Til Unnisa/Sarah

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    selmamorselmamor
    Medlem

Hej.
    Jeg har skrevet en del med Karina, men har ikke hørt fra hende længe. Hun skulle jo på Riget og jeg ved ikke hvordan det er gået med hende.
    Kan det passe at du er immuniseret? Hvis du er, er du så Rhesus positiv eller rhesus negativ?
    Grunden til at jeg skriver er at jeg danner antistoffer mod K og Fya (jeg er altså rhesus positiv), jeg er i 13. uge og fik for tre år siden en datter, som blev født med en blodprocent på 2,1. Dengang blev der ikke nævnt noget om immunisering, men eftersom min blodprøve i 6. uge af min nuværende graviditet viser antistoffer må det med min datter også skyldes immunisering.
    På torsdag skal jeg til NF og derefter til en lægesamtale (som jeg selv måtte ringe og be om at få – den tid jeg fik tildelt lå først i uge 21!)
    Jeg har fået rigtig meget at vide af Karina, men vil også meget gerne høre fra andre der har været det samme igennem.
    Håber at høre fra dig.
    Kh Katrine/Selmamor – juni termin

Anonym
    Gæst

Hej katrine.
    Du skal bare spørge løs, jeg vil blive glad for at hjælpe dig og andre som er udsat for dette rent ud sagt LORT!!!!!
    jeg fik 35 scanninger og 5 blodtransfusioner i denne graviditet og har haft med alverdens mennesker at gøre under graviditeten. spørg du bare ven.
    Knus fra Sarah

selmamorselmamor
    Medlem

Hej Sarah.
    Det var dejligt at høre fra dig:-). Først vil jeg lige høre om du har hørt fra Karina. Jeg er da blevet lidt bekymret over at hun ikke har skrevet på det sidste, for hun skulle jo på Riget.
    Jeg ved ikke om du er rhesus negativ eller om du er rhesus positiv ligesom mig. Havde du kun problemer i din sidste graviditet? Hvor tidligt startede de med undersøgelserne hos dig?
    Jeg kan ikke huske om jeg skrev det i min første besked til dig, men jeg danner antistoffer mod K og Fya. På Fya har jeg 128 og på K har jeg 8. Så vidt jeg har kunnet læse mig til er K den “slemme” af dem. Det ser ud til at man skal scannes jævnligt uanset hvad tallet er fra ca. uge 19. Derfor undrede det mig også at jeg først blev indkaldt til lægesamtale efter MD scanningen i uge 21. Men det fik jeg så ændret så jeg skal til samtale på Skejby efter Nf scanningen på torsdag.
    Karina har allerede prøvet at forklare mig en hel masse, men jeg har stadig mange ubesvarede spørgsmål og der dukker hele tiden nye op. Jeg har faktisk været sygemeldt hele denne uge og er det også i næste uge. Jeg har stadig kvalme, er helt vildt træt og sidst men ikke mindst kan min hjerne ikke ret meget andet end at tænke på det her.
    Jeg kommer nok i tanke om mange andre ting jeg gerne vil vide noget om, men så kommer det senere.
    Knus fra Katrine

Anonym
    Gæst

Hej katrine.
    fik sms fra karina at alt var gået godt og de var på vej hjem fra Riget i formiddages.
    Ih, hvor jeg ville have ønsket at have mødt en anden rhesusimmuniseret kvinde dengang jeg ventede, jeg havde så mange spørgsmål, men ingen til at give mig svarene.
    Det startede da jeg ventede Sophia i 2004, min første blodprøve hos lægen var der ingen antisoffer i, men så blev jeg rigtig syg og kastede alt op i en uge, min læge tog en blodprøve på mig for at se om hvad jeg fejlede, heldigvis tjekkede de også efter antistoffer og BANG de var der. Dengang var jeg i uge 34, jeg blev undersøgt hver anden dag, da det var forsent til at give hende transfusioner inde i maven, hun blev taget ud i uge 36 med kejsersnit, da hun ville være for svag til at klare en fødsel. Hun lå i seks dage på afd.A6 på skejby i en lyskasse,på tredje dagen fik hun en pose blod og på syvende dagen kom hun ned på patienthotellet til mig,min mand og min dreng, på ottende dagen blev vi udskrevet og så skulle vi vær uge henn på skejby og tage blodprøver på hende, det gjorde vi 1½mdr. Idag er hun en pige som man ikke kan se på kun vejede 2380,normal og fræk.
    Så dengang vi ventede jacob vidste vi hvad vi gik ind til (troede vi), for et er at få transfusioner,men andet er hvad ens psyke siger til at der er en chance for at fødslen går igang når de stikker nålen ind i dig!!!!!!!
    Jeg har grædt og grædt og ikke turde at glæde mig til jacob, før jeg var 30 uger henne, for så kunne han overleve.
    Han blev taget ud i uge 35,vi var indlagt i 13 dage,men han lå kun i lys en dag og kom så på Y2 med mig. Han havde nemlig ikke dannet sutterefleksen og skulle have sonde mad og hans blodprocen var på 2.3 da han blev født.
    Vi har siden vi blev udskrevet 14sep, været på skejby hver uge for at tjekke hans blodprocent, han fik en transfusion d.22sep og idag erhans blodprocent på 5.3 og vi er “udskrevet” af skejby permanent, for nu er det hele normalt. han vejede 2380,tabte sig til 2110 og igår blev han vejede til 5.7 kg!!!!!!!!
    Jeg er rhesus negativ og istarten af graviditeten tog de en blodprøve på min mand hvor det viste sig at han KUN kan lave positive børn, så da vidste skejby at jeg ventede mig en barsk graviditet.
    Katrine du aner ikke hvad du går i møde, du vil møde så meget modstand og HAD til dig selv under dette forløb, jeg siger det ikke for at skræmme dig, men for at ruste dig og ville ønske at nogen havde fortalt mig at jeg skulle være superwoman til at klare dette.
    jeg har haft karina ude hos mig en dag og jeg tror at det hjalp hende, så hvis du har lyst vil jeg gerne ansigt til ansigt fortælle dig om hvordan det bliver.
    jeg blev sygemeldt fra arb. 1 maj(16 uger henne), for ens psyke skal virkelig have lov til at slappe af og du er også en ustabil arbejdskraft, når du skal scannes i tide og utide.
    Du SKAL nok få et dejligt og sundt barn,men det kræver så meget af dig, så lov mig, at give dig selv lov til at græde og blive vred og ikke “skjule” dig bag din stolthed, så knækker du!!!!
    Sig bare til hvis der er mere.
    Knus fra Sarah

selmamorselmamor
    Medlem

Kære Sarah.
    Jeg sad og tudede da jeg læste din besked:-). Jeg vil meget gerne mødes med dig når du har tid (jeg er jo i hvert fald sygemeldt hele næste uge) for det er nok lidt nemmere når man sidder ansigt til ansigt. Jeg glæder mig til/frygter at skulle på Skejby på torsdag.
    Tak fordi du har overskud til at hjælpe mig. (så – nu tuder jeg igen:-) ).
    Knus fra Katrine

Anonym
    Gæst

og vi aftaler nærmer om hvor og hvornår.
    Du skal IKKE føle dig alene,det er hårdt og du skal hjælpes.
    knus fra Sarah 28601293
    jeg bor i åbyhøj,hva med dig?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.