Nu har jeg 2 babyer.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Nu har jeg 2 babyer.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Sidste mandag fik vi aflivet vores to store hunde på hhv. 7½ og 10½ år. Snøft.
    I lørdags fik vi så en lille fed sort labrador-hvalp på 8 uger. Han er så sød og lækker, men jeg havde glemt hvor hårdt det kan være at have en hvalp. Han kan nå at lave alverdens ulykker mens jeg ammer Johannes.
    Heldigvis sover sådan nogle også ind imellem, så jeg har da både fået støvsuget og lagt tøj sammen i formiddag.
    Det er svært for Laura 4½ og Helena 2½ at forstå, at de skal være rolige i nærheden af hunden, medmindre de vil overfaldes.

Annette og Johannes 270906

msplarsenmsplarsen
    Medlem

tillykke med den nye hvalp c”,)
    -hvorfor blev de to andre aflivet???
    ja det er da li til at få grå hår af sån en hvalp, men søde er de nu…

held og lykke
    msplarsen

hedegaardhedegaard
    Medlem

Den ældste af hundene havde en masser knuder, men ikke noget vi skulle tage os af. For et par uger siden fik den så én der voksede rigtig stærkt. På en uge voksede den fra hønseæg til knytnæve.
    Den yngste af dem havde kun en knude, men det var åbenbart nok. Hun var sløj og varm hele weekenden, søndag gik der hul på knuden (Hun har nok gnavet hul). Så afsted til dyrlægen mandag. Det viste sig at hun havde en knude på størrelse med en håndbold inde i maven.

Så fra at have to friske hunde, havde vi pludselig ingen. Det var godt nok trist.
    Og man finder pludselig ud af, hvor mange madrester man har. Og hvor meget ungerne spilder, når de sidder ved bordet.

Annette og Johannes 270906

nu4mornu4mor
    Medlem

kvinder der omtaler deres mænd som deres anden baby.

Tillykke med hvalpen.

Nanna

msplarsenmsplarsen
    Medlem

det var da trist…
    har man først haft hund og børn samtidig er de næsten uundværelige, -det er skide fedt med en hund der lige støvsuger under spisebordet c”,)

Mille2006Mille2006
    Medlem

Læste lige forleden at børn og pelsdyr ikke er et godt mix før den lille fylder et år. Det øger risikoen for allergi betydeligt… iflg Astma og allergiforbundet…

Ikke for at sætte skår i din glæde. Jeg kan heller ikke vente med at få en lille hund den dag vi flytter i hus!

Mille

fifimusfifimus
    Medlem

man siger også at de gravide der har hund i hjemmet, giver antistoffer til deres barn. også når man ammer.

carina1807carina1807
    Medlem

…undskyld jeg blander mig lidt (fra august) – men er det ikke kun hvis man er disponeret for allergi, at de anbefaler minus omgang med pelsdyr det første leveår?

Under alle omstændigheder, så er der jo alligevel allergen i hjemmet efter de to andre hunde – det tager nemlig mange grundige rengøringer før man er i bund.

Jeg er selv vokset op med hunde, og har aldrig haft nogen form for allergi/astma….tidligere anbefalede man ligefrem at babyer var i kontakt med dyr, for at danne antistof. Det er lidt indviklet synes jeg.

Tillykke med den lille hundehvalp! Jep – kæmpe arbejde, men også megen fornøjelse ;0)

Kh Carina m. Lucca på snart 5 mdr., og kæmpe rovdyr (hund) på snart 4 år.

Anonym
    Gæst

Nu er jeg jo ikke læge men jeg synes at huske flere artikler om at det var børn på landet der IKKE blev allergiske over for dyr fordi de var omgivet af dem hele tiden. Og børn der aldrig blev udsat for noget havde større risiko for at blive allergiske.
    Men det er nok anderledes når barnet ER disponeret for allergi gennem forældrene.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke hvor Astma og Allergi forbundet har fra, at det skulle være slemt med dyr i hjemmet. Jeg har set flere undersøgelser på det modsatte. Babyer bliver ligesom vaccineret af at have allergenerne omkring sig (alt med måde selvfølgelig), og der er langt færre der vokser op med allergi, hvis de har haft hund derhjemme.
    Vibeke

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.