Lændehold efter fødsel – andre der har oplevet det samme?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Lændehold efter fødsel – andre der har oplevet det samme?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg fødte for 2 måneder siden min første søn, og fik desværre efter fødslen hold i lænden, så jeg ikke kunne gå oprejst den første uge efter fødslen. Det gjorde usigeligt ondt omme i lænden, fysioterapeuten sagde, at det kunne skyldes forkert belastning under graviditeten, blandet med anstrengelserne under fødslen. Men det mærkelige er, at mine jordemødre aldrig havde været ude for noget lignende, og det synes de altså er meget mærkeligt, for de har været med til mange fødsler. Er jeg den eneste, der har oplevet dette irriterende lændehold efter fødslen, eller er der andre, der også har været så uheldige?

halelujahaleluja
    Medlem

Hej.

Jeg fik bäkkenlösning 2 uger efter födslen. Lägerne havde heller aldrig oplevet andre kvinder der havde fået det!!
    Og da min sön var 6 måneder gammel fik jeg et hold i ryggen, som gjorde at jeg mistede alt fornemmelse i benene – og lå derfor 3 dage på sygehuset. (kan gå igen nu ;o) )

Så min pointe er – der er mange ting som kan ske med din krop efter en födsel, og mange af de ting kan lägerne ikke svare på hvorfor det sker.
    Det er så anstrengende for kroppen at trykke sådan et lille väsen ud igennem “kanalen” ;o)
    Håber du forstår hvad jeg mener…!! Alt kan ske för – under og efter en födsel!!

KH Marianne og kevin 6 dec 05.

pippi77pippi77
    Medlem

Hej Ditte
    Jeg var selv igennem det samme, ti dage efter fødslen. Jeg lå i sengen i otte dage førend at lægerne blev enig om at sende mig tilbage på sygehuset. Det vidste sig at jeg havde forstrukket bækkenet/llænden, havde blærebetændelse og lidt underlivsbetændelse. Pudsigt nok havde de kun oplevet det en gang før – det synes jeg bare er meget mærkeligt men tror selvfølgelig på dem. Jeg lagde mig på sofaen en aften og faldt i søvn, en halv time senere kunne jeg ikke rejse mig. Jeg har aldrig oplevet noget så pinefuldt, ikke engang fødslen, det var frygtligt som du selv beskriver.
    Hvordan oplevede du at det skete for dig? Pludseligt eller snigende? Jeg går til fys og får massage og varmebehandling og er næsten over det nu – 4 uger efter men kan da stadig mærke det når jeg vender mig langsomt i sengen.
    Glad, forstå mig ret, for at høre at jeg ikke er den eneste

Anonym
    Gæst

Tak for bekederne, rart at høre, at jeg ikke er et enestående tilfælde! Mit lændehold kom faktisk lige efter jeg havde født, jeg kunne knap nok gå fra stuen (hvor jeg havde født i fødekar) og ind til soveværelset, min mor måtte støtte på den ene side og jordemoderen på den anden. Da jeg så lå i sengen og skulle syes, kunne jeg slet ikke rykke mig ned til fodenden af sengen, min ryg var fuldstændig stiv af smerter og anstrengelse. Jeg var nødt til at støtte mig op ad min kæreste når jeg skulle på toilette de efterfølgende mange dage, og jordemoderen troede, at det var pga. mine hæmorider at jeg ikke kunne gå… Men det var det altså ikke, det fandt fysioterapeuten ud af, da han kom og så på mig på 5.-dagen. Massage var vejen frem, og det hjalp heldigvis hurtigt. Men kan da stadig mærke, her 2 måneder efter fødslen, at min krop er meget mærket, og det kommer til at kræve meget træning, før den er bare nogenlunde ligesom før.

Anonym
    Gæst

Jeg havde forresten også blærebetændelse efter fødslen, plus at jeg havde mistet MEGET blod, så det kan måske have noget at sige…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.