Kender i Jesper Juul’s bøger?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Kender i Jesper Juul’s bøger?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    SoffigirlSoffigirl
    Medlem

Hej tøser!!

Er blevet anbefalet Jesper Juul’s bøger.. blandt andet: “Sig nej med god samvittighed” og nogle andre titler..
    Er der nogle af jer der har læst nogle af hans bøger?

Knus Soffi 15+5

musenbbmusenbb
    Medlem

Hejsa.
    Har for nogle år tilbage læst “Dit kompetente barn” og var meget lidt imponeret. Men måske ser verdenen og hans ord anderledes ud, når man selv har børn. Var “kun” papmor dengang.
    Kh Tine

Anonym
    Gæst

‘her er jeg, hvem er du’ ‘smil vi skal spise’ – gooooooooooooode bøger

af JJ :o)

TinavTinav
    Medlem

Da jeg gik på seminariet for ca. 10 år siden var “dit kompetente barn” bare gude-bogen…Synes han er god til at give rigtig gode hverdagseksempler.

Knus Tina

Synes personligt at Jesper Juuls bøger er rigtig rigtig gode og kloge og anbefalelsesværdige – så dem kan du roligt læse, det er min mening… :o)

Mine egne absolutte gude-bøger herhjemme er dog skrevet af børnepsykologen Aletha J. Solter (hendes standpunkter er ret “I favn”-prægede, det skal lige tilføjes) – disse fantastiske bøger er dog desværre ikke oversat til dansk …og derudover skal de så bestilles hjem fra england (kan evt. købes på amazon.uk), for de fås nemlig ikke i den danske boghandel.

I øvrigt kan jeg anbefale en helt nyudkommet bog – Margot Sunderland: “Fantastiske forældre” – handler om nyeste hjerneforskning, opdragelse, børns mentale, fysiske og følelsesmæssige udvikling… en hel ny tilgang til børneopdragelse i et meget letlæseligt sprog! Spændende læsning – og faktisk også meget skræmmende ind i mellem… f.eks. kan man læse at nyeste forskning viser at kontrolleret gråd medfører pernanente hjerneskader hos de mindste (som prædisponerer dem for f.eks. at udvikle psykiske lidelser som depression senere i livet)… skræmmende!

Kram
    ML

Anonym
    Gæst

yes yes hun har fat i den lange ende … så kan rituel afbrænding af bøger som ‘godnat og sov godt’ godt begynde

yes please

Ulla – som nogen måshe har regnet ud:modstander af GOSG

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.