Jeg blir vanvittig!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Jeg blir vanvittig!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    AnneCoolAnneCool
    Medlem

Er ved at blive skør over Floras sovevaner. Om dagen er hun nærmest umulig at putte. Hun skriger i 20 min og sover derefter i 20 min. Bliver nødt til at gå tur hvis hun skal have en ordentlig lur på mere end en ½ time. Er SÅ træt af at ræse i bad, spise i farten og aldrig få en lur. Hun er jo selvsagt vildt træt hele tiden, men nægter at sove i mere end de nævnte 20-30 min. Hjælp! hvad gør jeg? Hun har været sådan siden fødslen, og nu er det snart for meget!
    Anne

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Jeg har selv stået i det problem men vi fandt ud af at min søn ikke fik nok at spise og derfor ikke sov ret langt tid af gangen. Jeg havde mælk, men bare ikke nok, og heller ikke med så meget “krudt” i, så efter han får supp. med flaske med modermælks erstatning sover han nu 3-4-5-6 timer og der er ingen ballader. Derudover er han rigtig glad i de vågne timer. Jeg ved jo ikke om det er det som er galt, og om dit barn trives, tager på osv. men ihvert fald, jeg havde ikke skænket sult en tanke, og vi kørte med skrig og skrål i 4 uger før sundhedspl. kom og vejede ham og han stort set intet havde taget på, og det ville jeg gerne have haft undgået.

Håber meget for dig at det løser sig, da det er SÅ frustrerende med et skrigende barn, og man kører sig selv ned på det.

Pøj pøj
    Loise

missmothermissmother
    Medlem

Hejsa.

Her opførte Kasper sig også lige sådan – indtil jeg trak hans måltider fra hver 2. time til ca hver 3½-4. time og så kunne han lige pludselig sove alt mellem 1-4 timer og om natten fra ca. 19/20 til 4/5-stykker. Han var bare for sulten til at kunne sove mere end 5-30 min ad gangen.

Men vi håber nu herhjemme, soverytmen bliver bedre, når hans brok bliver opereret på fredag.

Held og lykke

Rikke og Kasper

AnneCoolAnneCool
    Medlem

hej rikke
    jeg tror ikke helt jeg forstår. Din dreng var for sulten til at sove, så du trak tiden mellem måltiderne? spiste han så mere?
    bliver helt bekymret, tænk hvis Flora er sulten og min mælk ikke rykker næringsmæssigt. Må ringe til min Sp og høre om jeg evt skal supplere med ME. Tak for råd begge to
    Anne

missmothermissmother
    Medlem

Hej Anne

Han blev ikke mæt nok til at kunne sove mere end 5-30 min. ad gangen, når han fik mad hver 2. time. Så jeg brugte en flaske MM som lå i fryseren i stedet for at amme. Derfor fik han ved næste amning en større portion mad og kunne derved holde sig længere før han igen bad om mad.

Held og lykke

Rikke og Kasper (som oz bruger babserne som trøst når brokken gør for ondt)

Anonym
    Gæst

hej anne
    først og fremmest er det en god ide at ringe til SP, så hun kan vejlede omkring spisning og om der er mælk nok eller ikke.
    Hvis det ikke er pga. spise problemer at dit barn er uroligt, kan det måske hjælpe at svøbe dit barn, det har en god effekt. Tit komme spædbørn til at vække sig selv pga. af baskende arme, og kan så ikke finde ro igen. Jeg kan anbefald dig at læse den bog der hedder “svøb dit barn” Den er hurtig læst, og har nogen gode tips til at få barnet til at falde til ro.
    En slynge eller vikel kunne måske også hjælpe dig. Her kan barnet power-nappe og du har armene fri til at kunne fortage dig det du nu skal. De fleste børn kan li at sidde i slynge, hvad enten de er vågen eller sover og det giver dem tryghed og nærvær.
    Held og lykke.
    hilsen Ann

Anonym
    Gæst

Hej Anne

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men jeg havde lidt samme problem en overgang (begyndte ved 7-8 ugers alderen). Hos os var det ikke mad der manglede, da Andreas tog fint på. Andreas er nu 11 uger og jeg blev rådet til at SP at lege/tumle/bade ham noget mere så han simpelthen blev mere fysisk træt – samt at lade ham sove ude så meget så muligt.
    Det har hjulpet her….men rådfør dig med din SP.

Anne (Andreas 280806)

Elsen1Elsen1
    Medlem

Du skriver, at Flora sover godt i barnevognen… det gør min datter også, men hun vågner hurtigt, når hun kommer op i lejligheden. Nu er jeg begyndt at stille barnevognen i gården med babyalarm og altandøren åben, efter jeg kommer hjem fra gåtur på 1-2 timer.

Det virker rigtig godt… som regel sover hun 3-4 timer på den måde, så jeg kan få lidt frokost, slappe af osv.

Det med at svøbe har jeg også haft stor succes med – og så falder hun også som regel i søvn, hvis jeg sætter hende i bæreselen. Det er også rigtig hyggeligt at have hende siddende dér mens jeg er på nettet, rydder op, læser osv.

Håber det hjælper!

Elsen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.