Arp – skel eller et aller andet – gode råd søges?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Arp – skel eller et aller andet – gode råd søges?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Hej
    Louise Amalie har på toppen af hovedet meget tør hud og nogen steder sidder det nærmest i “kager”. Det er lidt gulligt i det og ind imellem sidder det lidt løst og kan pilles af. Er det arp? Og hvad gør man ved det? Går det væk af sig selv?

Jeanette & Louise Amalie 9 uger

pippi77pippi77
    Medlem

Hejsa

Det lyder ligesom arp. Det har vores Martha også.
    Jeg gnupper hendes hoved med en vaskeklud når hun er i bad – gerne lidt hårdt selvfølgelig uden det gør ondt. Dernæst friser jeg hende bagud og så får hun babyolie smurt på, det har hjulpet meget. Det er ikke væk helt men næsten.
    Håber du kan bruge det råd til noget.

Anonym
    Gæst

Jeg rer Laura med en tættekam næsten hver gang hun ammer. Så til nu er vi helt sluppet for arp.

hej.
    ja det er arp.
    nu har jeg et barn med utrolig meget hår så hun får redt det hverdag med en børste og en tættekam. på den måde holder jeg blodcirkulationen i hovedbunden igang.
    Men hun har haft arp et par gange, men meget mildt.
    Jeg tager gerne noget olivenloie og smører det rigtig godt inde i hovedbunden, samtidig med at det giver noget massage i hovedbunden. Det må gerne være godt snasket. Jeg bruger en bomuldshue til at komme ud over, da det skal sidde til næste morgen. Så vasker du håret og reder det igennem. det gentager du til det er væk. jeg bruger gerne matas’ 3 i 1 sæbe, den er rigtig god til det og er svanemærket oveni købet. den er ikke så dyr.

Håber det kunne hjælpe lidt.

Hilsen Louise på besøg fra aug2005

Anonym
    Gæst

Og jeg gør ingenting. Det går væk af sig selv men Kristoffer er heller ikke særlig hårdt angrebet.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

putter lidt olie i håret og reder med en tættekam, det tager der.

Hjælper det med hovedbundsmassage ????

Hornbek, Christian & Signe 14/7 06

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.