Ihhh hvor jeg hader..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Ihhh hvor jeg hader..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

det er hende der er galt på den og dig der har fattet det rigtigt hvad SP’en har sagt. Det er ikke unormalt at børn ikke går før (og helt ærligt…14 eller 15, det kan da for helvede være eet fedt??).

Ind af det ene øre, ud af det andet 😉

Mvh
    Lone

SoffigirlSoffigirl
    Medlem

Når folk skal sammenligne deres børn med ens egne..
    kender i det..?
    Jeg har en jeg har kendt i en del år.. (7-8 år).. har ikke set hende i 3-4 af dem. men vi har snakket sammen lidt over nettet en gang imellem..

Snakker med hende i dag, og hun siger så Julian var for sent ude med at gå fordi han var 15 måneder? Vores sundhedsplejerske havde sagt alt inden for 18 måneder var normalt.
    Hun havde fået at vide at børnene skulle kunne gå når de var 14 måneder!! Nååå.. tænker jeg så bare.. og siger at de ikke er normalt udviklede eller der er noget galt hvis det er senere.. og hendes den yngste søn (3 mdr. yngre end Julian) havde gået siden han var 10 mdr!! OMG…
    Man føler sig sådan lidt.. Hmm.. ved ikke lige..
    og hendes lille dreng kan både det ene og det andet..

kan bare ikke lide at der skal sammenlignes på den måde..
    så man føler det som personlig kritik.. nærmest lidt ala: stimulerer du ikke dit barn ordentlig.. for han er da i hvertfald under udviklet?!

Ja.. det er ok at snakke og være stolt af sine børn.. elsker at høre om sådan noget.. Men ALT med måde ikke?

krams fra FiloSoffi

Anonym
    Gæst

faktisk så er det korrekte svar at alt mellem 10 og 18 månder normalt så hendes unge er skam ikke mere genial end din ;o)

what Lone said; ind af det ene øre ud af det andet ….

(selvom det er sværest når man er gravid og ekstra følsom)

kram

badlandsbadlands
    Medlem

bortset fra det, så er det da en mere genial unge der venter lidt, og lader sig bære 😉

Anonym
    Gæst

Så kan du hilse fra fysioterapeuten og sige, at det er heeeelt heeeelt normalt først at gå, når man er 15 mdr.

Anonym
    Gæst

sikke da en åndsvag bemærkning! Godt du ikke skal se hende særlig tit.
    Op med humøret, Julian er jo den mest fantastiske lille fyr, som garanteret er meget sødere end hendes søn.

Stort knus Pernille.

Anonym
    Gæst

De andre har sagt det, men jeg gentager – du har et helt normalt barn. Børn er forskellige, og gør tingene i deres eget tempo. Det vil du i den grad også opdage, når I nu får den næste.

Der er altså også forskel på at være stolt, og gøre det på andres bekostning.

Så vær du stolt af din søn, og luk ørerne.
    Bente

…hende din veninde!

Tag dig ikke af hende! Hun sludrer som hun har forstand til… og afslører så samtidig, at hun tilsyneladende ikke er den mest “spidse blyant” i skuffen, ja undskyld mig, at jeg siger det så direkte!

Hvem fanden fyrer sådan noget af…??? Jeg mener, det er sgu da ikke den mest empatiske og venligtsindede ting såen at diske op med… såen en passant… dit barn er i øvrigt “unormal”, by the way!

Og i øvrigt, hvad dælen havde hun forestillet sig at du skulle bruge denne lækre (mis-)info til? Udover at blive ked af det… køn veninde, sir jeg bare!!!

Hun opfører sig som et genemført fjols, Soffi… den eneste logiske forklaring jeg kan komme i tanke om (som undskylder hendes adfærd) er denne: Kan hun af en eller anden grund være en anelse misundelig på dig, eller noget? Kan hun måske, hvis du tænker nærmere over det, have en eller anden grund til at ville hævde sig selv og sin egen unge på din og Julians bekostning, altså for lissom der igennem at ville overbevise sig selv (og dig) om at hun er en “bedre mor” end dig (fordi hun åbenbart tilsyneladende dybest set ubevidst føler at det forholder sig lige omvendt… at du er angstprovokerende meget bedre end hun selv er)!

Seriøst, når folk deler skråsikre lussinger ud på den der ondskabsfulde måde, så er det næsten altid pga. usikkerhed og vaklende selvværd… det er 200% et svaghedstegn og et udtryk for manglende overskud at opføre sig sådan!

… så ta det som et udtryk for at DU har fat i den lange ende og at hun tilsyneladende selv har et kolonormt problem med sit eget selvværd 🙂

Kram
    ML

Anonym
    Gæst

desværre … men helt unormalt er det ikke at folk sammenligner lidt for meget med eget afkom. Og syns det er lidt mærkeligt at andres ikke kan det samme som een egen når nu han har kunnet det i evigheder …. og nogle er så ufølsomme eller tankeløse at de tilmed siger det højt. Tror faktisk det ofte skyldes simpel tankeløshed selvom jeg også er enig i den med usikkerheden.
    Har selv mødt undren fra mor til jævnaldrende barn med kæmpe ordforråd da Rumle stadig kun sagde hej og hov. Er du nu sikker på han er velstimuleret (formuleret anderledes)? Og han var jo også den sidste af alle der vendte sig, kravlede, gik osv … Tilgengæld var han den første til andre ting. Jeg kan faktisk tage mig selv i det nu … den anden dag fortalte en mor mig stolt at hendes datter var begyndt at interresere sig for bogstaver og ord og jeg fik faktisk samme ‘aaarj, det startede vi da allerede på for laaaaaaaaaaang tid siden – come oooon’ men jeg nåede vist at redde den. (håber jeg sgu jeg gjorde) for jeg syns jo ikke at han er mere genial end andre børn (kun inden for tilladte rammer ;o)) men jeg kan da godt glemme nogle gange at han på nogle områder er lidt fremme … tilgengæld er man god til at huske sig selv på de områder hvor ens børn er bagud de andre ikk?
    Nåmmen – mange sider af samme sag. Dumt gjort af veninde, enig … men måske ikke så hårdt ment endda
    Kh Ulla

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.