Øjensnask – et tip?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Øjensnask – et tip?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hullo – Kristoffer har snask i øjet men ikke noget jeg gør noget ved – endnu. Jeg mener at jeg brugte kamillete da Signe var lille men jeg syntes ikke at det var særlig effektivt. Nogen gode ideer til noget at tørre/ skylle øjne med.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Hej Lene!
    Prøv at vaske øjet med saltvand. Du kan købe det på apoteket eller lave det selv: 1 liter kogt afkølet vand med 9 gram salt (samme opløsning som isotonisk saltvand). Husk at vaske fra øjenkrogen og udefter. Hvis det ikke virker er det nok øjenbetændelse og det skal det behandles.
    Saltvand kan du også bruge til “bussere” i næsen. Du drypper en dråbe i næseboret, der kan løsne den/dem. Er der noget der kan fange ens øje mere end en busser der sidder deroppe og vipper 🙂
    Hilsen Camilla.

Anonym
    Gæst

Ja mon ikke det er det samme. Husk hver sin pipette til hvert “hul” 😉

Anonym
    Gæst

Ja, de bussemænd er godt nok ucharmerende. Men så er det vel det samme saltvand som vi alligevel køber i pipetter til Kristoffers næse, mon ikke? Det er ihverfald godt i forbindelse med snot af alle arter ( guf guf).
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Jeg tror nok der går nogle pipetter til. Det er far der giver de forskellige dråber og det er temmelig undeholdende at være med på en lytter. Kristoffer har ikke helt fattet at han får det BEDRE af behandlingen.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Selvfølgelig kan jeg ikke huske hvor, men der ER en debat om massage og øjensnask et eller andet sted her i netdoktors babyklub.
    KH Lene

nu4mornu4mor
    Medlem

Jeg har også hørt noget med man kan massere og her har Søs permanent bussemandsøjne. Er der nogel der ved noget om det der massage?

Nanna og bussemandsøjebarnet

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.