seng-dilemma… (blev lidt langt…)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 seng-dilemma… (blev lidt langt…)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    dogs05dogs05
    Medlem

Argh, jeg er ved at gå ud af mit gode skind af at spekulere, vægte og veje fordele og ulemper, så nu prøver jeg lige at høre hvad I mener….

Anton er jo en stor dreng. Han er meget lang af sin alder, og kan snart ikke være i sin tremmeseng mere. Han kan fint stadig være der, men der varer ikke længe.
    Og vi får jo en lillebror om lidt, og hvis han følger sin storebrors vækstkurve, så er han vokset ud af vuggen om 4 mdr. og så skal han i tremmeseng. Vi synes jo det er lidt flot at gå ud og købe eb by tremmeseng til ham, når nu Anton alligevel snart ikke kan være i sin mere.

Så, what to do.

Anton sover i en Stokke-seng, så man kan købe et junior-kit til den til den “sølle” sum af 1700 kr, og så skal vi ud og købe en tremmeseng til lillebror, og en større seng til Anton igen om et år.

Eller, vi køber en stor seng til Anton med det samme, gemmer Stokke-sengen væk, og tryller den frem igen om 4 mdr, og håber Anton ikke kan huske det er hans…..

Eller vi venter med at gøre noget som helst til det rent faktisk er aktuelt, med balladen om at storebror skal afgive sin seng til lillebror til følge.

Vil Anton kunne huske det er hans seng om 4 mdr?

Nå, det blev lidt langt; jeg håber på I vil dele jeres tanker om emnet, for vi er ved at være kørt lidt fast herhjemme. Og hvis vi skal nå at skifte hans seng inden lillebror kommer, for at der ikke skal være for meget på en gang, så skal vi til at skynde os……

Ditte 37+noget

odensemodensem
    Medlem

Tja Ditte. Har haft de samme overvejelser af samme grunde – men dog fremskyndet lidt af at vores Stokkeseng også laves om til vugge. Så derfor var dilemmaet mere: Skal baby sove et andet sted eller skal vi lave skiftet nu.
    Vi valgte at købe en junior/udtræksseng den kan vokse med Ingrid og passer bedre ind til vores skråvægge på 1. sal end diverse halvhøje Flexa og lign senge jeg har kigget på.
    Troede tøsen ville gå helt i baglås – men nej. Krævede ny seng samlet så snart den var kommet inden for døren – fortæller alle om “Ingrids store seng” og kravler i øvrigt sjovt nok ikke ud af den om natten (men om dagen). Så det var bare en stor succes. Stokke er nu vugge – og hun har da været oppe i den og leget “baby”, men er helt med på at det er til lillesøster.
    Vi valgte at lave skiftet i rimelig tid før baby kommer så det ikke ville virke som et “ran”.
    Så hvis den lange dreng trænger til ny seng – så spring ud i det. – man kan få megen fin seng for 1700 kr. – og om 4 mdr -så tror jeg ikke Anton har kæmpe ejerfølelser over for gamle tremmeseng.
    Anne
    36+4

Anonym
    Gæst

Hej

Nu ved jeg ikke hvor lang Anton er – men vi har Stokkesengen med juniorkit, og det er altså ikke fordi den bliver sindsyg lang. Den sælges vist som om den kan bruges op til 6-7 år, meeen det er vist afhængigt af hvor lang ens barn er. Vores søn er 4 år og ca. 1,12 cm. og med hans længde skal vi ud på et tidspunkt og købe anden seng.
    Jeg er sikker på, at hvis Anton får en seng som han bare synes er den bedste – så har han glemt at tremmesengen var hans – man kan også “køre” lidt på, at lillebror skal låne sengen…….
    Det gjorde vi stor succes vedr. barnevognen.

God fornøjelse med overvejelserne 🙂

svea2004svea2004
    Medlem

Kan kun sige mig fuldstændig enig. Anton kan ikke huske en bjælde til den tid!
    Go for it.
    Og undskyld kort svar – har lidt travlt…

dogs05dogs05
    Medlem

Tak for jeres input. Har lige investeret i halvhøj seng med rutchebane og borg-tårn, og Anton er helt vild….. Far er ude og hente den nu…. 🙂
    Er spændt på om han nu vil sove i den også, og om han falder ned…..

Ditte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.