Hvor meget spiser et to-måneders barn pr måltid?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Hvor meget spiser et to-måneders barn pr måltid?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    1babysnart1babysnart
    Medlem

Selvom Malika erblevet næsten fuldtids flaskebarn kan man ikke helt sammenligne med hende, da hun endnu ikke spiser nok, men sp siger at børn spiser ca. 1/6 af deres vægt, så hvis du regner ud, hvor meget det er, og fordeler det på det antal måltider din søn får om dagen, så har du en ca. mængde.

God fornøjelse

Tina

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

Jeg har fået en jagtinvitation, jeg simpelthen ikke kan sige nej til. Det betyder at jeg skal være hjemmefra 5-6 timer på søndag.
    Jeg vil malke ud så min mor kan give ham min egen mælk. Men jeg ved jo ikke hvad sådan en mand kan sætte til livs.

Så til jer med flaske-børn, hvor meget spiser jeres børn pr. måltid?

Annette og Johannes 270906

Anonym
    Gæst

Rosa er flaske barn og spiser omkring fem måltider i døgnet. Det svinger noget hvor meget hun spiser pr. gang. Disse dage spiser hun mellem 120 og 160 ml pr måltid. For nogle dage siden var det mellem 80 og 120 ml.
    Håber du kan bruge det som “rette-snor”
    Du kan jo evt ha en brik med MME hvis din mor løber helt tør for din mælk 🙂
    Hilsen Camilla og Rosa 160906

Anonym
    Gæst

Rasmus bliver ammet og får kun en flaske til at sove på, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.

Men det er vigtigt at I øver flasken inden du tager af sted. Hvis han aldrig har fået flaske før, er det ikke sikkert han accepterer den lige med det samme.

God tur!

Helle1981Helle1981
    Medlem

Hejsa

Jeg har også hørt det med 1/6 af deres egen vægt, men her spiser Lukas nu noget mere end det. Han får ca. 200 ml 5 gange i døgnet.

Helle

hedegaardhedegaard
    Medlem

Jeg malker bare videre.
    Jeg har erstatning i huset, hvis der skulle blive brug for det.

Annette og Johannes 270906

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.