Johannes kom på terminsdagen – fødselsberetning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Johannes kom på terminsdagen – fødselsberetning

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Tirsdag morgen var jeg ved jdm., som løsnede hinder.
    Senere på formiddagen var jeg ved zoneterapeut/akupunktør.
    I løbet af formiddagen begyndte jeg at få plukveer. De blev hyppigere i løbet af dagen, og gjorde mere og mere ondt.
    Min mand skulle ud at arbejde om aftenen, men spurgte om han skulle blive hjemme. Jeg sagde at jeg syntes han skulle tage afsted, da det ville være lidt åndsvagt at sidde og glo på mig hele aftenen, hvis veerne nu gik i sig selv igen.

Jeg fik badet og puttet pigerne, mens jeg stadigt fik mere ondt.
    kl. 23 gik jeg i seng. Kl. 3.00 vågnede vores datter på 2. Hun fik lidt vand og lagde sig igen. Men kl. 4 vågnede hun igen og ville ind til os og ligge. Så stod jeg altså op.

Jeg måtte opgive at gå i bad, da veerne kom væltende hver gang jeg bevægede mig. Så jeg vækkede min mand og sendte ham i bad, mens jeg ringede til fødegangen og min svigermor, som skulle være barnepige.

Vi ankom til fødegangen kl. 5.15, hvor undersøgelsen viste at jeg var 5-6 cm. åben.
    Vi fik en fødestue, og jeg fik et klyx. Og så ville jdm. egentlig ikke gøre mere inden vagtskifte kl. 7.00.
    Da den nye jdm. kom havde jeg forventet at hun ville sige at jeg var klar til at presse, men nej, stadig 5-6 cm. åben. Nedtur.
    Hun tog vandet under en vekl. 7.25. Av av av…..
    Derefter gik det stærkt. Kl. 8.00 var jeg helt åben og måtte begynde at presse med.
    Men han ville ikke ordentlig ned. Han var stjernekigger.
    Jeg blev meget mod min vilje flyttet først om på siden og presse. Derefter en tur om på alle 4. Tilbage på siden, til sidst fik jeg lov til at komme om på ryggen igen, mens jdm. gjorde ve-drop klar.
    Så kan det nok være at jeg kom igang med at presse.
    Kl. 8.37 d. 27/9 kom Johannes endelig til verden 3450 g og 54 cm.

Jeg gik lidt i stykker og måtte syes. Så jeg er noget sølle forneden nu.

Men hvor er han da bare dejlig. Amningen kører derudad, og han har kun været vågen én gang i nat, og sov længe i morges.

Hans storesøstre er helt vilde med ham, men det giver nogle kampe mellem dem, når de begge f.eks. vil komme med ammepuden eller trøste når han græder.

Annette og Johannes 270906

molly23molly23
    Medlem

nej hvor dejligt.. og hvor vildt med dig og søster at der er så kort tid imellem de små… tillykke med ham endnu engang… min mor er begyndt at hive mig lidt i armerne nu når din mor har fået hele to børnebørn på ingen tid og mener jeg godt kan se at komme igang.. så hun har bestilt et stk barnebarn i uge 42 da hun har fri der.. hehe… held og lykke..
    molly 35+6

Anonym
    Gæst

Hej Annette
    STORT tillykke med lillebror, tænk at du er en af de få procent som føder på terminsdagen. Måske var det alle de indledende øvelser dagen inden?
    Her ventes satdig men jeg har i eftermiddag haft milde veer, stadig meget uregelmæssigt og med op til 36 minutter imellem, men måske er det tegn på at der vi ske noget i de kommende dage. Jeg HÅBER og bliver aldeles skuffet hvis det går i sig selv igen.

Hurra for jeres lillebror og en fødselsberetnig.

Knus Gitte 40+2

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.