Gylperi……..???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Gylperi……..???

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej

Min lille søn på 8 uger er begyndt at gylpe helt vildt, fra den ene dag til den anden. Han bliver ammet og derefter supp. med ME da jeg ikke har nok mælk. Jeg har forsøgt at stoppe med erstatningen på flaske da jeg først troede at gylperiet skyldes at han pluselig fik alt for meget mad, men da gylpede han også (altså efter kun at have spise hos mig). Når han så har gylpet vil han have mere mad…. Hmm synes det er lidt svært at vide om han får nok når der kommer så store skyller op igen efter hvert måltid. Dog er han glad og veltilpas efter både at være blevet ammet og fået flaske.

Er der nogle af Jeres børn som også gylper meget?? Skal man bare fortsætte med at fylde på dem hvis de vil have det? Og får børnene nok når der ryger så store mængder op igen??

Loise

1babysnart1babysnart
    Medlem

Malika gylper også voldsomt. Dog ikke efter hvert måltid og heller ikke hver dag. Men det er nærmere opkast end gylp.
    Jeg plejer at give Malika ca. 90 ml på flaske når hun har gylpet. Jeg ved ikke om hun bliver mæt af det, men hunplejer at virke tilfreds med det. Jeg var indlagt med hende (af anden grund) og der gylpede hun også. Da jeg havde givet hende de normale 90 ml igen, vikede hun stadig sulten, men sygeplejersken sagde, at hun syntes at jeg skulle stoppe med at give hende mere efter de 90, for at hun ikke skulle gylpe igen
    Både sp, egen læge og lægerne på børneafdelingen siger at det gylperi ikke betyder noget, så længe barnet tager på, men hvis jeg var dig, ville jeg nok alligevel kontakte lægen, da det jo er så ofte din søn gylper.

Tina

Anonym
    Gæst

Hej Loise.

jeg har også en rigtig super gylper til søn. Da han er falskebarn er vi begyndt at give ham johannesbrødkernemel i mælken, med godt resultat. han gylper stadigt dog i mindre mængder.
    Også min datter (på to år nu) gylpede MEGET. Det er ikke små mængder vi har af vasketøj her i huset. Det positive er dog at det stopper. Veronicas blev bedre, da hun begyndte at få fast føde.
    Så længe barnet er glad og tilfreds og selvfølgeligt vokser som set skal, ville jeg ikke være bekymret.

kh en “lidelsesfælle”,
    Anja med Veronica 150704 og Edward 020906

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.