Aaaaaadeeeeeeeeeeet? A’ det? Det? D’det?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Aaaaaadeeeeeeeeeeet? A’ det? Det? D’det?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ærligt talt, det er sgu’ helt vildt hyggeligt med al den der snak og alle de der spørgsmål akompagneret af fed lille strittende pegefinger – men giv mig lige et break, dreng. Man behøver ikke at spørge til hvert evigt eneste træ, vi triller forbi i skoven. Mor er træt.

Og så møder jeg oven i købet en talepædstud, der fortæller at børn, der konstant siger “aaadeeeeeeeeeeeeeet?” oftest er de samme børn, der senere tilægger sig et kronisk vedvarende “hvorfor!”

Man går hårde tider i møde.

kh Ida

Anonym
    Gæst

ja og så står man lige pludselig er føler sig fuldstændig tacklet af en 2 årig der kræver at vide hvad ting som plastikdimsen forenden af persiennesnoren er og hedder – og ikke mindst bruges til. Øh?
    Pludselig finder man sig selv sige ting som ‘fordi jeg siger det’ og ‘sådan er det bare’ som man ellers havde forsvoret aaaaaaaaaaaaaldrig at sige …. he……

personligt nyder vi pt herhjemme Milas blondinetendenser … siger man HALLO til hende så flår hun hvad som helst op til øret og siger aaaaaaaaa-åååååååååååååå???? mens hun ser receptionistdum ud. Herligt.

Anonym
    Gæst

og 4-årig der konstant kommer med de rigtig gode spørgsmål, hvor man selv kan overveje svaret rigtig længe eller hvordan man forklare det uden at inddrage kemi på højtplan. Hvorfor er luft gennemsigtig? Hvorfor hedder det en drage?
    Vi prøver så godt vi kan, men må desværre jævnligt give op, og sige at vi helt ærligt ikke ved det.

Anonym
    Gæst

når du skal låne “Malenes mor gifter sig med Pia” ikke? For den er jo komplet med billeder af ‘malene-frø’ i syltetøjsglas og Far og Niklas der kommer på besøg…. Jo johhh…
    Hilsen Dorte

Anonym
    Gæst

Rumle ville vide forleden hvordan babyer kommer ind i maven. Nu havde vi ligesom gennemgået at de kommer ud af maven igennem tissekonen for der er et hul. Men hvordan kommer de derind mor??

jo ser du skat ….. ligesom blomsterne ikke. Der er et lille frø inde i maven som gror og bliver til en baby. Og nu skal du sove skat. Godnat.

Den lange version napper vi når du bliver mere end 3 år ….

Anonym
    Gæst

det er lige før … så kan jeg lade folkeskolen til den tid om sandheden ikk? nice and easy :o)

svea2004svea2004
    Medlem

hvor får jeg osse bare nogen gange lyst til at råbe “så hold dog kæææææææææft” til afkom, som vil vide alt om alting. Den der med at sige, at sådan er det, virker ikke herhjemme endnu, eller osse skal jeg bare være lidt mere arrig i tonelejet. Det afføder i hvert fald for tiden bare endnu et, gæt engang, “Hvorfor det?”

odensemodensem
    Medlem

Sagde hende talepædagog stud.’en noget om hvad man får hvis man har en der siger min, min ,min til alting? (fulgt af insisterende pegen og forventning om at få lov at smage, ælte, ruske eller alle dele samtidig)
    Syntes ikke det lyder lovende – ville hellere have a’ deee.

Anne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.