Maveproblemer

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Man kan også give dem lidt kogt vand. Det gjorde de på barselsgangen, da vi lå der.. Herhjemme får Sebastian 5-10 ml sukkervand (1 dl kogt vand+2 tsk rørsukker), hvis han får mavekneb. Det hjælper os!

Massage rundt om navlen, med uret, kan også lette. Også har Sebastian det med at sprut-skide i stråler, når han bliver vasket bagi – hvad enten han har skidt i bleen eller ej.. Så her virker stimulation af “hullet” også!! Du kan evt. prøve med et termometer, kun lige i yderkanten, med godt med vaseline eller andet smørelse..

Cristina og Sebastian 4 uger+2 dage

aeio2000aeio2000
    Medlem

Hej alle.

Er der nogen, der har nogle gode råd til en lille knægt, der har ondt i maven, fordi han ikke har skidt i 3 dage?

Der plejer ellers at komme noget den anden vej mindst en gang om dagen, men nu bliver han ked af det hver gang han har spist, fordi der ikke sker noget (hvor bliver al den mad af?!)

Han bliver glad igen efter 5 minutter, men jeg kan mærke på ham, at han trykker i det stykke tid og altså er lidt mulden. Han skriger ikke, men råber nærmest, og bliver rød i hovedet. Skal/kan vi gøre noget for at hjælpe ham?

Hilsen Karen.

TinavTinav
    Medlem

Hej Karen
    Vi har rigtig gode erfaringer med kamillete, for ondt i maven…Min sp siger de må få 130 ml i døgnet og Viktor får sådan en lille flaske med 125 ml. Det plejer at have en hurtig effekt på maven. Vi koger bare vand og dypper et tebrev i og så en lille teskefuld sukker og venter til det er kølet så det er lunt.
    God bedring med guldklumpen
    Knus Tina

aeio2000aeio2000
    Medlem

Hej med jer.

Tak for svarene. Jeg er ved at koge vand til the! Håber det virker, for nu er der gået 5 dage! Ellers vil jeg prøve nogle af de andre tricks I kom med.

Hilsen Karen.

Irene1667Irene1667
    Medlem

Elliott er også begyndt at skide mindre, men vores sp siger at det er normalt nu, de kan åbenbart gå 14 dage uden at skide, sålænge de tisser nok, -tror det er noget med mindst 6 våde bleer i døgnet- skulle det være fint.

-altså det gælder kun hvis de får modermælk, får de erstatnng SKAL de skide hver dag…

Irene.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.