Hvad laver I??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Irene1667Irene1667
    Medlem

Vi ammer, ammer, putter, skifter, ammer, ammer, skifter, træner nakke, ammer, putter og skifter… -og så er den dag vist gået, uden opvasken er taget eller gulvet støvsuget…

-Har overvejet, at købe sådan en støvsuger, der klarer jobbet selv, mon den virker? Hedder Roomba og koster “kun” ca 2000 bobs 🙂 Vi har NÆSTEN aftalt at få rengøringshjælp, når vi flytter.

-Har jeg skrevet, at vi flytter fra 65 kvm på 5. sal på Vesterbro til 150 kvm 5 værelses lejlighed på 3. sal ved søerne den 1. februar?Jubii!!!

Irene

nu4mornu4mor
    Medlem

Her sker jo ikke en skid.
    Oplever I ikke noget eller har nogle tanker og/eller spørgsmål?
    Eller gider I ikke ND mere?

Nanna

hedegaardhedegaard
    Medlem

gymnastik hver mandag, svømning hver torsdag, lige for tiden går jeg også til massage en gang i ugen pga. min amme-nakke.
    Derudover er der jo også indkøbsturene, mødregruppen, rengøring og alt det andet.

Resten af tiden går med at amme, skifte og putte.
    Omkring kl. 16 skal pigerne (2½ og 4½) hentes, og så skal der laves mad, bades og puttes. Når de store er kommet i seng, er det igen ammetid osv.
    Lige for tiden er manden ude at pelse mink. De kører hjemmefra ved 4-5 tiden om morgenen, og kommer sent hjem igen. De sidste tre aftener har kl. været over 22. Det er heldigvis snart ovre igen.

Sådan ser mit liv ud lige for tiden.

Annette og Johannes 270906

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej Tina.

Jeg havde bare fået så ondt i skuldre og nakke, at jeg gik med hovedpine næsten konstant.
    Jeg tror det hovedsagligt er kommet af at jeg ikke kunne amme liggende til en start, da Johannes gylpede meget, og det blev lidt ulækkert at ligge i. Istedet sad jeg op og ammede ham, med det resultat at jeg faldt i søvn, og hovedet faldt ned til siden. Når man så vågner efter flere timer i den stilling, er det lige før man ikke kan få hovedet op på plads igen.

Han gylper heldigvis ikke så meget mere, så nu ligger jeg ned og ammer. Og nakken har fået det meget bedre.

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej Irene.

Prøv lige om det ikke kan lade sig gøre at låne den der Roomba hos jeres el-selskab, for at se om det er noget for jer.

Vi havde den til låns i en uge. Og jeg må nok sige at jeg er glad for at jeg ikke bare rendte ud og købte den.
    Den larmer meget, og så er den altså bare ikke lige så god til at støvsuge, som jeg selv er. Gulvet skal også være ryddet for at få det bedste resultat (0 legetøj og stolene op o.l.)

Men derfor kan det da godt være at i kunne få glæde af den.

nu4mornu4mor
    Medlem

det går sgu ikke. Sådan en Roomba ville gå totalt i selvsving her.
    Her støvsuger jeg sel og det er med der raslende lyd konstant af san, krummer og åh for helvede da også (sluk støvsuger og find legetøjsdims i den.)

Nanna

TinavTinav
    Medlem

Hej piger
    Laver faktisk heller ikke så meget man kan prale af….Hygger med Viktor, når da i bad og får lige talt lidt i telefon…Wauw.
    Ellers surfer jeg lidt her…Kigger herind flere gange om dagen og vil godt medgive at her er noget stille for tiden….
    Må jeg lige høre om den der ammenakke..? Har selv fået en lille diskusskade, blandt andet pga. amning, så vil da lige høre om det ligefrem er et “fænomen”…
    Ellers sidder jeg lidt og laver lister til barnedåb…Tja og så skal den store hentes inden så længe. – Det var så den dag
    Knus Tina og Viktor

Anonym
    Gæst

Herhjemme laver vi stort set ikke meget andet end i andre beskriver. Lige bortset fra jeg ikke ammer, men selvfølgelig gir Rosa mad 🙂 Oplevede endda forleden at små kede mig. Rosa sov det meste af dagen og jeg sad og spekulerede på om min orlov ville blive alt for laaaang………..(skal gå hjemme i 1 år). Men at stå op og møde på arbejde kl syv, ellers tak 😉 Så skal jeg nok finde på noget.
    Jeg gik faktisk i dag og tænkte på hvem der skal tage sig af Rosa i tilfælde af Kenn og jeg går bort. Ikke fordi jeg tumler med de tanker til daglig, men jeg tror det er meget godt at få det afklaret mens vi er ved vores fulde fem.
    Det var lidt tanker herfra Roskilde D.C 🙂
    Hilsen Camilla.

JsLeneJsLene
    Medlem

hmm – mit manglende nærvær skyldes delvist mangel på en internet-forbindelse jeg kan bruge efter lyst… kobler pt på via telefonstikket, og arbejdspladsen betaler – så jeg tjekker jobmails og intranet + begrænser mig…

Derudover – ja, så er det som andre skriver: amme, skifte, putte, amme, skifte, underholde, putte osv osv. Har også en stor (knap 10), der skal vækkes, holdes i omdrejninger og have madpakke med i skole. Vil også godt sidde i sofaen og nusse med John om aftenen. Kigger på u-udpakkede flyttekasser men nægter at have dårlig samvittighed over stort set aldrig at tømme nogen! Sker dog at jeg får gjort kål på et par stykker – når John sætter dem midt i stuen og beder mig gøre noget ved dem 😉

I dag snuppede jeg et par timer med Marianne – sådan en god formiddags-lur 🙂

Nu er det lille pus vågen efter sin eftermiddagslur – så kan det jo være, jeg kan få arbejdsro, når jeg skal lave mad. John har været i København i dag og kommer først hjem om et par timer.

Lidt pral inden jeg lukker ned igen: Har ro 7 – 8 timer HVER nat :o)

Hyg jer.

Lene og Marianne (2 mdr på mandag)

Anonym
    Gæst

Ja, det er da et glimrende spørgsmål – så lidt som muligt og tiden bare flyver afsted.
    Kristoffer har haft lidt mavekneb så han har været til zoneterapi idag. Mor her kørte jo afsted med drengen og mindedes da Signe skulle ha zoneterapi og jeg blev trykket under fødderne mens hun lå på min mave. Tror I lige jeg havde rene fødder………………
    SNYDT blev jeg for Kristoffer fik sin zoneterapi helt selv – og en lang næse fik hans mor ( jeg havde da heldigvis beholdt skoene på, ellers var jeg da blevet helt til grin).
    Jeg passer min nye og min gamle mødregruppe og så er jeg begyndt at gå til Pilates for at få strammet lidt op på dellerne. Mit vægttab er minimalt og det på trods af at Kristoffer snart er FED og det er mig og kun mig der leverer varen. Men vi har lagt kosten noget om, meget om faktisk, så hvis jeg kunne lette rumpetten og gå lidt længere ture så er jeg sikker på at jeg ville kunne tabe nogle kilo. Men jeg gider ikke!
    Jeg var til samtale angående min datter igår. Hun er kreativ, venlig, velformuleret, synger og er altid glad. Hun er næsten aldrig i konflikter og forstår at tale om det der går galt. Hun er venlig mod alle – JEPS min datter…………………………………og selvom hun da kan være en strigle herhjemme er jeg stadig sikker på at jeg har verdens sødeste pige OG verdens sødeste søn. Zoneterapeuten fortalte mig at Kristoffer nok vil blive et ordensmenneske – HA! det trænger vi s.. også til sådan som hans far roder!!!
    Det eneste vi prøver at få orden på er den lille drengs søvn. I aften blev han lagt 20.30 og det bliver tidspunktet ( såvidt muligt og alt andet lige osv) fremover indtil vi begynder på vælling til natten. Han HADER at blive lagt om aftenen, også selvom han bliver lagt i samme lift som han glad putter sig i om dagen. Men fik han lov at bestemme faldt han i søvn med brystet i munden og den procedure har vi valgt fra her i huset. Han må hjertens gerne få sut, men det er ikke så hyggeligt som mor. Men mor skal sove og hun skal sove godt så barnet må puttes for sig selv.
    Og lige nu prøver jeg at drikke en kæmpe panodil Hot for jeg er ved at få en ordentlig gang forkølelse – det trykker i hovedet og bag øjnene og jeg ville bare gerne ha lov til at sove igennem men ved godt at senest kl 03.30 så er den lille dreng sulten – nå pyt, for det er altså hyggeligt.
    KH Lene

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.