Hvad gør man når far er ude i kulden?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Hvad gør man når far er ude i kulden?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

Det altoverskyggende problem herhjemme for tiden, er at vores pige på 2½ ikke vil have noget at gøre med andre end mig.
    Dvs. at hun vil godt hilse på farmand, når han kommer hjem. Men så stopper det også der. Han må overhovedet ikke hjælpe hende med noget, han må faktisk slet ikke sige noget til hende.
    Hun vil dog gerne med ham i værkstedet. (Så kan han pludselig godt bruges)
    Jeg kan se at han bliver ked af det, men jeg kan på den anden side ikke lige se, hvad jeg kan gøre.
    Det er ALLE andre end mig, hun er sådan overfor. Men det er selvfølgelig hårdest for far at blive afvist hele tiden.

Jeg ser det som en reaktion på at blive storesøster. Men det gør jo ikke problemet mindre. Jeg havde ikke regnet med så voldsom en reaktion, da hun jo altid har været vant til at dele med sin storesøster.

Jeg har tænkt på, om jeg skal sende dem på tur en dag. Så kan de spise is og hygge sig sammen.

Har i nogen forslag????

Annette & Johannes 270906

Anonym
    Gæst

Der er perioder, hvor mor dur, og perioder, hvor far dur. Det skal nok komme igen, at han bliver god nok. Indtil da må han presse lidt på, men ikke så meget, så hun skubber ham væk.

Held og lykke.

Maria C fra augustterminen.

missmothermissmother
    Medlem

Hej

Vi har haft samme problem herhjemme og vi løste det sådan:

Hvis far er hjemme og Amalie gerne vil have mig til noget, når jeg ikke havde mulighed for at gøre noget, så måtte hun få far til at hjælpe eller også måtte hun vente til jeg havde tid.

Og Henrik har sagt til hende “jamen Amalie nu er det mig der hjælper for mor kan ikke lige nu og sådan er det bare”. Ydermere gav Henrik hende meget mere opmærksomhed end jeg og så mærkede hun det var far hun måtte gå til når jeg ikke kunne hjælpe.

Og nu duer far lige så meget som mor igen….

Amalie er 5 år, men har reageret meget meget voldsomt på at blive storesøster fordi Kasper fik brok og der gik 10 uger før han blev opereret og i de uger græd han utroligt meget og tog meget tid fra både hende og den store på 12. Men nu skal Amalie kun i BH i morgen og så er hun hjemme sammen med Kasper og jeg frem til 1/5-07, hvor hun skal starte i SFO.

Håber I finder en løsning…..

Rikke

nu4mornu4mor
    Medlem

Kender også godt problemet. Det er nu mere på skift vi er ude i kulden hos en af dem. Vi accepterer det på den en side og ikke på den anden. Her hedder det “nu er det altså mig der hjælper selvom du helst vil have far”. Vi har lige haft en omgang med vores 3-årig som har to større søstre og det er meget typisk fordi vi er ved at få lidt overskud, så har hun plads til at være uharmonisk og finde ud af sin nye rolle som storesøster.
    “tvangs” kys og kram bliver også brugt her i huset og øj hvor bliver hun sur men også godt tilpas bagefter.

Men ja det er pissefrustrerende når det står på.

Nanna (som blever helt træt ved tanken om 4 piger i pubertet og mig i overgangsalderen.)

missmothermissmother
    Medlem

Ja ja Nanna ….her har vi allerede haft en teenager i huset i 2 år til trods for hun nu kun er 12….hun begyndte at opføre sig teenageagtig som 8 årig …så nu frygter vi lidt den mindste – ja nu mellemste begynder allerede om 3 år nu hun bliver 8.

Så vi ser frem til teenagere i huset de næste mange mange år ….men manden påstår drenge ikke giver problemer i teenage-årene, men vi får ser …siger jeg gerne, for jeg kan da godt huske hvordan min lillebror var.

Men vi har løst mange problemer ved at være på forkant. Orienterede/snakkede med Alessandra om mens mm for 1 år siden og efterfølgende løbende, så hun var godt forberedt da det dukkede op kun 1 måned før hun fyldte 12. Og det tror jeg også jeg vil gøre med Amalie, for det er nu rart at vide hvad der sker og have alt det på plads – siger den Alessandra, der for 1 år siden gik amok på mig fordi jeg tog snakken med hende.

MVH og god jul

Rikke

nu4mornu4mor
    Medlem

Hej Rikke
    Alt det biologiske med mens og bryster og sådan har de to store piger styr på. Men jeg kan da tydeligt mærke på den store at hun ikke længere synes jeg er Gud (du ved mor er den bedste)

nu4mornu4mor
    Medlem

Jeg var selv 11 da jeg fik mens så der er to år endnu. Er det ikke også noget med man skal over et vist antal kilo før man kan få mens?
    Det der med drenge ved jeg ikke rigtig min lillebror var da ganske ulidelig. Er din mand enebarn, ældste eller ud ag en stor drengeflok?

Nanna (som bare selv flytter hvis det bliver for hormonelt)

missmothermissmother
    Medlem

Hej Nanna

Den med kiloene har jeg ikke hørt før. Alessandra kom hjem efter en pigesnak tøserne i klassen havde haft med SP og hun sagde til dem de skulle snakke med deres mor om hvornår hun fik mens fordi så ville de få omkring samme alder. Og den har passet ret godt med Alessandra +/- 3-6 mdr.

Nej min kæreste er den mindste af 3 og de er 2 “drenge”. Men han og hans bror har været nogle meget rolige og lidt indadvendte drenge – min bror var meget udadvendt – måske det er der forskellen ligger……

Rikke (som tror Henrik flytter hvis tøserne bliver for slemme)

nu4mornu4mor
    Medlem

er altså også mest mor her. Far er så til gengæld god til når man kaster op. Han er rolig og fattet. Jeg er selv ved at række mig, så der gider de ikke at jeg hjælper. Her i huset har vi hver vores steder hvor vi er gode og hvor de søger hjælp. Vi var faktisk også frustreret med den ældste fordi hun ikke ville trøstes af far, men de hjalp da vi erkendte vi var forskellige.
    kommer lige i tanke om at manden slet ikke kan med rokketænder der falder ud, han kommer nærmest hysterisk løbende og kalder på mig. Det er vildt sjovt at se.

Og det med skoldkopper, det er vist meget sjældent de får det når de er så små.

Nanna

missmothermissmother
    Medlem

Hej Annette

Det burde vel ikke have noget sige, da reaktionen på vaccinen skulle være overstået efter et par dage….Og der går jo fra 10-21 dage før han evt. bliver syg af skoldkopper….

Amalie fik skoldkopper lige efter 15 mdr. vaccinen og hun blev ikke mere syg af den grund…

Julehilsner fra Rikke og Kasper (som er meget interesseret i tastaturet og gerne vil være med)

hedegaardhedegaard
    Medlem

Igår sendte jeg manden for at hente 2½-årig, med besked på ikke at komme hjem sådan lige med det samme.

Hun blev glad for at se ham. Først kørte de i banken for at hente hendes julesok. Julemanden var der også. Bagefter var de flere andre steder, og de var først hjemme til spisetid.
    Og jeg skal da nok mene at det har hjulpet. Far skal se dit og dat, og hjælpe hende. Det er stadig mor der skal trøste, men det kan vi leve med.

Har lige opdaget at 4½-årig har fået skoldkopper. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Johannes blev vaccineret igår. Ved i om det har noget at sige, at han er blevet udsat for skoldkoppe-smitte samme tid som han er vaccineret?

Annette og Johannes 270906

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.