Øv….. Store lusedag.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Øv….. Store lusedag.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

Igår tog min svigermor ungerne til overnatning, så vi kunne komme ud at spise. Dejligt.
    Da jeg så kommer om for at hente dem idag, skal jeg da lige have en kop kaffe. Den store på 4 hopper op på knæet af mig og jeg nusser hende i håret. Lige indtil jeg ser to små dyr.
    Og så kan det nok være at jeg fik dem i overtøjet og kom hjem.
    Olie i håret og en pose omkring. Ind og se fjernsyn i to timer, og så ellers kæmme, kæmme, kæmme, for derefter at vaske hår og så i bad. Alting bliver jo lidt fedtet af den olie.
    Den lille på to havde én lus, jeg havde én, men den store havde en hel familie.
    Jeg tjekker ellers jævnligt, da der jo stort set altid er lus i børnehaven. Sidste år gik vi helt fri, men nu slap vi altså ikke længere. Så lige nu vasker jeg på livet løs. Har også fået skoldet alle vores børster.
    Øv, hvor er det træls. Jeg synes jo ikke lige det er det jeg har allermest brug for lige nu.
    Så idag har jeg altså ikke lige tid til at føde.

Annette 39+4

Anonym
    Gæst

Hej Anette
    Ja, det er bare surt. Vores datter på tre år fik lus i vinters, og vi købte noget mousse på apoteket og brugte det og kæmmede dagligt, det tog en lille uges tid. Det er bestemt ikke hvad man har lyst til at opdage med tre dage til termin. Må de komme afsted i skole og børnehave?
    Kh Gitte – også 39+4 idag.

hedegaardhedegaard
    Medlem

Hej.

De må heldigvis gerne komme i pasning, når bare behandlingen er påbegyndt.
    Jeg ville godt nok nødigt skulle beholde dem hjemme.

Annette 39+5

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.