Nogen, der skal have Planlagt kejsersnit her på september-terminen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2006 Nogen, der skal have Planlagt kejsersnit her på september-terminen?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    zolzikkezolzikke
    Medlem

Jeg har fået en dato til d. 25. september, og er meget spændt og nervøs. Har heller ikke endelig bestemt mig til, om jeg tar det. Men det jeg gerne vil vide er hvor meget information I har fået vedr kejsersnittet. Jeg skal ind til en samtale dagen før, men det er lidt sent synes jeg, da jeg har mange spørgsmål til, hvordan det foregår på mit hospital (Hvidovre) – f.eks. om man får barnet op med det samme osv. Samtidig er jeg meget nervøs for selve spinalbedøvelsen, og kunne godt tænke mig at høre lidt mere om den også. Hvad med jer andre – er det osse dagen før, I får den relevante info?

Mvh, zolzikke

Anonym
    Gæst

Ja, jeg skal have et planlagt kejsersnit d. 11/9 på Næstved sygehus.
    Jeg har være til en samtale med en læge, jeg har talt med to jormødre og jeg skal til en indlæggelsessamtale d. 8/11 hvor jeg officielt indlægges men tager hjem da der jo ikke er nogen grund til at tulle rundt på sygehuset en hel weekend.
    Jeg har fået en folder om hvordan et kejsersnit foregår på netop mit sygehus og her står at man får lov til at hilse på barnet men at det så køres på barselsgangen og så følger man selv efter. Lige det punkt skal jeg liiige ha en uddybende snak med lægen om for det lyder som det rene vås i mine ører. Tæpper ER jo opfundet og far kan jo sidde med barnet mens jeg bliver syet.
    Nå, men jeg er ved godt mod og jeg skal nok vende tilbage inden du skal afsted.
    Ellers så kan vi skrive privat, min mail er:
    leneogsigne@mail.dk

for jeg kan godt forstå at du er nysgerrig og spændt, det er jeg sørme også.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Hej Zolzikke.

Jeg skal have planlagt kejsersnit på Hillerød Sygehus d. 12 september. Også her skal vi til samtale og undersøgelse med div fagpersoner dagen inden. Vi har fået et par foldere ang selve kejsersnittet også.
    Da jeg fik min datter, Juli 2004, skete det, som akut kejsersnit, pga uopdaget UK. Så jeg har været en del af “proceduren” igennem tidligere. Jeg er ret sikker på jeg også denne gang vælger rygmarvsbedøvelsen, har jeg kun gode erfaringer med fra sidst.
    Det eneste tidspunkt Veronica og farmand ikke var hos mig sidst, var umiddelbart efter kejsersnittet da hun lige skulle et smut på fødegangen og tjekkes, derefter kom de op til mig på opvågningsstuen.
    Også her er du mere end velkommen til at skrive hvis du har evt spørgsmål, både inden og efter “Lillebrors fødsel”.

Mvh Anja med Veronica 150704 og Lillebror 35+5
    anja@mandsberg.net

Anonym
    Gæst

Jeg har fået 2 kejsersnit og skal ha det 3. d. 22.-9.
    Jeg har kun positivt at sige om selve indgrebet + tiden lige efter.
    Jeg har fået lov at holde barnet begge gange og er så blevet syet imens barnet er blevet tjekket på operationsstuen. Derefter er vi fulgtes på barselsgangen.

Bedøvelsen er ikke slem, det stikker lidt, men det går jo lynhurtigt. Du får også anlagt urinkatheder, men det vil du sætte pris på efterfølgende.

Altså: 2 gode oplevelser, så jeg frygter ikke den 3.

– En træls ting er så ugerne efter, hvor man har ondt og ikke kan gå lange ture med barnevognen, som man jo gerne vil…

Anonym
    Gæst

Hej zolzikke

Jeg er sygeplejerske og har ganske vist barsel nu 🙂 men har ellers været på barselsgangen på Hvidovre – altså der hvor man ligger når man har fået kejsersnit.
    Jeg ved du er velkommen til at ringe derud hvis du har nogle spørgsmål, og ellers er du såmænd også velkommen til at spørge mig (abelk(A)sol.dk), omend jeg ik’ har det i lige så frisk erindring som hvis jeg stadig var i arbejde 😉

KH Louise

Anonym
    Gæst

Hej Anna!
    Kan se at du hører til her på september terminen.
    Du har stillet mig nogle ?? i min dagbog, vedr. stamceller.
    Jeg har skrevet et indlæg til dig med svar på dec. termin siden… overskrift: Til annaotto.
    Ved ikke om du har set det?
    Knus Karina 22+6

panikmorpanikmor
    Medlem

Ja det skal jeg på mandag, d. 28 aug. 14 dage før termin.

Anonym
    Gæst

NÆE hvor Er det bare spændende. Jeg håber virkelig jeg kan nå at få gode historier inden det er min tur.
    KH Lene

Anonym
    Gæst

hej
    Jeg skal have pk den 18 september. Har ikke prøvet det før men har fået en del god information ud af at læse “bogen om kejsersnit”. Ellers har jeg fået udleveret en folder om kejsersnit og skal til samtale fredagen inden.
    maria

Mejse2006Mejse2006
    Medlem

Hej Zolzikke,

jeg skal have pks den 20. september, og efter at beskeden om kejsersnittet havde bundfældet sig fik jeg en masse spørgsmål. Jeg skrev dem ned og havde dem med til jordemoderen i dag – hun svarede bredvilligt på det hele.
    Så jeg kan kun råde dig til at gøre det samme, man bliver lidt mere rolig når man ikke har så mange spørgsmålstegn i hovedet 😉
    Jeg skal også til samtale dagen før – men på det tidspunkt skulle man jo helst være afklaret med det hele.

mvh
    Mejse

summesumme
    Medlem

zolsikke,

Det er meget pudsigt, for jeg skal have planlagt kejsersnit d. 25. september på Hvidovre :D. Det er mit 3. KS så jeg er ikke nervøs for det, men jeg vil gerne hjælpe dig hvis du har brug for at tale om det (de andre 2 KS har også været på Hvidovre). Jeg regner med at det er fredag du skal til informationsmøde derude det meste af dagen, det er ihvertfald der jeg skal derud (fordi det d. 25 jo er en mandag).

Skriv endelig hvis der er noget du vil vide, jeg skal nok kigge herind de næste par dage (følger ellers ikke rigtig med :D)

Kh.
    Jeanette

zolzikkezolzikke
    Medlem

det er som sagt første gang for mig, og jeg er så nervøs. Grunden til, at jeg overvejer PKS er en sphinchterruptur, da jeg fødte min datter for 2½ år siden. To læger har anbefalet PKS og to VF, så nu er det op til mig at bestemme. Og jeg synes, det er et stort ansvar, da jeg jo så også vil føle at mit valg= mit ansvar, hvis noget går galt under den ene eller anden fødselsform – især med barnet.

Kan godt se mange fordele ved PKS, men er meget bange for spinal-bedøvelsen (hvordan føles det, hvor langt når den op, kan man trække vejret ubesværet, går jeg helt i panik, når jeg ikke kan bevæge min ben osv). Har også hørt om mange, der har fået det dårligt, kvalme, blodtryksfald og lignende.

Til summe: Ja, det er osse om fredagen d. 22, jeg har fået tid til info-samtale 😉 Men jeg har altså lige et par spørgsmål inden, da jeg synes, der er lang tid til d. 22. Får man barnet op til sig med det samme på Hvidovre? Blir barnet hos en til man er færdigsyet. Hvor lang tid tog det ca. fra start til slut? Lader de en amme på opvågnngsafsnittet?

Hvor længe går der typisk før man kan komme jo – har jo en lille tøs derhjemme, som jeg gerne vil hjem til. Summe: Var det et problem med nr. to at du ikke kunne løfte den store? Hvor længe gik der? (måtte på den anden side heller ikke løfte i 8 uger, sidde eller stå, eller gå i længere tid efter min ruptur, så det var heller ikke sjovt).

Kh, susanne

zolzikkezolzikke
    Medlem

Hejsa igen,

Ja, jeg håber det er ok, at jeg lige spørger dig om noget helt andet, selvom dette slet ikke er om kejsersnit. Jeg tjekkede altså lige din hjemmeside for at se, om du havde skrevet beretninger om dine tidligere kejsersnit og så kunne jeg se, at I osse bor i Kastrup. Vi er netop flyttet derud fra Kbh S. Går dine børn i institution? Og kender du i så fald nogen gode? Vi skal både finde børnehave til den store og en vuggestue til lillebror, når det nu bliver aktuelt, men i Tårnby kommune skal de jo skrives op allerede inden for den første måned efter fødsel. Du kan evt svare mig på suzanne-kjaer@ofir.dk.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.