vitamnier

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja det gør jeg, et stk multi vitamin daglig. Tror nu ikke de lider af vitamin mangel ellers….men så ved jeg de får hvad de skal have.

Den store er lige inde i en periode hvor han ikke vil drikke mælk, så han får også mælkemineraler…får at dække hans calcium behov 100%

Christina

dogs05dogs05
    Medlem

Giver I jeres børn vitamin-tilskud???

/Ditte

4evermor4evermor
    Medlem

hvis jeg husker det 😉 den store får en vitaminpille og så vil den lille som regel også gerne have én ….. meeen går nu ikke så højt op i vitaminpiller, tror mere på en sund og varieret kost og Alexander spiser stort set det meste af det vi selv spiser.

Trine

odensemodensem
    Medlem

Ikke efter vi stoppede med D-vitaminer. Ville måske overveje det hvis den unge dame fik meget ensidige kostvaner.
    Men så længe hun får lidt af hvert så tror jeg ikke det er nødvendigt.
    Anne

Anonym
    Gæst

Heller ingen vitaminpiller her. Spis grønt og varieret, det er laaangt sundere. Og sjovere 🙂

Gider jeres etårige forresten tygge sådan nogle børnevitaminer eller hvordan gør i rent praktisk?

kh ida

Anonym
    Gæst

ingen vitaminpiller her! Det er faktisk lidt af en kæphest for mig – der er ufatteligt få der lider af fejlernæring i DK og det er ikke vitaminpillernes fortjeneste ;o)

Anonym
    Gæst

nej, det gør vi ikke. Så længe ungerne spiser varieret, så burde det ikke være nødvendigt.

Anonym
    Gæst

Nope, han spiser varieret. Tager heller ikke selv.

…jeg er faktisk selv nu begyndt at tage de hersens Biortomin-kosttilskud som min farmors “biopat-dimsedut” anbefalede mig at tage, fordi jeg jo bare konstant skvatter om med influenza (jf. klagesang i tidligere tråd). Lucca får dog ikke andet end mælk og sund mad (altså hva der nu ryger indenbords af den slags)!

Hm, de der Biortomin, de er nogen løjerlige nogen… det er tilsyneladende en slags vitamin-mineral-tilskud, men altså mineralerne er “aminokelerede” – dvs. bundet til aminosyrer, hvilket for nogle mineralers vedkommende skulle gøre dem lettere at optage. Hmmmm? De er heller ikke helt lissom alm. multivitamin i sammensætningen, for det er ikke alle vitaminer der er repræsenteret, og så er det derudover i nogle ret så anderledes doser end alm. “anbefalede daglig tilførsel”… Endnu mere hmmmm?

… og så er de så kæmpestore at jeg får kvababbelser… og jeg skal tage 2 styks på en gang… men nu må vi se om de kan udrette de lovede mirakler (bedre immunforsvar, mindre træthed osv.)?

Indtil videre er der altså ikke den helt store effekt – jeg er bare træt som et helt plejehjem her i disse dage (kunne sove i en uge i træk hvis jeg havde mulighed for det)… men jeg har da præsteret at holde mig “influenza- og forkølelses-fri” i en hel uge i træk (7.. 9… 13… skrid nemisis), selv om Lucca pt har fået kodyl VS-snotnæse… 🙂

Kram fra
    “Pille-junkien”

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.