jeg så at hendes bukser var våde. “Har du tisset?” Så kiggede hun på mig som om jeg lige var faldet ned fra himlen. Næh, hun skulle da ikke tisse. Så af med det våde tøj og på med noget nyt.
    Men hvordan kan hun være så ligeglad med at gå rundt i tisse-vådt tøj?

For lidt siden havde jeg hende på potten og tisse, nu spiser hun og bagefter skal hun på potten igen, inden hun får ble på og skal ind og sove.

Jeg håber bare at hun begynder at interessere sig lidt for det.

Annette og Johannes 270906 (som altså stadig bruger ble)

Anonym
    Gæst

Er der nogen speciel grund til at du synes hun skal af med bleen? Signe brugte ble til hun var 3 år og 8 mdr. En dag meddelte hun at numsen skulle ha lidt luft og det var sidste dag hun havde dagble på. Natbleen forsvandt 14 dage senere og hun har haft to uheld i den forbindelse. Det var uproblematisk og helt hendes behov og muskelkontrol der styrede.
    KH Lene

TinavTinav
    Medlem

Hej Anette
    Jeg har en datter fra august 2003 og troede også da hun var ca 2 år og 8 mdr at hun ville være sådan lidt klar, så hun henover sommeren ville smide bleen (nu hun alligevel rendte rundt i badebassin med mere uden) men næh, det havde egentlig ikke nogen interesse, selvom vi også havde både ble og toiletbræt – synes jo det er lidt nemmere at mærke efter uden alt det tøj på….
    Men så i november var hun klar og efter et par tisse-uheld i bukserne den første uge, har der ingen uheld været..Hun skulle bare lige selv være klar….Så mit råd: det kommer! (din anden datter har jo også været MEGET tidligt ude, så I har været godt vant…)
    Knus Tina

hedegaardhedegaard
    Medlem

Det er kun fordi det ville være dejligt nemt for mig.
    Men hun siger ikke engang til når hun har lavet stort i bleen. Jeg opdager det som regel ved at jeg kan lugte det. Eller fordi at hun vil stå op og spise, så ved jeg at den er gal 😉

Eller når jeg sætter hende i autostolen og hun siger “Jeg har ikke lavet adder”. Så er den også sikker.

Men de er nu generelt sjove i den alder. Næsten hver gang jeg skal have Johannes i barnevognen, skal den først tømmes for dukker. Ét er sikkert, når barnevognen står i gangen med insektnet og det hele. Så ligger der en dukke og sover.
    Eller rettere et barn, det er nemlig ikke dukker længere, det er børn. Hi hi…

Annette

Anonym
    Gæst

da Signe pludselig blev bange for puslebordet. Det var ellers let nok for hun var blevet så stor at hun selv kravlede op og lagde sig, jeg skulle bare stå ved siden af. Men pludselig ville hun ikke op og så var der dømt bleskift på badeværelsegulvet – da blev jeg s.. seriøst træt af hendes bleer for vores badeværelse er minimini og alt var besværligt.
    Men hun var slet ikke parat så jeg kunne mukke, ja jeg kunne og det gjorde jeg sikkert også, men ungen ville IKKE andet end ble og jeg er glad for at jeg ikke gjorde mere ud af det.
    KH Lene

nu4mornu4mor
    Medlem

Jeg er sgu lidt delt der. Mine har fået bleen af når jeg og de var klar. De har alle været blefri om dagen inden de kom i børnehave. Men de to mellemste dog med uheld. Da jeg tog bleen af dem gik der en uge eller to før de var noglelunde renlige (kors hvor det dog giver meget vasketøj) Min 3 årige har stafig uheld især når vejret skiftet og i perioder. I lidt ældre bøger står der man ikke skal forvente ded er helt tørlagte før 5 års alderen.
    Jeg synes faktisk lidt store børn på 3 år der bruger ble og lugter af lort er ulækre. (uha her er der stor riskiko for at støde nogle) så har jeg dett bedre med uheld.

Nanna

Anonym
    Gæst
    TinavTinav
    Medlem

Hej Nanna
    Kunne ikke lade være med at grine lidt – treårige der bruger ble og lugter af lort…hehe…Intet der lugter af lort er sgu min favorit – synes dog i den grad det er værre med treårige der laver lort i bukserne….(og synd for dem selv)
    God søndag
    Knus Tina

missmothermissmother
    Medlem

Jeg synes nu andres børn lortebleer sitnker værre end mine egne børns….

Men de 2 store var faktisk også blefrie inden de blev 2½ år begge 2…..så har egentlig ikke rigtig haft problemet…..

Men i børnehaven er jeg jo nødt til at skifte bleerne på de børn der stadig bruger en….men de har bestemt heller ikke været klare til at smide den inden BH start….

MVH
    Rikke

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.