Åreknuder i skridtet….

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Åreknuder i skridtet….

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    zolzikkezolzikke
    Member

Ja, nu bliver der jo snakket hæmorider, så kan jeg ligesågodt også tilføje endnu et “spændende” emne: her i denne graviditet er jeg blevet begavet med en del åreknuder på venstre ben (fra låret og ned til knæet) og i lysken, og jeg har også nogle omkring skeden/ved skedeåbningen/på de små skamlæber – ja, det er rigtig herligt.

Jeg går jo stadigvæk og overvejer en vaginal fødsel, men nu er jeg kommet lidt i tvivl om de der åreknuder……kan de mon briste, når man presser? Og hvad mon hvis man brister i mellemkødet – springer de så også op, og mon det bløder meget. Er der nogen af jer, der har åreknuder dette lidt ømfindtlige sted? Og er der nogen af jer, der evt havde det første gang, som kan berolige mig med, at de forsvinder igen efter fødsel?

kh, zolzikke

ida_nilsonida_nilson
    Member

Ja, det er hyggeligt ikke sandt 😉

Jeg havde nogen da jeg ventede tvillinger. Jeg havde intet problem med dem under fødsel – kan dog ikke huske om de sad helt hen omkring skedeåbningen.

Dem på skamlæberne er helt væk og var det næsten ‘med det samme’, men jeg kan stadig mærke den i lysken nogen gange hvis jeg sidder lidt forkert for længe eller hvis jeg har bukser eller trusser på som trykker i lysken.

Da jeg ventede den første fik jeg åreknuder på det ene ben og de var næsten væk indtil jeg blev gravid igen – de er der dog blevet permanente efter sidste graviditet for snart MANGE år siden (5½ år siden) – så måske er du heldig og de forsvinder næsten helt igen.

/Ida

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.